KORKULARIMIZ //

Korku canlının doğasında (fıtratında)  var olan temel iç güdülerden en güçlü olanıdır.
İnsan, çevresinde ve evrende olup bitenleri anlamadığı, sorunları çözemediği, ve  birçok şeyler hakkında yeteri bilgisi olmadığı zaman korkmaya başlar ki, bu da insan yaşamında her an iç içe olduğu bir süreçtir.

Korku sonucunda insanda oluşan duygu ve davranış türleri;
-sevinç, heyecan ve mutluluk
-ağlamak ve gülmek
-tereddüt, kararsızlık, huzursuzluk
-hüzün, karamsarlık ve kararsızlık
-dini inançlar, biat ve itaat
-sosyal yardımlar, rekabet
-umut ve hayaller
-sevgi ve nefret
-intihar ve saldırganlık
-savaşlar ve barışlar
-çalışmak, kazanmak ve tasarruf
-bağlılık ve sadakat 
-yalan söylemek, hile ve sahtecilik vs..
Bunların tamamı da korkunun yarattığı ruh halleridir.

İnsandan “korku iç güdüsünü” çıkarıp alın (bu olanaksızdır elbette,) bunların hiç biri kalmayacaktır insan yapısında ki, bu gün çok farklı bir varlık olarak yaşamını sürdürüyor olacaktı insan.
Korku insanda, diğer canlılarda asla bitecek, bitirilecek bir olgu değildir.
İnsan bilgilendikçe, bireyselleştikçe, olup bitenlere fark ettikçe, aklını kullandıkça,  olaylar ve sorunlar karşısında, sebep-sonuç arasında ilişki kurup ,analiz yaparak senteze vardıkça vs. mevcut korkularını azaltır ve hafifletebilir ancak.
Korku bilgi ile ters orantılıdır. 
Bilgi arttıkça korku azalacaktır .. 

İnsan şu üç şeyden korkar;
1- Doğadan korkar … deprem, sel, fırtına tusunami, heyelan, ve vahşi hayvanlardan
2- İnsandan korkar … bir başkasının kendisini öldürmesinden, aç susuz bırakılacağından, işkence ve tacizinden, yavrusuna, yuvasına, malına, varlıklarına zarar vermesinden …
3- Kendisinden korkar …hastalanmasından, ölmekten,  cehenneme girmekten, kaza yapmaktan, kaybetmekten, aşağılanıp, dışlanmaktan vs..

Korkmak- korkmamak ya da az korkmak-çok korkmak insanın kendi elindedir bir yerde.
Bilgi edindikçe, düşünüp yargıladıkça, sorguladıkça, araştırıp gözledikçe, korktuğu şeylerden korkmamaya, ya da korkularını en az düzeye indirmeyi başaracaktır…

Korkusuz bir yaşam özgürlüktür ..


    *muzaffer yıldırım
( Korkularımız başlıklı yazı Muzaffer 45 tarafından 22.01.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.