O kadar güzel seviyordu ki adam bunu ifade ederken de dudağından şerbet akıyordu kelime diye. Cümleler sıraya giriyordu aşk lokumu diye.

Bunu duyan sevgili aşka doyar mı şimdi?

Kalp işi mi bu?

Bir tatlı cana bu kadar mı eziyet edilir, severek zulmedilir mi?

Aşka boğarak onu yerle bir eder mi insan?

Hangi kitap yazar bunu, hangi kanun buna rıza gösterir?


Bu kadar sevilir mi bir insan?

Haksızlık olmaz mı diğer insanlara şimdi?

Seveni olmayan vardır sevileni...

"seni çok uzun mesafelere mukabil olarak seviyorum

kısa mesafeler değildir ölçüm

anlık gidilen yerler hiç değil

seni sevmemek elde değil

güç değil!" Adam o kadar içtendi ki sanki kalbini çıkarıp sunuyordu sevgiliye.

Taze duygular her daim, sıcacık sözcükler, kısacık busecikler...

Sevgili mest değil de nedir şimdi?

Ayakları yerden kesilmemiş de ne olmuştur ya!

Gururlanmayıp da ne yapsın, değil mi?


"sen şimdi kalkıp benden gidiyorsun

durma git hem de çok uzaklara

yakın mesafeler harcım değil benim

uzun mesafe sevicisiyim

aşkım da uzaklığın kadar vardır." Sevgilinin kalbinde başka sevgilere yer kalmaz artık. Teslim bayrağını çekmek zorundadır. Kalbi içten fetheden bu avcıya dayanmak kolay olmasa gerektir. Züleyha'yı Yusuf'a olan aşkından dolayı  kötüleyenler Yusuf'u görünce Züleyha'dan beter oldular.Sevgili n'apsın Allah aşkına?


"kolay değil seni sevmek sana sensiz dayanmak

yıldızları da seviyorum ama dokunamıyorum

güneşi de... seni de...

ulaşamayacağım yerlere git

uzaya çık mesela arş-u alayı gez

yerin dokuz kat dibine gir istersen

ruy-ı zeminde dolaş ya da sorun değil

seni yerin en üstünde de en altında de severim." Sevmek bu denli kutsal olmuş mudur bu alemde? Bu kadar ayrıcalık tanımış mıdır bir cana?


"aşkın varsa bir ölçüsü

al getir bana

göreyim bendeki büyüklüğünü

diğer bütün aşkların küçüklüğünü

öğreteyim sana sevmek nedir

sevilmek ne değildir sana." Daha devam edecekti adam sözlerine kız dayanamadı sözlerin büyüsüne.

İşaret parmağını adamın dudağına götürdü sus diye.

Adam sustu ve gözler konuştu saatlerce.

Şiir gibiydi gözleri kadının.

Adam şiire doydu.

( Şiir Gibiydi Gözleri başlıklı yazı GürhanGürses tarafından 21.10.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.