Kapıdan içeriye girince küçük kardeşi ağabeyinin elinde kıyma paketi ile görünce koşarak boynuna sarıldı. Hep birlikte gülümsediler. Annesi mutfakta kızgın bir ses tonu ile seslendi.

-Nerede kaldınız siz, iki adımlık yolda gelemediniz?

-Şey anneciğim, kasapta çok sıra vardı.

Annesi mutfakta çıktı, şaşkın bir ses ile.

-Kasapta sıramı vardı?

Selim Remziye kızaran yüzü ile bakarken.

-Evet, anneciğim hiç sorma bir kalabalık var ki hiç sorma, galiba et ucuzlamış.

-Evet, hale teyze, tüm mahalleli kasaba hücum etmişti, sanki.

Annesi kafasını hayretler içinde sallayarak elindeki kıymayı alarak mutfağa geçti ve yağlı tavaya bıraktı. Odayı bir anda et kokusu sardı, küçük kardeşinin yanaklarında çiçekler açtı. Aylardır evlerine ilk defa et giriyordu. Babasının vefatından sonra, babasının geride bıraktığı borçları ve evin geçimi için ilk öğretimine son vermiş,günlük hamallık yaparak hem borçları ödemiş hemde evin geçimine katkıda bulunmuştu.

Zaten babası da hamaldı, bir güvenceleri yoktu zaten, zar zor kazanımlar ile sosyal güvenlik için prim ödemek çok zordu, zaten her zaman fakir insanların hayatı böyle gelmiş böyle gitmişti. Ne söylense tüm kulaklar sağır diller lâl oluyordu. Selim remzi ve kardeşi odayı saran, etin kokusunu ciğerlerine çekerken yemek yemeden doymuşlardı âdeta. Fakirlik kokan o ada bir anda zenginlik kokmaya başlamıştı veya selim öyle sanıyordu.

Remzi

-Bak görüyor musun et nasıl konuşuyor bizimle.

Selim şaşkınlık içinde

-Oğlum sen kafayı mı yedin?

-Ne yani et beni yiyin demiyor mu bu enfes kokusu ile..

Selim bir an düşündü ve gülümsedi.

-Vay filozof arkadaşım vayy!

-Az benimde bir meziyetim olsun yani.

Hep birlikte o güzelim kokan eti afiyet içinde mideleri bayram edercesine yediler ve kalktılar.

Ayaklar altında çamurlar içinde yürünen  bu mahallede bugün gülümseyen, başları önde gezen çocukların başları dik uyuduğu ilk gece idi sanki selim için.

Yıpranmış tuğlalar içinde yıkılmaya yüz tutmuş bu evde, mutluluk içinde yatan yüzlerin ışıltısı kapkaranlık geceyi aydınlatıyordu.

Mehmet Aluç

( Hayattan Bir Kesit-2- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 26.11.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.