AZİM VE GAYRET

 

 

GECEM

Sırlı, vefalı gecem

Bir sen bilirsim halimi

Olma adına mücadelem

Ve çektiklerim, bal misali.

                *

Gözlerimde acı uykusuzluk

Seni çok özledim yatağım

Bir ayrılabilsem kitabımdan

Sana boylu boyunca uzanacağım.

                 *

Ah çayımın efsunlu kokusu

Her yudumlamam parmak uçlarımda

Kitabımdan yüreğime sızan bilgi

Öyle hoşsun ki, gözyaşlarım avuçlarımda.

                  *

Sırlı, vefalı gecem

Bir sen görürsün halimi

Dolma yolunda mücadelem

Sessizce, derinden gül misali…

                                                Ağustos/2008/Çanakkale

 

Konuyu anlatma adına bugün size bir şiirimle başladım. Evet hayatta insanın amacına ulaşmasındaki en önemli güç, hangi şartlar oluşursa oluşsun, kişinin azimli, gayretli ve mücadeleci olma özelliğini kaybetmemesidir.

 

SORU:    İnsan ne zaman ölür?

CEVAP: Durduğu zaman….Mücadele ruhunu yitirdiğinde önce devrilir,arkasından ölür.

 

“Afrika yerlileri arasında hizmet etmek üzere, her türlü rahatlık ve konforu terk eden genç doktora yakınları, yolundan çevirmek için dil döküyorlar:

 

--- Sen orada koca bir milletin çektiği ızdıraplara karşı tek başına ne yapabilirsin? Sen o muazzam insan denizinin ortasında kaybolup gideceksin. Onlardaki salgın hastalıkları önlemek için elinden ne gelir? Savaşı, açlığı nasıl durdurabilirsin?

 

İdealist genç doktor, kendisini hizmet yolundan döndürmek isteyen yakınlarına şu cevabı veriyor:

--- Ben çevrem karanlık olduğu zaman karanlığa küfretmem. Hemen kendi kandilimi yakarım.”

 

Yani azim, gayret ve mücadelemi kaybetmem. Elimden ne geliyorsa karşılıksız, ‘BEN’ siz ‘BİZ’ li mücadeleme başlarım.

 

Dostlar bugün içi dışı bir, dürüst, azimli çalışması ve gayreti milleti olan insanlara çok ihtiyacımız var. Ben  buradayım…Ya siz…Saygılar.             

( Azim Ve Gayret başlıklı yazı seçkin tarafından 21.10.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.