UZUN BEYAZ BULUT GELİBOLU



Yazarı: Buket UZUNER


Basım Yılı:2014


Yayınevi: Everest (Alfa Yayınları Tescili)


 


                Gelibolu’ya turist pasaportu ile gelen, Yabancı Turist kadın Viki, kiraladığı ciple Arıburnu Koyuna bir hafta süre ile geliyor ve Conkbayırı’ nı, koyu bir merasim yapar gibi seyretme iş. Ağlamış. Bu seronomi bitince; Eceabat’ta Dost Anzak pansiyonuna gelip dinlenmiş. Cip sürücüsü ve rehber olan Mehmet Viki’yi isteği üzerine Eceyaylası köyüne götürmüş.


                Viki burada köylülere önemli bir açıklama yapacağını haber vermiş. Köylülerin muhtar tarafından kahvede toplanması üzerine,(Victoria) Viki ile rehberi Mehmet de gelince konuşmaya başlamışlar. Mehmet Viki’nin söylediklerini tercüme ediyormuş. Kahvedeki Atatürk Portesinin altında Gazi Ali Çavuş’un resmini görünce, “Ben bu resimdeki kişinin El-yi John Taylor’un öz torunuyum .” diye seslenince herkes sus pus olmuş.


                Eceyaylası köyünün gurur olan Gazi Alican çavuş 1 985 yılında ölmüştü. Karısı Meryem de b ir yıl sonra ölmüştü. Gazi Alican Çavuş gerek savaş yıllarında gerekse barışta saygı görmüş birisiymiş. Kahramanlıklar isnat edilmiş biriymiş Ali Can çavuş.


                Osmanlı İmparatorluğunun yıllar süren savaşları sonucu erkek nüfusu azalması sonucu, kızlar evlenememişti. Sünnetçi Muhammet’in kızı Meryem cephede yaralı bulduğu Gazi Alican Çavuşu Eceyaylası köyüne getirdiğinde; ona kara sevda ile âşık olmuş. İmam nikâhı ile nikâh kıydırmış. Kendini Gazi Alican Çavuşa adamıştı. Beş çocuk doğurmuştu. Üçü yaşamıştı.  Ali ve Osman yaşamamış. Sonra doğan çocuklara Uzun, Beyaz, Bulut koymuştu. Çocuklarına İngilizce öğretmişti. En iyi öğrenen Beyaz olmuştu. Beyaz, öğretmen olmak istemişti ama anası kıskandığından Beyaz’ı okutmamıştı. Çavuş da karısından küstüğü rivayet edilir olmuş. Beyaz da evlenmemişti. Bulut adlı çocuğunu İstanbul’da teğmen Ali Osman Bey ‘in annesi Semahat Hanım okutuyordu. Bulut İstanbul’da evlenmiş torun torba sahibi olmuş. Bulut’un oğlu Alican Çavuş öldüğünde avukat olmuştu.


                Yeni Zellanda adı, Uzun Beyaz Bulut anlamına geldiği ifade edilmektedir.


                Viki Mehmet aracılığı ile Gazi Alican Çavuşun varsa kalan yakını ile görüşmek istemesi üzerine, Şimdiye kadar kimseyi evine kabul etmeyen Beyaz’ın evine topluca giderler köylüler. Kapı önünde uzun konuşmalardan sonra Beyaz sadece Gazi Alican Çavuşu  Viki’yi evine alır. Köylüler kahveye gider. Akşama kadar Viki Beyaz ile birlikte kalır. Şimdiye kadar evine bu kadar uzun süre gelen ve kabul edilen olmamıştır. Akşamüzeri Beyaz’ın evinden çıkan Viki Eceabat’taki pansiyona gelir. Hastalanmıştır. Doktor getirir rehberi Mehmet. Viki durmadan Beyaz’ı sayıklamaktadır. Mehmet, Ecebatyaylasındaki Beyaz’ın yanına gelerek Beyaz’a Viki’nin hasta olduğunu, adını sayıkladığını söyler. Beyaz, Mehmet ile Anzak Dostu pansiyonuna gelir. Viki’yi kaldırır, Viki de babasından gelen mektubu okur. Dedesinin Gelibolu savaşında ölmediğin iddia etmektedir. Artık Viki Beyaz’a hala demektedir. Beyaz Hala karşılık lı ellerindeki mektupları okurlar.


                Daha sonra gazetelere konu olurlar. Çirkin iftiralar yazarlar. Gazetecilere ders vermek için Beyaz bir plan yapar. Yeğeni olan avukat Ali Osman’ı çağırır. Ali Osman ile Viki arasında sıcak ilişki başlar. Birlikte 18 Mart günü Anzakların Gelibolu’da düzenledikleri törenlere Ali Osman ile birlikte katılırlar. Dedesinin mezarını ziyaret eder Viki.


                Ali Osman ile Viki yakınlaşmanın bir aşk olduğunu Singapur’a uçarken uçakta öğrenir Viki açtığı mektupta.



( Uzun Beyaz Bulut Gelibolu başlıklı yazı acun06 tarafından 15.10.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.