- Beni çok sev, diyordu.

- Gökyüzünün maviliğine bak! dedim ona 'sonra yeryüzünün vasiliğine...'

- Evet baktım, dedi.

- Ummanlara bak, dedim, 'sonra çöllere...'

- Evet onlara da baktım,

- Yıldızları da unutma!

- Unutur muyum hiç!

- Seni hadsiz seviyorum işte anla, diye bağladım cümlelerimi aynı yargıya! 'Derinliğine yüreğimin, ufkumun genişliğine ve aşkımın büyüklüğüne şahit olmanı istiyorum.' dedim.

- Beni bu kadar derinden, bu kadar genişten mi seviyorsun? diye sordu tekrar.

- Bir insanın suya ihtiyacı var değil mi? dedim ona.

- Evet vardır mutlaka...

- Peki, ekmeğe ihtiyacı var mı?

- Ona da var! dedi.

- Havaya var mı?

- Yüzde yüz var, dedi. 'Havasız yaşayabilir mi insan?'

- İşte seni bu bahşedilen üç nimet hakkı için seviyorum. Başka ispata lüzum var mı? Başka teşbihe...

- Anlıyorum seni ama yine de beni çok sev! diye konuştu.

- Allah'a inanıyor musun? dedim ona. Şaşırdı birden gözlerini kocaman açtı ve hiçbir şüpheye yer bırakmadan: 'Tövbe tövbe, tabi ki hiçbir şüphem de yok.'  Beni anlamaya çalışıyordu ama buna fırsat vermiyordum.

- Peygamberlere inanıyor musun? dedim. Buna da ihtilafa düşmeden yanıt verdi: 'Amenna!'

- Kur'an-ı Kerim'e inanıyor musun? diye sordum. 'Evet inanıyorum ama neden bana kutsallarım üzerinden soruyorsun? Sende inanç konusunda yanlış bir izlenim mi bıraktım acaba?' dedi son derece masumane ve halisane bir tarzda. Varmak istediğim neticeye ulaşmamıştı, bu benim için çok iyi oldu. Hemen bağladım cümlelerimi, onu da daha fazla şüphe ve merak içinde bırakmak istemiyordum. Razı olamazdım onun bir anlık dahi olsa benden dolayı üzülmesine.

- Hayır, hayır! dedim 'Mesele senin inanıp inanmadığınla ilgili değil bunu aklından çıkart, inancın çok sağlam şahidim burada bir sorun yok, mesele bütün kutsallarımız üzerine yemin ediyorum ki seni seviyorum güzelim.' Biraz rahatlamış gibi oldu, demin ki şaşkınlık ve köşeye sıkıştırılmış hal üzerinden gitmişti.

 

- Ben de seni seviyorum ama karnı acıkınca doymak bilmeyen bir oburlukla seviyorum ve aynı şekilde sevilmek istiyorum. Çok mu abarttım diye düşünüyorum şimdi! Hani insan susar ya yaz günü, kana kana buz gibi su içmek ister, dudağından dökülürcesine... İşte öylesine sevmek ve sevilmek istiyorum. Taşsın yüreğimden sevdam, gözlerimden aksın, dudağımdan dökülsün. Her zerrem sevsin ve sevildiğini aşikar kılsın istiyorum. diye konuştu.  O kadar güzel seviyordu ki ve sevilmek istediğini o kadar net bir şekilde ifade ediyordu ki bunlar şiir olsa gerekti diye düşünüyordum.

- Sen bana bak, kafi, dedim. ' Ne kadar safi sevdiğini gözlerinden okuyabiliyorum.' Gözlerime gözlerini dikti; ruhumu çekiyor sandım, canımı alıyor gibiydi. Kalbimi bir sünger gibi emiyordu adeta! Kendimi bıraktım olduğum yerde, oracıkta; etim kemiğim boş bir çuval gibi devrildi sanki canım o cana transfer oldu.

- Teşekkür etmek istiyorum sana ve rabbime şükretmek... dedi.

- Bana teşekkür etmene gerek yok yalnız rabbimize şükrümüz bir olsun. dedim. Yanıma geldi, ellerimi tuttu ve 'Haydi duamızı edelim'  dedi. Ellerimizi açarak göğe kaldırdık, rabbimizin  huzurunda huşu içinde onun sesi eşliğinde duamıza başladık:

- Rabbim, bizi bize verdiği için ne kadar şükretsek azdır. Bu dünyanın malı mülkü, tahtı tacı bizim olmasın, tek biz bir olalım! Rabbim her iki cihanda bizi birbirimizden ayırmasın ve bize birimizin eksikliğini hissettirmesin;  darda kaldığımızda biri, diğerimiz ona genişlik olsun; acıdı mı canı birimizin, diğeri ona ilaç olsun; güldü mü birimiz, diğeri ona kahkaha olsun. Aşkımız hayırlı olsun, rabbim utandırmasın bizi ele güne karşı, dosta düşmana örnek kılsın bizi!' duamızı bitirir bitirmez: 'Amin.'  dedik ikimiz aynı anda.


( Aşk Şükretmektir başlıklı yazı GürhanGürses tarafından 27.01.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.