Hikaye / Anı Hikayeler

Eklenme Tarihi : 27.02.2015
Okunma Sayısı : 1325
Yorum Sayısı : 0
...........................................................


.........................................................................................


.......................................................................................................................


Yeni okul yapıldı bizim eve elli metre kadar o zaman işimiz biraz daha kolaylaştı.
Okulun yakınlığı kış günleri üşümüyorsun birde yollarda karda,   kışta düşmek vardı.
Çelenler hep buz kitleleriydi!.
Böyle uzun uzun sarkarlardı, elinle koparıp yersin, bizde öyle yapardık bazande koparıp yediğimiz günlerimizde oldu.
Çok hastalanırdık, boğaz enfeksiyonları geçirirdik, hele benim bademciklerim hep şişerdi haftalarca okula gidemezdim.
Bir kafamıza düşse oracıkta ölmen an meselesiydi!.
Eskiden köy evleri hepsi Toprak evleriydi, çelenleride ağaçlardandı!.
Çilpi deriz çelenlerine ağaç dallarıyla örerlerdi ki evlerini yağmurdan, doludan o çelenler korurdu!. Duvarlar erimesin diye!.
Çocukluğumuzda çok karakış gördüm.
Biz içine gömülürdük, babam dam başlarını temizlerdi,  birde bakardı çocukları kar yığınına gömmeyim diye bizlere seslenirdi kaçın ordan.
Hatta okul yoları kapanıp tatil edildiğimiz günlerimiz ve haftalarımızda olmuştur.
Çok tehlikeliydi o devirlerde, çocuk aklı işte, kardan adam yapardık kocaman, Gözlerini kömürden, burnu ise havuçdandı!.
Kafasınada kömür karası sürerdik, saçları olsun diye böylede bir çocukluğum geçti!.
Everes tepesindeydik taaki Lise yıllarıma kadar böyle karakışı yaşadım Köyümde!.
Ablamla tam ilkokul beşe kadar aynı sırada hep aynı eşyaları kullanarak, sadece düşüncelerimiz ayrıydı, nerden baksan  bizi görenler ikiz derlerdi.
İlk okulda bol bolda ceza yerdik Ögretmenlerimizden. Okula geç varırdık!.
Düşünün daha çocuk yaşta ailelerimiz bize iş öğretirlerdi.
Hep geç kalırdık okula, niye ? Hayvanların barınağını temizlerdik. Altı yaşında başladık, bu işlerle piştik malesef, önceden öğretilmişlik .

Wederath`dan . 06 / 12 / 2014 .   saat. / 05 : 16 ..

"Dönüş Korkmaz".




( Anadoluda ...çocuk... Olmak.( 4 ). Bölüm. başlıklı yazı Mosell 07 tarafından 27.02.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.