AYKUT SEMERCİ

            Bugün 21’da Ekim 2014 günlerden Salı. Antalya’ya  gelişimin üçüncü günü. Antalya’da kurumsallaşan Semerci yayınlarını tanımak amacıyla ziyaret ettim. Önce Semerci Yayınlarının yayın yönetmeni Alime Semerci Hanımla tanıştık. Nazik bir insan. Alime Hanım da yazar. Gönül vermişler bu işe. Alime Hanım zor bir iş üstlenmiş. Çocuk masalları yazıyor.

            Yayınevi cıvıl cıvıl telaş içinde. Birkaç yazar ve şair geldi. Kısa görüşmeler oldu. Ressam Sevda KESİM’le tanıştık. Ardından Aykut SEMERCİ ile tanışma şansını yakaladık. Aykut Bey usta bir yazar ve şair.2014 basımı olan bir güzel MAVİ adlı şiir kitabını imzaladı.170 sayfadan oluşan şiirlerini evime döndüğümde okuttu kendini. Kitap tasarımı çizer tarafından özenle yapılmış. Semerci Yayınlarının 25. Kitabı.

            Aykut Semerci MAVİ adlı kitabının ilk şiirini Kir adı ile ele almış. Kiri “yağmurun kenarına oturunca” temizleneceğini, yalnızlığın ise “yağmurun koynunda bile” temizlenemeyeceğini, özgürleşmek ve durulaşmak için ilkbahar yağmuru ile yeşille ıslanmak gerektiğini; yeşil şaire göre gözlerdeki aşktır. Bu mevsim aşı olma zamanıdır da.

            Kış gelince başa bir kaçış bir gidiş kapıyı çalar. Güneş ve mavi olmayınca, özgürlük yiter. Gecenin ve ve toprağın karanlığını cehalet ve yoksunluk olarak betimler usta. Siyah ayrılık ifadesi olarak süzülür mısralar arasına.

            Mavi, şarap, aşk içindeki sevgiyi dinsel günah olmayan öge olarak görmekte. Meyle yeni fikirlerin oluşacağı kanaati oluşuyor. Sevgilinin ayrılışı firkatı içinde geçen zamanın çok fazla olduğunu, aradan mevsimler geçtiğini, bu geçen zamanın insanı delirtecek düzeyde olduğunu, geçen zamanın insanı yaktığını, aslında bu yanışın gönüllü olduğunu ortaya çıkarıyor.

            Sevgisinin adını koyamayanlar mevsim içinde, kalbin ürkek hale gelmesini, çekinser halle gelerek, unutma noktasında düğümlendiğini, sevginin gücünü anlatırken gece bile insan “denizi mavi olarak görür” diyerek tanımlıyor.

            Mavi Kitabın temel öğeleri Deniz, mavi, siyah, kara, mevsim, sevgi. Esirgeme şiirinde orta yaş sendromu içinde bir yetişkinin sevgi muhtaçlığını, sevgilinin bahar gözler, sevgilinin umursamazlığı şaire çok zor geliyor. Sevgilinin yalan öpüşleri ozanı çıldırtıyor adeta. Bunu da edepsizlik olarak tanımlama yürekliliğini gösteriyor.

            Daha da martıların tanıklığına başvuruluyor. Şairi kutluyorum. Devamını okumak istiyorum

                                                                                                          Öztürk ACUN

                                                                                                          Yazar ve Şair

 

( Aykut Semerci'nin Mavi Adlı Kitabı başlıklı yazı acun06 tarafından 22.10.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.