Yalnızca Bir Kitap

 


   ‘’En hızlı yolcu taşıma aracı nedir? ‘’ Diye bir soru sorsam muhtemelen çoğunluk ‘’Tren, uçak, gemi vs.’’ cevaplarını verir biliyorum. Cevapları gerçek anlamıyla düşünürsek çok doğru, günümüzde gerek kara ve demir yolu gerekse deniz ve hava yolu ulaşım konusunda geçmiş yıllara göre kendini daha fazla geliştirdi. Fakat benim sorum mecazı anlamla bütünleşmiş hatta onu benimsemiş durumda. Cevabın çok uzakta aramayın lütfen sadece evinizde raflara süs niyetine koyduğunuz kitaplara çevirin gözlerinizi.

   

     Her sayfasında başka bir şehirde, ülkede, sokakta bulursunuz kendinizi. Okuduğunuz her sayfada yani insanlar, ırklar tanır, farklı düşüncelerde bulursunuz kendinizi. Şehirler arası yolculuklarınızda eğer kitap okuyorsanız fark etmişsinizdir. Gittiğiniz yer neresi olursa olsun bir anda çok farklı bir yerde bulursunuz kendinizi. Binevi astral seyahate çıkmış sayılırsınız. Geçtiğiniz her sayfada farklı bir kültürle karşılaşıp, yeni insanlarla tanışırsınız.


   Sanırım kitaplarla yapılan yolculuklar daha hızlı, güvenilir ve keyifli. Üstelik bir televizyondan daha etkileyici. Emniyet kemeri takmak gibi bir sorumluluğunuzda  yok.  Aslında yapmanız gereken tek şey televizyonlarınızın sesini kısıp, telefonlarınızı kapatın biraz okumak.


   Ve kısa bir not; Dünya bir kitaptır ve seyahat etmeyenler, onun sadece bir sayfasını okurlar.

( Yalnızca Bir Kitap başlıklı yazı Mor Yakamoz tarafından 27.02.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.