Şiir Altı Yorumları //

- çok anlamlı
- çok manidar
- türkü tadında bir şiir
- güzel bir şiirdi
- çok doğru
- doğru söze ne denir 
- katılıyorum
- aynen öyle
- söyleyecek söz bulamıyorum
- eline yüreğine sağlık
- gönlüne sağlık
- şairem  (bayan şairler için)
- bizi şiirsiz koyma
- gözünüze acı yaş değmesin
- kaleminiz zeval görmesin
- kaleminiz daim olsun
- yine bekleriz (şiir bekliyor)
- resim çok güzel  …. vb

     
            Şiir sayfalarından alınan bu yorum yazılarının şiirle, şiirin içeriği, değeri, özü, sözü, duygusu, kurgusu, işleniş biçimi, tekniği, dili ve imlası ile uzak yakın bir alakası var mı dersiniz ?
             Bence yok …
Ne diye klişeleşmiş, şiir eleştirisi niteliği ile ilgisi olmayan bu sıradan sözleri şiir yorumu diye yazar dururlar şiirlerin altına, anlamış  değilim.

           Laf ola beri gele / laf ola torba dola.
          Ya da; 
          Dostlar alış-verişte görsün ayağı …

         Bu listeden sonra değişik bahanelerle beni eleştirenler olacak, bu yorum sözlerinin doğruluğunu savunup, gerekçeler sıralayacak ama, bu da benim bu konudaki tespit ve düşüncemdir . 


*muzaffer yıldırım
( Şiir Altı Yorumları başlıklı yazı Muzaffer 45 tarafından 20.11.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.