BELDE GAZETESİNDE DUMANLI BELDE KÖŞEMDE YAYINLANAN ŞİİR VE MAKALEMDİR NESRİN HANIMLA BİRE BİR GÖRÜŞMEDEN BU ŞİİR VE MAKALE DOĞMUŞTUR

NOT..... BU ŞİİRİN İLK ÜÇ DÖRTLÜĞÜNÜDE HİCAZ MAKAMINDA BESTELEDİM.....

26.03.2000    tarihinde gezilerimden birisi Bali adasına olmuştu. Giderken Uçakta bizlere hizmet veren bir hostesi çok hüzünlü gördüm ve bir diğer hostese bu hostesin nesi var neden bu kadar üzgün olduğunu bu güzelliğe bu asık suratın yakışmadığını sordum?

                          Esmer güzeli diğer hostesde, sormayın bey efendi bu arkadaşımız ölümlerden döndü. Aramıza yeni katıldı, dedi. İsmi Nesrin olan bu güzel hostesin peşinden evlenmek üzere üç sene koşan erkek hostes arkadaşı araya insanlar koyarak evlilik gerçekleştirirler ve ölümüne seven eşi 6 aylık evliyken başka bir hostesle aldatır ve Nesrin hostesi eşi olan hostes terkeder ve güzeller güzeli Nesrin bu durumu kaldıramamış intihara kalkışmış ve çok acı çekmiş acısı yüzünden okunuyordu.

                       Oysa o malum insan Nesrin hostesin peşinden koşarak tam üç sene aşkını ilan etmiş Nesrinle evlenmezse intihar edeceğini her zaman dile getirmiş.

                      O anda bu hikayeyi dinledikten sonra içime bir kasvet çöktü. Serde şairlik varya bu dizeler kalemimden çıkıverdi ve yanımdaki arkadaşı koltuktan kaldırdım. Nesrin hostesten kahve istedim. Maksadım iki nüsha yazdığım yukardaki şiiri Nesrin hostese okutmaktı ve oturması yasak olmasına rağmen koltuğa oturmasını rica ettim.

                     Bana beyefendi hosteslerin müşteri koltuklarına oturması kural gereği yasaktır dedi.Bende sizi anlıyorum ama sizin görmeniz gereken bir şiir yazdım sizinle alakalı lütfen oturup bir okuyun kalkarsınız dedim.  Gönlü olmaya olmaya oturmak zorunda kaldı bu şiiri okuttum.

                    Ama keşke okutmasaydım öyle bir ağladı ki, beni perişan etti.Gözlerinden öyle bir yaş geliyordu ki, sanki gözlerinin önünde iki dere oluşmuştu.

                   Bizi izleyen insanlarda ağladı ve bende ağladım ve kendisine nasihatte bulunup, şiiri hediye ettim.

                   Bir keresinde İstanbul’dan beni arayarak daha iyi olduğunu söyledi o verdiğim şiiri hiç yanından ayırtmadığını ne zaman bir üzüntü çökse hemen bu şiiri okuduğunu söyledi. Adeta bu şiir benim teselli kaynağım oldu diyerek, bana teşekkür ediyordu. Aradan ne kadar zaman geçti bilmiyorum, bir kerede Abidabiden  arayarak daha iyi olduğunu, evlendiğini bir kızının dünyaya geldiğini, çok mutlu olduğunu, Ankara’ya pilot olan eşiyle beraber  ziyaretime geleceğini söyledi.

                     Evet işte bu şiir bir ateşin sönmesine sebep olmuş ve bir mutluluğa kapı açmıştır. Bende buna vesile olduğumdan çok mutlu oldum.

                          Şiirin muhtevası gereği duygu yoğunluğunda meydana geldiğinden ilk üç dörtlüğünü hicaz makamında bestelemiş bulunmaktayım. Çok güzel bir eser yapmış olmanın hazzınıda  yaşamaktayım. Sevgili Nesrin hanım efendiye ömür boyu mutluluklar dilerim Murat DUMAN

 

                    NESRİN

Ay bulutu sarmış, uçarken gökte,

Gözünden yaşları, indirmiş Nesrin,

Kadere kırılmış, duygular şokta,

Aşkını kalbine, sindirmiş Nesrin…

 

Gönlünün sevdası, uymaz ahdine,

Arzusu şahlanmış, çıkmaz tahtına,

 Soldurmuş gülleri, kırgın bahtına,

Akıtmış yaşını, dindirmiş Nesrin…

 

Gülüne aldanmış, sarmış dikeni,

Kendine yar seçmiş, gönül yıkanı,

Yerleşmiş kalbine, aşkın tufanı,

Ah ile başını, döndürmüş Nesrin

 

Giderken yangına, yollar sorulmaz,

 Sevgisiz Mekânda, asla durulmaz,

 Gönül hırsızıyla, kavil kurulmaz,

Kendini hayalle, kandırmış Nesrin…

 

Kar yağmış başına, kışa aldırmaz,

Buz koymuş kalbine, aşkı öldürmez,

Vazgeç Nesrin vazgeç, seni güldürmez,

Gönlünde aşkını, dondurmuş Nesrin…

 

Muradım gerçeği, görmesem olmaz,

 Göğsünde gül açmış, bin yılda solmaz,

 Güzellik geçici, kimseye kalmaz,

Kalbini önceden, yandırmış Nesrin…

26.03.2000 Endonezya  semalarında yazılmıştır

 

( Nesrin başlıklı yazı Dumanoğlu tarafından 29.01.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.