RASIM KÖROĞLU ANISINA 

 

Ahmet AYAZ

              

                         

 

 

      Rasim Köroğlu dostumuzla yanılmıyorsam 2000 li yıllarında Mustafa Ceylan Beyin hazırladığı Antalya Güllük Şairler buluşmasında  tanışmıştık. O zamanlar çok degerli dostum Sabit İNCE ile de ilk defa yüz yüze gelmiştik. İsa KAYACAN, Nedim SAATCIOĞLU;  Ramazan KURT, İsmet Bora BİNATLI, Abdulllah SATOĞLU, Nurten  ALTINOK,Refika DOĞAN,  Ali ALTINLI, Münevver DÜVER, Mevlüde DEMİR gibi bir çok  arkadaşlarla birlikte  Antalyada olduk.  Az kalsın unutuyordum, Harun Yiğit kardeşimi. O proğramda  oda var idi. KÖRÜN TAŞI adlı şiir kitabını orada bana vermişti. Daha sonra kendisinin Tamilye Aliyeve Abbashanlı ile birlikte Gaziantep’e Türk Dünyası Şairler buluşmasına davet etmişştik. Bu etkinlik benimde kurucusu olduğum Gazianntep Kültür Sanat Ve Edebiyat (GASED) in bir etkinliği idi. O etkinlikten sonra daha da samimi olduk, telefonlaşıp  hal hatır sormaya başladık.

          17 Kasım 20011  tarrihinde Nevşehir Şairler buluşmasına  çok değerlii arkadaşımız Sabit İnce’nin bizi daveti üzerine Nevşehire gittik. Proğramı Mümin Uluc Bey yönetiyordu. Neyse gezdik, dolaştık yarın sabah erken kalkıp balona bineeceğimiz  için haber verildi. Balona binecek olanlar adlarını yazdırdılar. N eyse balona bindik. Balonu bir emekli pilot idare  ediyordu. Fakat görünüşde ben onu uçak teknisyeni sanıyordum. Yukarıya çıkarken biz Kayseriye  doğru bakıyoruz. Erciyes dağı görünmeye başladı. Daha sonra küçüle küçüle gözden kaybolmaya başladı. Ben plota sordum. Yerden kaç metre yükseldik diye. Plot 5000 metre dedi. Ben daha fazla çıkacakmıyız dedim. Plot  5000 metre daha çıkarsak gazımız biter boşlukta kalırız. Şimdi inişe geçeceğiz. Ben size dikkat deyince koşu vazzzziyetini alıp  şuradan sıkıca  tutacaksınız deyince, ben tutmazsak ne olur dedim. Plot bir yerleriniz sakat  kalabilir deyince, baktım ki  Rasimin yüz  hatları değişti ve bana dönerek. Ahmet Bey durup dururken bizim balonda işimiz neydi dedi. Ben korktuğunu  anlayınca ben de korkmaya başladım. Neyse  plot bu defa inişe geçtiğimizi söyledi. Ben, hani bize dikkat diyecektiniz ana niçin demediniz deyince, plot inişte bir sorun yokktur. Eğer inişxte bir sorun ollsa diyecektim deyince Rasimin yüzü gülmeye başladı. Hocam korktunuz du galiba deyince evet korkmuştum dedi.

       Neyse bir üzüm bağının içine iner inmez biz birer  salkım  üzüm koparrdık. Bunu gören Kerim Özbekler “Koparmayın, başkalarının malı haramdır.” Deyince, Rasimin  ağzı açıldı. “Kerim  Bey bu üzümklerin şarap fabrikasına gidip de hepsinin şarap olacağını biliyor musunuz dedi. Biraz sonra bir baktım ki, Kerim Özbekler bir gazetenin içine iki  kilo kadar üzüm toplamış getirdi. Bize dönerek haydin yiiyin bakalım size üzüm topladım dedi. Rasim yine yüzünü bana  çevirerek, bak Ahmet Bey bu üzümkleri Kerim Özbekler şarap ollmaktan kurtardı. Haydi bizde yiyelim dedi. Allah rahmet eylesin, çok değerli bir dostumuzdu.01 Kasım 2014 Cumartesi günüav. Abdulhadi Bay’ın Gaziantepte yayınladığı  Kumru Dergisi Brosunda kendisini konuk  ettik, sidilerini  izledik.. Hepimiz toplu olarak birer  fatiha okuduk. Kendisi için ettiğimiz dualar inşallah kabul olur. Burada beni en çok etkileyen  bir  olay var. “DOSTLARA MEKTUP” adlı şiirimde “Ben ölürsem Rasim Köroğlu duysun”  demiştim. Yüce Allah O’nun ölümünü bana duyurunca şoke uğradım. Allah hiç birimize başka  bir acı vermesin. Şimdi  sözü edilen şiirimi  aşağıya alıyorum.

 

 

 

DOSTLARA  MEKTUP

 

Ben ölürsem, Rasim Köroğlu duysun, 
Çömezlerden bir tanesi göçtü de. 
Cenazemde o da imama uysun, 
Seyahatta o tarafı seçti de. 
. 
Belki birgün yadeder de yadımı, 
Cemal Safi böyle duyar adımı, 
Bekir Sıtkı gönlümdedir kadimi, 
Ömrü Abuşoğlu ile geçti de. 
. 
Yaşamak uğruna zaman kolladı. 
Vahittin'i acılarla yolladı. 
Satoğlu'nu çok allayıp pulladı. 
Dost olmaya bir Ceylan'ı seçti de. 
. 
Dert küpüyüm, dökemedim içimi, 
Onun için sarfeyledim saçımı, 
Asla unutamam Karakoç'umu, 
Sohbetinde sözü ondan açtı de.. 
. 
Geç tanıdım, Sabit İnce dostumu, 
Dosta seremedim, kendi postumu. 
Mermer taşla kapamayın üstümü, 
Başucuna bir tek ''Servi'' seçti de. 
. 
Ayaz'ım ben, geleneği aşmadım. 
Bana göre doğrulardan şaşmadım. 
Dost bildiğim dosttan ayrı düşmedim. 
Benim ile dost şerbeti içti de... 

 

         Ahmet AYAZ

Doğduğum Gündenberi 2007

Gaziantep Hakimiyet Gazetesi Yayınları 2. Baskı

 

 

( Rasim Köroğlu Anısına başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 6.11.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.