Dün akşam yayladaki ev komşumuz bizim evden sesler geldiğini söyleyince  aldı bizi bir merak...

"Belki"  diyerek suyun dışarda olan vanasını kapatınca  ses kesilmiş. Geç vakte  kadar ahkam kestik, üç haftadır gitmiyoruz, geride bıraktığımız günlerde  -17 dereceye kadar düşen sıcaklıklarda su tesisatının donduğunu,  biraz yükselen sıcaklıklarla çözüldüğünü evin sular içinde kaldığını düşündük.  Olduğunu varsaydığımız zararları tahmin etmeye çalıştık.

Bugün de bahçeye bakan yardımcının telefonundan bahçe katının duvarlarının ıslak ve bahçe seviyesi yerlerde su birikmesi olduğunu öğrendik. Merakımız daha da arttı esas kullanım alanımız orta kat ne durumdadır diye. Gözümüzde canlandırmaya çalıştık suda yüzen halıları. (güler misin yoksa?...... )

Bu merakımız ve rastgele yaptığımız tahminlerimiz cevabını hafta sonu bulacak çünkü daha erken gitmeye buradaki şartlar müsait değil.

Merak duygusu   insanın içini kemiren bir duygu.  Akıl hep oraya takılı kalıyor. 

Şimdi evle ilgili sıkıntımdan biraz uzak kalmak istiyorum:

Herkesin merak ettiği  konular ve ilgi alanları vardır.  

Bazı kişiler  insanları merak ederler  nasıl yaşarlar, kim kiminle  ne yapmış,  evleniyorlar mı, boşanıyorlar mı? gibilerinden. Veya  dün borçluydu bugün  ev, araba  almış,  parayı nerden bulmuş vs...

Ya da küslerdi, barışmışlar mı?  Zenginler ama yaşlı anneleri huzur evinde, niye ki? (Sana ne kardeşim)

Daha çok sayılabilir ama burada merak konusu "kişiler ve bu  kişilerin ne yaptıkları" oluyor...

Merakını gidermek için ikinci bir kişiye ihtiyaç duyulur ki bu karşılaşma ve diyalogun adı dedikodu olur...

Merak duygusunu faydalı alanlara  yönlendirenler  vardır bilimle uğraşanlar gibi.  Teknolojik ve sağlıkla ilgili pek çok icatlar  ile rahat yaşamamızı sağlayan buluşlar merak duygusunun cevaplarıdır.

Bir örnek ile;

Franklin yağmur ve fırtınalı bir havada (deney amaçlı) uçurtma uçururken elinin sarsıldığını fark eder. Bu sarsıntının yarattığı merak ve çalışma onun elektriği bulmasına kadar  devam eder.

Neden, nasıl, niçin gibi sorular  öğrenme isteğiyle oluşan merak duygusundandır.

Meraksız insanlar var mıdır?

El cevap:

Meraksız insan yoktur ama olumlu-olumsuz  herhangi bir şeye bulaşmamak adına meraklarını içinde saklayanlar vardır.

Yazının özü: merak duygusu  kişiye ve insanlık alemine yararlı alanlarda yol bulmalı kendine ve gideceği son nokta ödül getirir  kişisine.

Selam ve saygılarla,

Yurdagül Alkan.

 

( Merak Duygusu başlıklı yazı Gülalkan tarafından 21.01.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.