Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi

21 Kasım 2024

………………………………..

 

       Çocuk kitapları yazarı Merih Atak şehrimizdedir. Daha önce Hasan Celal Güzel, sonra Aliye  Ömer Battal, 13 Kasım 2014 günüde Ayşe-Mustafa sevcan İlk Okulunda kitaplarını imzalayan Merih Atak Hanımefendinin, torunum Elif Bilge Ayaz adına  imzaladığı “ŞİMARIK PRENSES” adlı 80 sahifelik  kitabını  torunumdan sonra da ben okudum. Sözü edilen kitap  gerçekten çocuklar için okumayı çok değer. Sözü edilen kitap eğitici, öğreticidir. Hatda kitabın aile sevgisi yönü daha da ağırlık kazanmaktadır. Ben burada yazarımız Merih Atak Hanım Efendinin az da olsa öz geçmişinden söz etmek istiyorum. Yazarımızı beraber tanıyalım.

       Merih Atak 1971 yılında Eskişehirde doğdu. 1999 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Tiyatro-Dramatik yazarlık Bölümünden mezun oldu. Mezun olduğu günden  bu  yana tv metin yazarlığı, tv proğram editörlüğü, tanıtım filmi, reklam kamu spotu, belgesel flm gibi işlerde metin yazarlığı, seneryo yazarlığı görevlerinde bulundu. Çalışmalarından bazıları şöyledir. “Ah Şu Çocuklar”  proğramında metin yazarlığı, (TRT İnt. 2006, “Kınalı Kuzular”  dizisinde seneryo redaktörlüğü, (TRT 1 2007)  TRT 23 Nisan uluslar arası çocuk şenliğinde   metin yazarlığı, (2009-2010-2011) Güzel Ülke Proğramında metin yazarlığı, (TRT Haber 2011 ) Merih Atak’ın ayrıca Gülhan Tekinle birlikte kaleme aldıkları Rüzgar, Dev Adam”  adlı çucuk oyunu ile Mecnunun Izdırabı adlı kukla oyunu devlet tiyatrosu  repertuarına alında.  Yazarın, ikisi tiyatro oyunu, birisi öykü olmak üzere, üç ödülü  bulunmaktadır. Aldığı ödüller şöyledir. Uludağ Üniversitesi kısa  oyun yarışmasında “Düşün Kemiği Yok” Adlı oyunu  ile üçüncülük ve Eskişehir Sanat Derneğinin 2. Öykü yarışmasında “Mekteb-i Rüştiye” Adlı öyküsü ile üçüncülük almıştır. Çocuklar için hikaye ve masal kitapları da bulunan Merih Atak, halen çalışmalarına devam etmektedir.

       Saygıdeğer okuyucularım, yazarımız Merih  Atak Hanım Efendinin kaleminden çocuklarınızı mahrum etmeyin diyorum. Gelecek sohbet yazımda buluşmak dileği ile hoşça ve dostça kalınız. En güzel ve mutluluk dolu günler. Hep ve hepimizin olsun diyorum.

( Merih Atak Şehrimizde başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 21.11.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.