İlk okul dördüncü sınıftaydım ,Cumhuriyet bayramı sabahıydı ,hava çok bulutluydu ,moralim bozulmuştu ;yağmur başlarsa gitmemizmü mkün mü CUMHURİYET kutlamalarına..
Arabamız da yoktu ...

Sürekli bahçedeyim o gün ve bulutlarda gözüm büuyük umutlarla ,üç katlı evimizin merdivenlerini defalarca indim çıktım, annem çok kötü bağırdı ;zaten bir lokma canın var çelimsizsin , noluyo ?

Akşam babam Üsküdar’a götürcek mi anne ,meşaleleri görmek istiyorum; Aç radyoyu radyodan dinle... yağmur geliyooo...

O dönemlerde tv yoktu her evde, zıp zıp zıplıyorum, babam bir gelse. Babam geldi gözünün içine bakıyorum, hava bozukluğu da devam ediyor, yemek saati de geldi . Tabağımda hep yemek bırakırdım annem bir yandan baba bir yandan çok kızardı bana. Masaya oturduk çok karnım acıktı dedim aa şaşırdık bu işe dedi annem .Tabağımdaki yemeği bir yemem var babam aa balık yağı hapları bu kızın iştağını açtı dedi...

İknci tabağı da istedim , annem bıraktığımı bildiği için tabağa az koydu ,ya neden az ;annem gözlerini açtı ve bir kaşık daha yemek koydu da,benim midem dönmeye başladı ,zar zor bitti tabaktaki .Annem le babam bana baka kaldılar...

Yerimde duramıyorum ,kutlamalara ya gidemezsek, babamın yanına gittim ,babaa saat kaçta gidicez kutlamalara ,hava çok kötü kızım biraz zor.

Yemeğimi de boşuna yedim ya dedim babama ,babam ayağa kalktı ve beni kucağına aldı öpmeye başladı kızım benimmmmmmm... Anneme’ hadi toparlanın Cumhuriyet kutlamasına gidiyoruz, bu havada yağmur çiseliyor, çocuklar ıslanır dedi annem...

Babam ben Oya’yı alıp giderim,en büyük çocukları olmam şansım vardı..

Annem kardeşlerimle evde kaldı ...Yolda nasıl zıplıyorum kaç kere ayağım tökezlendi ,babam durmadan yavaş ol demeye başladı , elimdeki bayrakla koşarcasına, ya baba ya biterse tören ...

Üsküdar da yer yerinden oynuyordu ,o meşalelerin alevleri , defne yaprakları arasında , gözlerimdedir hep ... Sağnak başladı durmamacasına ,meydandayız ,nasıl kalabalık , yürüyemiyoruz, iyice ıslanmıştık.Hiç sesim çıkmıyordu gözüm bandolarda ve meşaledeydi...

Tören bitmek üzereydi ,hadi tamam eve gidiyoruz ..

Eve geldiğimizde annem ve kardeşlerim uyuyordu .Babam çabuk elbiseni değiş dedi, yağmur içine işledi.. Bir hafta hasta yatmıştım.. Babam’ o yağmurda gitmeseydim Cumhuriyet bayramı içime işler miydi..!

Oya Gedik


( Yağmur Yağıyor ! başlıklı yazı Oya GEDİK tarafından 29.10.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu