NOEL KIYAFETLİ ÇOCUKLAR

Eski İngiliz başbakanı Lord Gladiston’un “Türkleri savaş alanlarında yok etmemiz mümkün olmadı. Onları ancak ve ancak Avrupa kültürü içinde eritip yok edebiliriz...” diye başlayan sözünü çoğumuz hatırlar.

Bu söz başta İngilizler olmak üzere bütün Avrupalıların ruhlarının derinliklerinde hala yerini koruduğunu da biliyoruz.

Ayrıca şunu da iyi biliyoruz.

Şark meselesini.

Şark meselesi; Türkleri Avrupa’dan ve Anadoluludan ya geldikleri Orta Asya steplerine sürmek ya da toptan yok etmektir. Bu da mümkün olmazsa Avrupa kültürü içinde eritip yok etmektir.

 Tüm bunlar yetmiyormuş gibi bizlerde batılıların bu hedefleri doğrultusunda bilerek veya bilmeyerek onlara hizmet ediyoruz.

Onun için her yılbaşı öncesi içimde derin üzüntü fırtınaları eser. 

Yine birçok yerde çocuklarımıza Noel Baba kıyafeti giydirecekler. Noel baba kisvesi altında genç nesillerimize açık açık misyonerlik faaliyetleri yaptıracaklar diye.

Evet, çocuklarımıza Noel baba kıyafetleri giydirilerek her yıl bazı çocuk yuvalarında,   kreşlerde, Anaokullarında, İlköğretim okullarında sınıf sınıf dolaştırılarak hediye dağıttırıldığını bilmeyen yok.

Noel baba adeta yardım meleği şekline sokuluyor.

O körpecik yavrularımıza sembollerle Hıristiyanlık propagandası yapılıyor.

 Sınıfların camları Noel Baba resimleriyle donatılıyor.

Görmesi gerekenler maalesef görmüyor, duymuyor, bilmiyor.

Noel baba kılığına girmiş büyükler de, Televizyonlarda, marketlerde, alış veriş merkezlerinde, sokaklarda çikolatalarla güya çocukları sevindiriyor ve eğlendiriyorlar.

Geçtiğimiz yıllarda bir yılbaşı öncesinde bir alış veriş merkezine girdim.

Birde ne göreyim.

Hoplaya zıplaya bir Noel baba kılığına girmiş bir bayan geldi.

Çocuklara çikolata dağıtmaya başladı.

“Alın size Noel annenizden çikolata” diye seslenerek.

O sırada aramızda şöyle bir diyalog geçti.

“Hayrola buda neyin nesidir” dedim.

“Ben Noel anneyim” dedi.

“Aa Noel babayı biliyorduk ama Noel annede nereden çıktı şimdi” demekten kendimi alamadım.

“Hayrola beyefendi niçin şaşırdınız?” Dedi.

“Noel anneyi ilk defa görüyorum da onun için şaşırdım.”

“Noel anne olmakla kime ve neye hizmet ettiğinizin farkında mısınız?” Dedim.

“Vallahi patronlar bunları giy, Noel anne ol, çocuklara çikolata dağıt dediler, bende onu yapıyorum. Benim bildiğim bu kadar.”

“Bak hanımefendi patronlarına selâm söyle, böyle seni Noel anne yapacaklarına Nasrettin hoca yapsınlar, hem Nasrettin hoca fıkraları anlat, hem çocukları eğlendir, hem de hediyelerinizi dağıtın. Daha faydalı bir iş yapmış olursunuz.”

“Baş üstüne beyefendi” deyip mahcup bir şekilde yavaştan uzaklaşıp gitti. 

Sanki bizim Nasrettin Hocalarımız, Yunus Emrelerimiz, Mevlanalarımız, Hacı Bektaşi velilerimiz vb. yokmuş gibi.

Güya Noel baba ve anneyle çocuklarımızı eğlendiriyoruz.

Eğer maksat çocukları eğlendirmekse Nasrettin Hocamız ne güne duruyor?

Tabi bunlar hiç birimizin ne aklına geliyor nede işine.

Onlarca yıldır bir Noel baba sevdasıdır sürüp gidiyor.

Maksat insanlığa barış ve huzur çağrıları ise, Mevlana, Hacıbektaş-ı Veli, Yunus emre, Nasrettin hoca vb. gibi bizim dünya çapında değerlerimiz ne güne duruyor.

Noel babadan fazlaları var eksikleri yok. Üstelik Noel baba gibi efsane değil gerçek kişilikler.

Noel babayı yaşatma adına misyonerlerin bile yapamayacağı Hıristiyan inanç, kültür ve değerlerini kendi yavrularımızın o minicik beyinlerine maalesef böyle ilmik ilmik işliyoruz.

Sonrada sorumluluklarımızı bir tarafa bırakıp genç nesillerimiz milli kültürümüzden uzak yetişiyor diye yakınıyoruz. O da yetmiyor gençlerimiz kimliksiz ve kişiliksiz yetiştiriliyor deyip suçu başkalarına yüklüyoruz. Ya da doğrudan gençlerimizi suçluyoruz.

Hâlbuki bu olumsuzluklara giden bütün yolları kendimiz açıyor ve asfaltlıyoruz.

Sonunda da Noel kıyafetli çocuk ve gençleri görünce işte böyle şaşırıyoruz
( Noel Kıyafetli Çocuklar başlıklı yazı İ.Sarıçay tarafından 29.12.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.