Baba adım Temuçin ana adım Börteymiş
Kardeşlerim Ögeday, Tulu ile Cuciymiş
Her yazdığım kitabe, dediğim şiir imiş
Günümüz Türkçesine temel  Çağatay olmuş

İsmimi sanır iken matah ; padişahları
Kovboyları bilirken devlet ; Harzemşahları
Satrancın mucidiyken, hep mat olan şahları
Hatmettim birer birer, dünya Türklerle dolmuş

Alparslan açmış kapı, Diyojen almış sapı
Osmanlıyla şahlanmış İslam, kalmamış tapı
Önden haçlı arkadan arap kurmuş şer yapı
Yurdum Türkiye Hakka varan yegane yolmuş

Onbin yıllık ulusun ruhu Mustafa Kemal
Ay yıldıza kavuşmuş al ile olmuş cemal
Tarihi bilgim yazan ve öğretenden imal
Atamı anlatana kalbi şükrüm farz olmuş

Vefakar öğretmenim gününüz kutlu olsun

Hayattaysan şükranlar yoksan rahmetler olsun



MCU


Ne zamandır içerimde bir uktedir yediğim her lokmada alnımın her terinde öğretmenlerime şükranlarımı kendim ve ailem adına sunamamış olmak ; işte bu nedenledir ki sitemize hayranım ve misyonuna ciddi saygı duyuyorum sevaplarıyla da günahlarıyla da, bana bu olanağı sağlamış olması bağlamında. Genelde tüm öğretmenlerimizin, özelde ise Tarih öğretmenlerimizin 24 Kasım Öğretmenler Gününü şimdiden kutlarım, hafta boyunca her öğretmenime birer ikişer yazabildiğimce gönlen de olsa ulaşmaya çalışacak ve seriyi 24 Kasım tarihinde İlkokul Öğretmenim ile nihayetlendireceğim. Onların gıyabında sitemizdeki tüm öğretmenlerimizin de bu güzel günleri kutlu olsun efendim.

 

Saygılarımla,

 

Mehmet Çağatay Ünlütürk

( Şükrümün İlk Sıralarında Öğretmenim Var / Tarih başlıklı yazı MCU :) tarafından 20.11.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.