"Bu masadan ya anlaşma çıkar ya da savaş çıkar" sözlerini  büyük bir cesaretle söyleyen Batman milletvekili  Emine Ayna.

Emine Ayna  kapatılan DBP eş genel başkanı ve Diyarbakır milletvekilidir. Sözlerini aynen kopyalıyorum: 

Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) Batman İl Kongresi'ne katılarak 'Çözüm sürecini' değerlendiren DBP Eş Genel Başkanı ve Diyarbakır Milletvekili Emine Ayna tartışılacak sözler sarfetti. Ayna, "O masadan, müzakere ve diyalogdan ya anlaşma ya da savaş çıkar. İkisinin ortası yoktur. O masanın devrilmesini asla istemiyoruz. Abdullah Öcalan'ın elini güçlendirmek istiyoruz" dedi.

DHA | 16 Kasım 2014, 10:05
 
Masanın devrilmesi ne demektir? Bu düpedüz devleti tehdittir, Böylesi cüretkar bir tehdit gücünü nereden alırsınız?
 
Türkiye büyük ülke...
 
 Şimdi biraz sükûnet...(Yazan ve okuyanlar için)
 
Kürtler anlaşma istiyorlarmış, anlaşmada neler istiyorlar?
Evet, bu çok önemli, NE İSTİYORLAR?
 
Ülkemizde idari yönden ve yaşam tarzı bakımından herhangi bir ayrıcalık yokken daha ne isterler!
 
Birçoğumuzun bilmediği  bir gerçek daha var  o da ülkemiz batısının kazançlarından ödedikleri vergiler doğu yakasına aktarılıyor başka bir ifade ile batı doğuyu besliyor. Nasıl mı?
 
Yakacak ve gıda yardımları, okul harçlıkları, her çocuğa belli bir nakti   aktarım, hane reisine  geçim aylığı.  Elektrik ve su parası da  ödemedikleri gerçeği var.  Ülkemizde Türk olmayana  imkan var, Türk  50-100 TL elektrik borcunu ödemezse elektriği kesilir, su da aynen  ödeme yapılmazsa ev susuz bırakılır.
 
Nasıl ki bir ailede  evin büyümekte olan çocuğun  her isteği yapılır, bol harçlık verilerek şımartılır ve artık önü alınamaz hale gelir.  Ülkede bu güne kadar  genelde oy uğruna uygulanan yanlış uygulamanın getirdiği tablo aynen böyle.
 
Madem ki bu gün durum budur o halde  bu cesssur  konuşmacılar   ne istiyorlar  onu öğrenmek lazım ve istekleri imzalarla kayıt altındaki  bir tutanakla  teslim alınmalıdır.
 
Bu tutanaktaki istekleri   (basılı yayın) gazeteler ve  TV ekranlarıyla  Türk halkı  öğrenmeli.
 
Türk halkının bilgilenmesi kesin sağlanmalı zira bu topraklar TÜRKİYE...Bizler Türk halkıyız.  Örneğin ben ve ailem Toros yaylalarına kök salmışız,  bu üke bizim, bu ülke hepimizin. Ülkemizi ilgilendiren bilgileri öğrenmek bizim hakkımız...
 
Halk ülkenin gerçek sahipleridir seçilmiş kişiler halkı temsil eden görevlilerdir. Madem ki görev alarak bizi temsil ediyorsunuz, zamanında verildiği söylenen tavizlerden ve  yapılmakta olan her şeyden haberimiz olması gerekir, tersini düşünmek mümkün mü?
 
Tutanaktaki istekler referandum yoluyla halka sorulabilir. Öncesinde de sorunlu bölgeden  kamu hizmetleri "strateji gereği" yavaş yavaş çekilir ki sonrasındaki durumu gözler önüne sermek açısından. Çünkü pek çok insan başına gelmedikçe bir olayı kavrayamaz ancak yaşayarak öğrenir.
 
Örneğin sağlık hizmetlerinde bazı hayatî cihazların bakımı yapılmaz,  atıl halde bırakılır.
 
Doktorlarımız ile hemşirelerimiz  kadroları  yavaş yavaş azaltılır.
 
Uzman doktor ve cihaz olmadığı için ameliyatlar devre dışı bırakılarak hizmette aksamalar yaşatılan hastalar  Kuzey Irak'a yönlendirilir.
 
Diğer kamu hizmetlerinde de buna benzer taktikler uygulansa,
 
Enerji dağıtımını sağlayan trafolar devre dışı bırakılsa,
 
Suda da benzer bir uygulama...
 
Bunları yaparken  ülkemizin güvenli geleceği açısından  herkesin  kendi yurduna dönmesi için batı yakasındakilerin doğuya, doğu yakasındakilerin ise batıya dönüşleri sağlanmalı  prosedür yoluyla  olamıyorsa  o kişilerin vatandaşlık  haklarında kısıntılar uygulanarak...
 
Şımarıklığın bir sınırı olmalı, askerimize taş atan  bayan milletvekilini  unutmadık,  6-7 ekim olayları öncesinde Selahattin Demirtaş'ın "sokağa çıkın"  cümlesiyle kargaşa ve karmaşa çıkarma  çağrısını unutmadık.
 
Ön tedbirlerden olarak;
Yan gelip yatarak  yaşamalarını sağlayan maddi desteklerde  kısıntılar olsa...
Akıllı olanları  "Haaaa,  bizi  çok berbat bir hayat  bekliyor, vazgeçelim bu sevdadan"  diyecektir..
Türk halkı bugünlerde yaşanan huzursuzluktan ve geleceğe yönelik belirsizlikten ÇOK MUTSUZ...

Bu yazı, mutlu olmasını arzu ettiğimiz  HALKIMIZ  ve  ÜLKEMİZİN GÜVENLİ GELECEĞİ için yazılmıştır, ümit ediyorum ki, aynı duyguları taşıyorsunuz...
 
Selam ve saygılar hepinize...
 
Yurdagül Alkan.
 
( Kürtlerin İstekleri başlıklı yazı Gülalkan tarafından 16.11.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.