UMUT

                - Umudum olsun mu? dedi adam kıza.

                - Senden yana umudum yok, dedi kız adama.

                Adam yıkıldı göz göre göre...

                Üzüldü milyon kere.

                Öldü milyon kez.


                Kaç gündür canlı cenaze gibi dolaşıyor adam, dışı sağ ama içi mevta!

                Dışı bahar içi hazan...

                Dışı düğün dernek, içi Allah rahmet etsin...

                Dışı bilmem ne ama içi zehir zıkkım!

                Bir insan sadece silahla vurulmaz, bilirim. Sözden de büyük silah bilmem! Kalibresi yüksek bir silah; vurucu gücü o biçim, öldürücü yanı, süründürücü tarafı... Sayayım mı daha; yan bakışın, laf çakışın, istihzalı gülüşün... Ve ölüşüm, öpüşüm değil! Bir harf bile neleri değiştiriyor, gör!


                -Hep hüzün! dedi kadın adama ' Daima hüzün!' Tabi ki, mutlaka, amenna, yüzde yüz ve de  kesinlikle hüzün. Yanımda olana kadar komple hüzün, boydan boya! Ne sandın, ya sen! Bensiz mutlu musun yoksa! Yokum mesela bu dünyada naparsın?  Merak ediyorum bunu sahiden! Benim yaşamadığım bir dünyada naparsın, bilmek istiyorum. Kendimi kaybederim ama seni kaybedemem. Bak bunu söylüyorum sana. Sensiz bir dünyada ben yaşayamam. İmkanı yok yapamam.


                Nedense ölüm çıkmıyor aklımdan bu aralar. Gönlüm sende kalır gidersem, gözüm sende, aklım... Sen beni yaşarken yüreğine defnet emi! Taziyemi kur,baş sağlıklarımı al. Ya ölürsem! Neyse  daha yaşayacak nice senli günüm var. Umut fakirin ekmeği...


                İçim seninle zengin; sen zenginiyim biliyor musun? Beni sensiz fukara koyma ulu orta, sefil etme, perişan eyleme el içinde! Dışım seninle engin; alabildiğine güzelleşiyorum,  kafam kıyak oluyor seninle! Seni sevip güzelleşiyorum, mahrum etme seni bana!


                Sen şimdi bunu demekle iyi bir şey mi yaptın bana? Beni sende bilmez misin? Hiç kimseye ağlayamayan bu adam sana ağlayabiliyor. Buna bir anlam yükleyemez misin? Ne yapacağımı bilmiyorum. Ömrüm kördüğüm. Çıkamıyorum işin içinden. Canım çıkıp gitmek istiyor tenimden. Boşluğun en dibindeyim. Hiç bu kadar dibe vurmamıştım. Sen aldırma bana! Sensiz de yaşayabiliyorum gördüğün gibi, kilom da iyi rengim de açmış. Yaşadığım şehre onlarca kez de gelmişsin. Beni görmüşsün es kaza! Ben seni hiç görmemişim ama! Sen gördüğün birini seviyorsun ben görmediğim birini seviyorum. Bir görsem daha beter seveceğim demek!


                İçleniyorum hep, ne kadar da içsel olmuşum. İçedir yolculuğum hep, kalbin derinliklerine... Sana içten nüfuz etmeyi düşlüyorum, ama nafile! İçmişim ezelden aşk şarabını, sana bu yüzden sarhoşum.


                Uzak durma benden başkasını sevemiyorum. Aklım sarmaşık sarmaşık sana sarılıyor. Kalbim dolaşık dolaşık sana dolanıyor. Bu ne sırnaşık hal bende, daha önce müşahede etmediğim kendimde!


                Sen bana umutsun ama ben sana 'unut'um! Sen bana düğünsün ama  ben sana düğümüm. Umut olmazsa hiçbir şey olmaz; tohum çiçeğe durmaz, bulut yağmura, çocuk adama... Umut olmazsa sevgilim, unut olur. Buna da rıza gösteremem, ikna olamam.

                Sen bana u-mutsuzum deme!

                Ben sana u-mut olurum. 

( U-mutsuz başlıklı yazı GürhanGürses tarafından 28.09.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.