TÜRKİYE TEK SIĞINAKTIR

Kör göze parmak misali hala anlamayan, görmeyen, düşünemeyen, ufkunun sınırları göz sütrelerini geçmeyenler var.

Var ki her fırsatta kendi ülkesi olan Türkiye’ye saldırıyorlar. Türk düşmanlarıyla kol kola giriyorlar. Ekonomisini ve geleceğini karartmak için ne gerekiyorsa yapmaya çalışıyorlar.

Sanki yapmaya çalıştıkları fiillerin gerçekleşmesi halinde kendileri altında kalmayacaklarmış gibi.

Böyle bir durumda ağlayanın kendileri, gülenin ve alkışlayanın bölgesel ve küresel Türk düşmanları olacağını bilemeyecek kadar, kör ve sağır olduklarının farkında değiller.

Bilmiyorlar ki maazallah Türkiye’nin başına kötü bir şeyler gelse, gidecek başka yerleri yok, bunun farkında bile değiller maalesef.

İllaki damdan düşenin halini anlamak için damdan mı düşmek lazım.  Türkiye’nin yaşanmaz hale gelmesi mi gerekiyor bütün bunları anlamak için.

Çevrenize ve dünyaya sadece bakmak için değil birazda görmek için nazar etmek gerekiyor mu?

Şu ateş çemberi içindeki bölgemizden ders çıkaracak kadar geleceğe bir Projeksiyon yakmak o kadar zor mu?

Bütün sorunlarına rağmen Türkiye bugün adeta bir barış adasıdır. Ekonomisiyle, sosyal ve kültürel zenginlikleriyle, herkese açtığı kucağıyla, paylaştığı evi, ocağı ve ekmeğiyle bölgenin anayurdu halindedir.

Türkiye, kendine kurşun sıkan teröristiyle, hainiyle, ezeli düşmanıyla vb herkesin tek sığınağıdır. Balkanlardan, Asya’dan, Afrika’dan, Ortadoğu’dan vb her başı sıkışan insanın kendini emin ellerde hissedebileceği yegâne kutsal coğrafya parçası, Anadolu topraklarından başkası değildir.

Bakınız Kobani bahanesiyle şehirlerimizi yakıp yıkma emrini verenler dâhil, yakıp yıkanların tek sığınabilecekleri ve güvenebilecekleri sadece ve sadece Türkiye’dir.

Kobani’de yaralanan terör örgütü PKK’nin Diyarbakır sorumlusu başta olmak üzere birçok terör örgütü mensubu IŞİD’den kaçarak Türkiye’ye sığınmışlardır.

Hâlbuki bu terör örgütü mensupları birçok Türk vatandaşını vahşice katlettiği halde, ne dost bildikleri Esed Suriye’sine, ne İran’a, ne Irak’a, ne Suudi Arabistan’a, ne AB’ye,  ne ABD’ye ne de başka bir ülkeye değil de, niçin Türkiye’ye sığınıyorlar dersiniz?

Çünkü düşman bildikleri Türkiye’den başka kendilerine kucağını açabilecek, yaralarını sarabilecek başka bir ülke olmadığı için elbette.

Türk milletinin en büyük özelliği, düşmanı bile olsa eğer kendine sığınılmışsa, onu itmemiş, aksine ona sahip çıkmış, bağrına basmış ve onun güvenliğini kendi güvenliği kabul etmiştir.

Onun için Türkiye’nin kıymetini, Türk’üyle, Kürd’üyle, Arap’ıyla, Boşnak’ıyla, Çerkez’iyle, Çeçen’iyle,  Yezidi’siyle, Sünni’siyle, Alevi’siyle, Şii’siyle, ateistiyle vb herkesin kıymetini iyi, hem de çok iyi bilmesi gerekir.

Şunu unutmamak lazım ki, tarih boyunca olduğu gibi, Selçukludan, Osmanlıya, oradan Türkiye cumhuriyetine kadar mazlumların tek sığınağı Türk milletinin engin ve sıcak kucağından başkası olmamıştır.

Elbette Türkiye’nin sorunları yoktur demiyoruz. Her şey güllük gülistanlıkta demiyoruz.

Ancak gülün dikeni var diye gülü sevmekten de vazgeçilemediği gibi, Türkiye’nin bazı problemleri var diye Türkiye’den de vazgeçilemez.

İşte bu yüzdendir ki Türkiye’nin kıymetini bütün kesimlerin iyi bilmesi gerekir. Unutmayalım bizim gidecek hiçbir yerimiz yoktur.  Sahip çıkanımız da olmayacaktır.

Bu güzel ülkeyi, herkes için cennet yapmak da, yine üzerinde yaşayan, havasını soluyan, suyunu içen, ekmeğini yiyen her kesimiyle bizlere düşüyor.

Etnik, mezhebi, ideolojik, siyasi, kültürel veya başka bir sebepten dolayı Türkiye’ye düşmanlık yapmak demek, kendine düşmanlık yapmaktan hiçbir farkı yoktur.

Hele bir düşünün. Türkiye’de bir iç karışıklık ya da Türkiye’ye karşı Allah korusun bir düşman saldırısı olursa, nereye gidecek ve sığınacaksınız.

Sizi dost bildiğiniz hangi ülke kabul edecek hiç düşündünüz mü? Suriye mi, Irak mı, Ermenistan mı, Rusya mı, İran mı, ABD mi, İngiltere mi, Almanya mı, İsrail mi, Bulgaristan mı, Yunanistan mı neresi hiç sordunuz mu kendi kendinize?

Evet, maalesef şu yer kürede Türkiye’den başka sığınacak bir toprak parçası bulmanız mümkün değildir.

 Türkiye tek sığınağımızdır kıymetini bilelim.

( Türkiye Tek Sığınaktır başlıklı yazı İ.Sarıçay tarafından 21.10.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.