Hikaye / Anı Hikayeler

Eklenme Tarihi : 25.02.2015
Okunma Sayısı : 2403
Yorum Sayısı : 0
......................................................

............................................................................................


..........................................................................................................................


 Bu kadar Çocuğun yemesi, giyimi, Eğitimi bayağı bir küflet. Bu yöndende Köylü olduğum içinde çok mutluyum. Bizler bol yedik , bol giydik , baskısız yaşadık. Herkes kendisinin efendisiydi. Bukadar kalabalıkta büyümek o kadarda kocaman yürekler demek. Her birinin sevgsini kazanmak güzel bir duygu. Zaten insan aile içinde sevildiği zaman bu sevgi dışarıyada yansır. Çocuklar aileden aldıkları değerleride dış dünyalarına yansıtırlar öylede büyürler. Onların Pisikolok  Doktorlarına ihtiyaçları olmadan aileden gelen sevgi seliyle kocaman herbiri birey olarak büyürler. Bende öyle büyüdüm aileden gelen sevgi selinde tabiki bazende yaramazlıklarımızda olduysada  "Çocukluğumuzda;   tokat gibi azarlandığımız anlarımızda olmuştur,  buda öyle her yaşta insan hareketleri sınırlıdır.  Yerine göre davranılan eylemlerimiz olur. Buda öyle  yanlışın olduğu zamanda doğruları öğreneceksinki hayatda kalabilesin. Bu kadar bir kalabalığın,  ailenin koşullarını zorlamamasıda,  güzel bir duygu. Köylü olmak sevginin paylaşımı demektir. Bu insanlar zararsızdırlar. Komşu komşunun kapısını çalmaz ,  bir okadarda dürüstlük demektir!. Hangi kapıyı çalsan ilk ikramları hemen bir "çay koyarlar "ocağa arkasından nevar ne yoklar sohbetlere girerler!. "Sohbetler ileledikce bu "sıcaklıklar  sofra kurmalara kadar gider. Herkes birbirinin "akrabası gibidir "köylü olmak;  "paylaşımdır"!. Herkes "Kültürünüde sonuna kadar "yaşar!. "Şehirde bunların çoğu "yozlaşmıştır bu saydığım "ilişkilerin hiç birini göremezsin iyice tanımadıktan sonra!. Samimi ilişkiler o biraz zor herkes kendine zor buluyor birde etraflamı uğraşsın!. "Babamın bir "lafı vardı aman "Şehir hayatı "kese kağıdı işi derdi bize  gülerek malesef!. Çok calışırlar ama çokta rahatlığı olur köylünün!.  "Şehirliyede hak vermek gerek kim bilir nasıl insanlar tanımadıkça onlarında mesafeli yaklaşımları tamamen doğrudur. "İplisi var ipsizi var her tipten insanlar var orada!. Her kapıda herkese açılmaz Şehirlinin davranışlarınıda hoş karşılıyorum. Bu değindiğim konularda kendimi anlatayım derken açıldı  tamamen elimde olmayarak kaleme döküldüler bende yazayım dedim aklıma gelmişken düşündüklerimi....

 Wederath`dan.   06 / 12 / 2014 .   saat. / 05 : 16 .. 

"Dönüş Korkmaz".





( 1. Anadoluda Çocuk Olmak... (1). Bölüm. başlıklı yazı Mosell 07 tarafından 25.02.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.