Celal,  iki çocuklu bir aile babası. Çalışıp  kazanarak ailesini geçindiren  babadan kalma dairesinde sorunsuz yaşayan ve kimseye  zararı olmayan  sade bir vatandaş (tı).

Bir gün...

Hayatının kırmızı çizgisini yaşadığı o gün...

Eşinin evde olmadığı bir sırada evine hırsız girer.  Yükte hafif değerli olabilecek ne varsa götürürler. Emniyet güçleri  ip uçları arayarak yola çıksalar da  herhangi sonuca ulaşamazlar.

Celal  "alnımın teriydi onlar" diye  üzülmekle kalmaz  ve olayın peşine düşer. Dedektif gibi iz sürüp  görgü şahitlerinin de yardımıyla  hırsızların yakalanmasını sağlar.

Buraya kadar normal gibi, ne var bunda diyorsunuz, ben de öyle diyorum...

Bundan sonra başlıyor sıra dışı olaylar...

Hırsızlar ve çetesi yakalanmalarını kabullenemiyorlar;

"vay sen misin bizi yakalatan" diyerek  Celal'in evini basıyorlar.  Evin babası boş mu durur bu saldırıya! Bakıyor ki  ellerinde çakılar parlıyor gece vakti o da koşuyor mutfaktan aldığı ekmek bıçağını ve sallıyor rast gele.

Celal  ailesini koruyor ama salladığı bıçak,  saldırganlardan birinin kasığını  ve organını yaralıyor.  Derin yaralamış olmalı  ki uzun  bir  süre  hastanede  tedavi  olmasına  karşın  artık  bir  erkek  olarak  "iş göremez" halde  taburcu oluyor.

Karşı dava  ile  Celal   on bir yıl  hapse mahkûm ediliyor  ayrıca  hastane masrafları ve  kaybedilen organ  tazminatı ile yüklüce bir  ödeme cezasına çarptırılıyor.

Adam hapiste, geçim sıkıntısına düşen kadıncağız iki çocuğunu alıp Diyarbakır'daki  baba evine  gider.

Ödenmeyen borçları tahsil etmek  üzere  icra memurları devrededir. 

140-150.000.- TL. değerindeki daire  pusudaki  fırsat düşkünü emlakçılara  85.000.- TL sına satılır.

Emlakçı da   üç gün içinde  aynı daireyi, 120.000.-TL ye  bir müşterisine satar.

Celal  on bir yıl yatacak, iki küçük çocuğunun nasıl büyüdüğünü bile görmeyecek.

Karısı, on bir yıl beklemeyi göze almamış olmalı ki  komşulardan öğrenildiğine göre boşanmak üzere mahkemeye baş vurmuş...

Celal....

Hapiste geçecek on bir yılı çalınmış...

Karısını ve çocuklarını kaybetmiş,

Yuvası dağılmış,

Evi de satıldığından artık özgür olsa da  mekansız...

Hapisten çıktığında da psikolojisi bozuk bir "meczup" olacak...

Peki  Celal'in suçu ne?

Satış işlemi son bir ay içinde oldu, komşular olarak hepimiz gerçekten üzüldük ve sizlerle paylaşmak istedim.

Tekrar sormak istiyorum:

Celal'in suçu ne?

Not: olay gerçek olduğundan  isimde değişiklik yapılmıştır.

Selam ve saygılarla...

Yurdagül Alkan.

( Celal İn Suçu Ne başlıklı yazı Gülalkan tarafından 18.12.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.