Merhaba Değerli Dostlar,

  Hadi tebessüm edelim. Çünkü...
  Tebessüm iyi niyetin ifadesidir.
  Tebessüm,iç dünyamızın güzelliklerinin dışa yansımasıdır.
  Tebessüm,korkaklara güç, kederlilere neşe, hastalara moral verir.
  Tebessüm, ne alınır ne satılır.
  Bugün bir güzellik yapalım, Sevdiklerimize bir gül verelim, gül veremezsek gülüverelim! 


 Gazetedeki köşemin adı "Biraz Tebessüm"... Bugün değerli dostlarımızı hangi konuda tebessüm ettirebilirim diye düşünürken aklıma "kına yakmak" deyimi geldi.
  Kimlere Kına Yakılır?
  
Her zaman halk arasında dilden dile dolaşan "kına yakmak" deyimini bir imam cemaate şu şekilde açıklamış.
İmam diyorki; "Kurbanlık koyunlara kına yakılır, Allah yoluna kurban gitsin diye.
Askere giden delikanlıya kına yakılır, vatan uğruna kurban olacak diye.
Gelin olan kıza kına yakılır, kocasına kurban olsun, onun sözünden çıkmasın, ona itaat etsin diye..."
Bir de kızgınlık anlarında söylenen "kına yaksınlar" lafı var.
İmam açıklamamış, belki de açıklamayı uygun bulmamış.
Bugün "kına yaksınlar" denilecek bir çok olay var ülkemizde.
Ben, kınanın hep mutlu, sevinçli bir olaydan sonra güzel duygularla yakıldığını zannederdim.
Çünkü ben çocukken, babam kurbanlık bir koç almıştı. Koçu kurdalelerle süslemiş, sırtına, alnına, boynuzlarına kına yakmıştık.
Demek ki kına, el, saç hatta ayaklara yakıldığı gibi bir kızgınlık anında da kına yaksınlar deniliyormuş.
Nerelerine yakacaklar kınayı...
Nerelerine yakarlarsa yaksınlar, yeter ki kına yaksınlar.
Evet, bugün ülkemizde yaşanan bir çok olay var beni üzen, kızdıran...
Benim üzüldüğüm, kızdığım olaylara da sevinenler, kıs kıs gülenler olabilir.
O sevinen, kıs kıs gülen insanlar var ya! işte onlar kına yaksınlar...
Yurttaşlarımızı birbirine düşürenlere, haksız iken adaleti yanıltıp haklı duruma gelenlere, bir ölüme, bir aile birlikteliğinin dağılmasına, bir başarısızlığa
sevinenlere kızıyorum.
O halde kızdıklarım kına yaksınlar....
Gerçi başkalarını kızdıran, üzen bir olaya sevinen, sevinince de kıçına kına yakan bir insandan güzel şeyler beklemek aptallık olur.
Öyleyse onlar kına yakarken, biz, bugün bir güzellik yapalım kendimize...
Sevdiklerimize bir gül verelim, gül veremezsek gülüverelim!
Hoşça Kalın. Mutlu Kalın...

( Sevdiklerimize Bir Gül Verelim, Gül Veremezsek Gülüverelim başlıklı yazı ömürlü tarafından 21.01.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.