Hepinizin bildiği gibi orta dereceli okullar tatile girdi girecek. Şimdilerde öğrencilerin notlarını saklama lüksü de yok E-Okul var, eee okul var yani. Bizim zamanımızda öğrenciler karnelerini ispirto ile siler ve notlarını yükseltirlerdi babalarından fırça yememek için. Sıfırlar on olur, ikiler, beşler sekiz, daha neler neler. Allah var ben hiçbir zaman yapmadım. Paşa paşa karnemi babama götürür fırçamı yerdim, ertesi gün parladığımdan arkadaşlarım anlardı babamdan fırça yediğimi...


Oğlanda üniversiteye gidiyor. Her sene de ona aynı espriyi yapıyorum. ‘'Oğlum nerede hani bu sene ki karnen?'' bıktı artık o da ‘'Ne karnesi baba git allasen üniversitede karne mi var?'' Bu sene bitiyor Allah izin verirse makine mühendisi adayı, çok yaklaştı, yüzdü yüzdü kuyruğuna geldi.


İlkokula giderlerken daha küçükler. Önce abisine, sonra da kıza espriler değişmiyor, sahiden bıktırmıştım. Karneyi alır gelirler eve. ‘'Babaaa heyoo karne aldıydık.'' Ben gayet sakin ‘'İyi oğlum getir bakayım hemen.'' İki öksürür bir aksırırım ‘'Bu ne oğlum hep bir iki üç notların hep pekiyi diyordun hani karnem.'' Kızarırlar bozarırlar ‘'Baba ya sen nereye bakıyorsun onlar hep ders saatleri notlar yan tarafta yan tarafta.'' İşte böyle iki üç sene de bu espri sürdü oğlum ve kızım muhatap alınarak, sonra kestik tabi hem onlar büyümüştü hem de ben...


Ortaokulda çok parlak öğrenci değildim. Benim çocuklarımda bana mı çekmiş ne, çok parlak öğrenci olmasalar da geçiyorlar işte sınıflarını. Ama Allah var oğulcuğum üniversiteyi sanırım derece ile bitirecek. Arap atı gibi sonradan açılıyor demek ki bazı çocuklarda. Kızım da lise-1 de eh fena değil karnesi bir iki tane zayıfı vardı, ikinci yazılılar sonunda kurtardı neyse, sanırım kıyısından köşesinden teşekkürü de yakalamış galiba. Bakalım karne gelince göreceğiz, ak koyun kara koyun belli olacak. Ona da şöyle seslendim ‘'Kızım teşekkür almak tabi ki güzel, ama ben yine de sana çok teşekkür ederim, alsan da almasan da, vatan sevgisi ile dolu dolu olduğun için, kopya çekmediğin için, öğretmenlerine ve arkadaşlarına gereken saygıyı gösterdiğin için sonsuz teşekkürler. Allah'ım şükürler olsun bana böyle bir kız evlat nasip ettiğin için.''


İşte böyle, teşekkürler çocuklarımıza emek veren, değer veren, onları itip de kakmayan öğretmenlerimize, yöneticilerimize. Dünyanın en zor mesleklerinden birisi olduğunu biliyoruz öğretmenliğin belki bu gün emeklerinizin tam karşılığını alamasanız da büyük bir öz veri ile çocuklarımızı yetiştirmeye çalışıyorsunuz. Mustafa Kemal Atatürk'ün dediği gibi ‘'Öğretmenler yeni nesil sizlerin eseri olacaktır.'' Bizler de sizleri her zaman, çocuklarımızı okuttuğunuz müddetçe ve daha sonrasında da baş tacı yapmaya devam edeceğiz. Allah iki dünyanızı da bahtiyar yapsın değerli öğretmenlerim...

( Benden De Size Teşekkürler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 24.01.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.