Erkek hegemonyasının hüküm sürdüğü yaşadığımız topluma hizmeti şiar edinmiş değerli hanımefendilerin varlığından büyük bir gurur ve mutluluk duyan, her zeminde bunu işaretle isimlendirerek anlatan , kendi çapında destekleyen takdir eden biriyim. 

                                      Her gün bu yola mesailerini sarf etmek üzere çıkan kadınlarımızın ; söz sahibi olmaları düçar kaldıkları hazin tabloların değişerek tuvallere yeniden başarılı hizmetleri sayesinde anlamlı, başarılı motiflerin işlenmesine mensup oldukları hemcinslerine de vesile teşkil edecektir.Çeşitli kulvarlarda değişik, anlamlı, hünerli ve üstün başarıları ile hizmet bayrağını bıkmadan taşımaları ; bir toplumun kalkınmasında mihenk taşları olan kadınlarımızın söz sahibi olmalarına ve her kesimce takdir ve desteği perçinleyecektir. 
Bu topluma hizmeti gönülden arzu eden hanımefendilerin ihtiyaca binaen uygun gördükleri sahalarda hizmet üretmeleri her bakımdan fertlerin tercihidir. Çünkü; kadının olduğu her iş pırıl pırıl, hilesiz hurdasız, tertemiz, samimidir. Onların ellerinin, hünerlerinin değdiği her şey mükemmeldir.


                                      Kadın haklarının nasıl ihlal edildiği, sindirildiği, geri planda bırakıldığı bir gerçektir. Bu oluşmuş katı alışkanlıkların bir bir yumuşatılması, yıkılması ve kadının en azından erkekle eşit hale gelmesi; her sahada , her işte müteşebbis, cesur yürekli kadınlarımızın artmasına bağlıdır. En az bir erkek kadar başarılı olabilecekleri ise izahtan varestedir.


                                       İşte bu cümleden olarak bugün ki yazımda sizlere müteşebbis ve çok önde özelliklere haiz iki kadınımızdan ve ortaya çıkardıkları bir başka gözde, nezih ve muhteşem bir mekandan bahsedeceğim.
Yıllardır iştigal ettiği organizasyon ve kafe işletmeciliği yanı sıra ; toplumuna çeşitli Sivil Toplum Kuruluşlarının yönetim kurullarında aktif sıfatları ile hizmet ve çareler üreten, oldukça faal genç bir kadınımız Sn. Emine Yılmaz ve onun manen hep yanında olan Yerel Eşitlik Biriminde görevli, sayılamayacak kadar çok takdir, teşekkür belgeleri, plaket ve sertifika sahibesi, birçok STK ında yetkilisi; Ülke bazında sahasında ürettiği ve kabul gören projelerin imalatçısı Sn. Hicran Karadoğan Kınık hanımefendilerin birlikteliği konumuzdur.
Çeşitli kulvarlardaki başarılı bu iki kadınımız; el ele verip bu sahada hizmet veren sektörde farklılığı ve ilkesiyle yerini şimdiden alan CAFE VERA’ yı hizmete açmışlardır.

                                       Sıcak, samimi, kalite ve uygun fiyat yapısıyla bir marka oluşturmak amaçlarıdır. Samsun’da iki girişimci kadın tarafından hayata geçirilen Cafe Vera, özellikle kaliteli sandviç, zengin tost çeşitleri, kahvaltı seçenekleri, ev yapımı mantısı ve özel wafle tatlısı ile dikkat çekmektedir.


                                            “ Ev Tadında” sloganıyla yola çıkan Cafe Vera ; insanların yeni arkadaşlıklar kurabileceği, kaliteli ve lezzetli bir yemeği, daha rahat ve güvenilir bir atmosferde keyif alabilecekleri bir ortamda sunmayı hedeflemekte ve yaş günü, nişan, kına gecesi vb. özel günlere yönelik organizasyonlarda ev sıcaklığını yaşatacak değişik sunumları ilke yeni bir işletmedir.


                                              Bahse konu mekana adımınızı attığınızda daha baştan; seçilen renkler, english home tarzı dekorasyonu ve güler yüzlü çalışanları huzur, mutluluk verecek bir atmosfere haizdir. Çiftlik’te alışveriş sonrası kahvenizi yudumlayabileceğiniz, sıcak çayınızı yanında ev yapımı kurabiyeler ile yudumlayabileceğiniz iç acısı bir mekan.


                                               Tv si olmayan bir ortam. Şamata, tantana, gürültüden arındırılmış, sohbetlerin doyasıya yapılacağı, yeni dostlukların kurulacağı, fikirlerin , konuların tartışabilineceği, bir nefeslenme, huzur ve mutluluk molası verilecek kültür yuvası adeta. Zaman zaman düzenlenecek müzik akşamları, çeşitli konularda söyleşi ve şiir dinletileri de devreye sokularak çeşitlilik ve farklılığın yaşatılması hedeflenen bir ortam. İşletme sahipleri ve çalışanların hepsi kadınlarımız. Gönül rahatlığı ile otur, ye, iç. Sohbet et paylaş .. İşte menüsü ile yaşanılacak olanlarla tam bir aile ortamı.

                                                 Ayrıca; aynı mekanda ayrılan bir oda ve toplantı salonunda; yıllardır toplum yararına hizmetler üretmiş olan Karadeniz Yeni Ufuklar Derneği bulunmaktadır. Dr. Mustafa Kınık ‘ın başkan, Hicran Karadoğan Kınık’ın Bşk. Yard. Ve Münevver Özdemir, Emine Yılmaz , Gülaçtı Gülşen’in üye olarak görev yaptıkları derneğin şu anda yürüttükleri projenin adı “ Şiddetsiz Bir Yaşam için Elele” dir.

Bir yanda gerçekten aslında hep toplumun sosyal konulardaki çıkmazlarına çareler ve hizmetler üreten bu çok değerli, faal ve önde olan iki cesur kadınımızın ; bu defa böyle bir hizmet sektörüne girmelerinin altında yatan hem mükemmel bir işletmeciliğin nasıl yapılabileceğini göstermek ve hem de görevli oldukları Derneği buraya monte ederek alışkanlıklarını devam ettirmek ; kısacası bir taşla iki kuşu vurmaktır. Öyle ya bir yanda bizzat hizmetten bile kaçınmayacak kadar mütevazi, farklı bir mekan yaratmak, diğer yandan ise usanmadan gittikleri her yere dernek hizmetlerinide taşımak.

                                                 Bu iki müteşebbis kadınımızı kutluyor; İlimize kazandırdıkları mekanın daim olmasını diliyorum.

( İki Müteşebbis Kadın Ve Muhteşem Bir Mekan : Cafe Vera !.. başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 27.01.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.