Makale / Tarihsel Makaleler

Eklenme Tarihi : 26.11.2014
Okunma Sayısı : 3307
Yorum Sayısı : 0
İSTİKLAL SAVAŞINDA EFSUSLU KOMUTANDAN  ATATÜRK'E MEKTUP

Afşin Kent Konseyi Tarihi Araştırmalar Bölüm Başkanı Araştırmacı Yazar Mustafa KÖŞ yaptığı açıklamada Maraş savaşında üstün gayretler gösteren Efsuslu yiğitlere Maraş kalesinde bulunan Kurtuluş müzesinde yer verilmemesinden büyük üzüntü duyduğunu söyledi.Araştırmacı Tarihçi Yazar Mustafa KÖŞ sözlerine şöyle devam etti. Maraş harbinde Efsus-Afşin şehrimizden altı şehidimiz ve Maraş Gazimiz Hüseyin GÖK olmasına rağmen Maraş kurtuluş müzesinde Afşinli şehit ve Gazilerimizin isimlerinin olmayışı beni derinden üzmüştür.Üstelik Maraş Kuvayı Milliye Kumandanı Aslan Beyin ve Ayrıca Pazarcık Kuvayı Milliye Kumandanı Kılıç Ali Paşanın Efsuslu yiğitleri öven mektupları bulunmaktadır.İşte Efsus-Afşin'imizin yiğit Kuvayı Milliye Komutanları:1-MÜLAZIM-I EVVEL ÜSTEĞMEN KÖŞOĞLU SÜLEYMAN EFENDİ,2-Mülazım-ı Evvel Üsteğmen Hamiş Mehmed Efendi, 3-Mülazım-ı Evvel Seyit Mehmet İmamoğlu,4-Mülazım-ı Evvel Üsteğmen Mehmet Sait GÜNEŞLİ,5-Mülazım-ı Evvel Üsteğmen Sadık İNAN,6-Mülazım-ı Evvel Üsteğmen Durdu TÜRKKAHRAMAN,7-MÜLAZIM-I EVVEL ÜSTEĞMEN MÜHTÜ SALİM EFENDİ,8-Köftecizade Şükrü Efendi, 9-Kuvayı Milliye Komutan Yardımcısı Kadayıfçı Durmuş BÜLBÜL, 10-Şıhhamit DOĞAN ,11-Mehmet AKSAKAL(Fahının oğlu),12-Bozcaoğlu Cuma ÖZDEMİR,13-Hacı Hüseyin FELOĞLU,14-Dirgen Ali olmak üzere Afşin'imizin bu yiğit Komutanları Maraş harbinden tutun tüm savaşların hepsinde kahramanca savaşmışlardır. Ben Afşinli olarak Dedem ile beraber Afşinli kuvayı Milliye Komutanları ile gurur duyuyorum.Kahramanmaraş Kalesinde Bulunan Maraş Kurtuluş müzesinde bulunan isimleri geçen kahramanların içerisinde Efsuslu -Afşinli kahramanların olmayışı beni derinden üzmüştür.Afşin Kent Konseyi Tarihi Araştırmalar Bölüm Başkanı Araştırmacı Yazar Mustafa KÖŞ yaptığı açıklamada Maraş ve İstiklal harbinde Efsus-Afşin’de Kuvayı Milliye Komutanlığı yapan Dedesi Mülazım-ı Evvel Üsteğmen Köşoğlu Süleyman Efendi ile Gurur ve onur duyduğunu söyledi. Araştırmacı Yazar Mustafa KÖŞ Sözlerine şöyle devam etti. Afşin’in köklü Sülalelerinden olan KÖŞLÜLER kabilesinin ileri gelenlerinden Dedem Mülazım-ı Evvel Üsteğmen KÖŞOĞLU SÜLEYMAN Efendi Yemen Gazisi olarak Maraş’a Fransızların gelmesi üzerine Efsus-Afşin’de Heyeti Merkeziyeyi kurarak Ankara’ya Atatürk’e Telgraf çekmiştir. Atatürk’e çekmiş olduğu Telgrafta Efsus’ta Binboğanın Cesur Sukenasından etrafınca 250 kadar Nefer topladığını ve toplamış olduğu neferlere Elbistan silah deposundan sadece 50 silah alınarak 250 kişi Maraş harbine katıldıklarını Mustafa Kemal Atatürk’e bildirmiştir. Çekilen Telgrafa cevaben Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından 1336(hicri) yılında Mülazım-ı Evvel Üsteğmen KÖŞOĞLU SÜLEYMAN Efendiye hitaben yazılan Mektubu gün ışığına çıkarıyoruz. Mektupta EFSUS VE MÜLHAKATI KUVAYI MİLLİYE KUMANDANI KÖŞOĞLU SÜLEYMAN EFENDİYE: Efsusta Kuvayı Milliyeye gönül veren Efsusta Binboğanın Cesur yiğitlerinin komutanı olarak Maiyetinde topladığın İkiyüzelli Nefer ile beraber Maraş’a hareket eylemen memnuniyet verici olmuştur Arkadaşlarının ve senin gözlerinden öperim Heyeti Temsiliye Adına Mustafa Kemal 16.02.1336. Araştırmacı Yazar Mustafa KÖŞ sözlerine şöyle devam etti. Yine Dedem Mülazım-ı Evvel Üsteğmen KÖŞOĞLU SÜLEYMAN Efendiye Arslan beyin ve Kılıç Ali Paşanın mektupları bulunmaktadır. Yine Maraş Heyeti Temsiliye Reisi Arslan bey tarafından Maraş Savaşına katılan ve çok büyük üstün gayretler göstermesinden dolayı Efsus-Afşin Halkının gözlerinden öperim. Mektubu bulunmaktadır. Afşin Kent Konseyi Tarihi araştırmalar Bölüm Başkanı Araştırmacı Yazar Mustafa KÖŞ yaptığı açıklamalarda Dedem KÖŞOĞLU SÜLEYMAN Efendinin Ülkemiz adına yapmış olduğu başarı ve Kahramanlık Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından Teşekkür mektubu ile onurlandırılmıştır. Savaş Bitince askerlik Şubesine Çağrılan KÖŞOĞLU Süleyman Efendi oğlu olan amcam Hafız İsmail KÖŞ ile birlikte durumumuz iyi diyerek Gazilik Maaşını almamıştır. Afşin Kent Konseyi Tarihi araştırmalar Bölüm Başkanı Araştırmacı yazar Mustafa KÖŞ sözlerini şöyle bitirdi Yunan’a sıkılacak Kurşunu olmayan Devletten Gazilik Maaşı alınmaz diyerek Dedem KÖŞOĞLU Süleyman ve Oğlu amcam Hafız İsmail KÖŞ Gazilik Maaşını almamışlardır. Ben Şahsen Dedem Köşoğlu Süleyman ve Amcam Hafız İsmail KÖŞ ile Gurur duyuyorum dedi.
• Bolayir'dan Sakarya'ya atladım
• Sütçü İmam namlusunda patladım
• Çete kurdum orduları hakladım
• Millet için yurt satılık mal mı ki
• HAYATİ VASFİ TAŞYÜREK-AFŞİN
( İstiklal Savaşında Efsuslu Komutandan Atatürk'e Mektup başlıklı yazı yazıcı tarafından 26.11.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.