Omar Giresun’un Keşap ilçesine bağlı Armelit semtinde bir köyde yaşamaktadır. Yaşadığı köy kestane ormanlarının hemen önündedir. Omar tek kırma 12 numara bir av tüfeği vardır. Bununla her attığını vurmaktadır. Güz günlerinde Tarla ve bahçelere zarar veren yaban domuzu ile köylü baş edememektedir. Omar tek kırması ile hedefine düşen yaban domuzlarını hiç aksatmadan vurmaktadır. Her ne kadar yaban domuzlarını vursalar da domuz çok ürediği için sürekli çoğalmakta ve sürüler halinde dolaşmaktadırlar.  Omar dan başka köyde yaban domuzu avlayan bir çok insan vardır. Domuz avlamanın Çeşitli yöntemleri vardır, domuzun geçeceği yerlere telle hazırlanan tuzaklar kurarak, “tehlikeli olsa da çıplak elektrik kabloları “ çekerek ( yakın köylerden birinde bir seferinde bu yöntemi kullanayım derken sabah kablonun fişin çekmeyi unutan ev kadını bahçeye gidiyor ve çarpılarak hayatını kaybetti)  bu sistemi kolay kolay kullanan olmuyor. En garantisi av tüfeği ile vurmaktır.

      Omarın yakın komşularından Almanya da çalışan Selami Bey heves etmiş kendine bir tane çift kırma süper pouse on iki numara av tüfeği almış; fakat fırsatını bulup onunla avlanmaya gidememiştir.

     Omarın tek kırma ile avlandığını görünce  “Omar bu tüfeği hiç kullanmadım heves ettim aldım amma avlanmaya fırsatım olmadı, sen tek kırma tüfekle yaban domuzu avlıyorsun bun sana vereyim bir mermi atan silah nerede iki mermi atan silah nerede biri ile atıp düşüremezsen domuz seni parçalar al bunu” der ve çifteyi Omara verir.

    Omar çifteyi alır bir iki deneme atışı yapar bakar güzel şimdi elindeki tüfeğin menzili de uzun aklından domuza yanaşmada da bu işi bitiririm diye düşünür. Birkaç defa düşündüğünü gerçekleştirir uzak mesafeden de yaban domuzunu vurabilmektedir.

    Bir gün köyün düzlük kısmında domuzu görür. ( tarladan mısırlar biçilince sapları toparlanarak yere dikilen uzun bir ağacın etrafına sarılarak otlu dediğimiz küme yapılır burada mısır veya ot bozulmaz, bu küme kışın karın altında açılır ve hayvanlara yiyecek olarak verilir) Omar bir otluk kümesini üzerine çıkar oradan gördüğü yaban domuzuna ateş eder, domuzu vurur amma hayvan düşmez; Karşı köyde yüksek bir yerden köylüden birkaç kişi de Omarı seyretmektedir. Yaralı domuz hızla Omarın bulunduğu olluk ağacına doğru gelmektedir. Omar ikinci mermi ile onu düşürürüm diye düşünü tüfeği domuza doğrultur tetiğe basar amma mermi parlamaz tekrar bir daha basa yine olmaz. Bu arada domuz otluğu sallayarak Omarı düşürmeye uğraşır. Köylü olayı seyretmeye devam etmektedir. Derken domuz Omarı otluktan düşürür. Omar dengeli davranarak domuzun sırtına atlar hayvan bu sefer çılgın gibi otluk ağacını etrafında dönmeye başlar Omar sırtında kulakları Omarın elinde bir on beş dakika dönerler.

Seyreden köylüler “Omar bu sefer bu domuzu ehlileştirecek her halde baksana domuzu at gibi koşturuyor” diye şakalaşırlarken domuz yönünü ormanlığa çevirir Omar sırtında ormana dalar. Aslında köylü işin farkındadır “şimdi Omarın işi zor “ derler ve acele ile o taraf hareket ederler. Varırlar bakarlar ki Omarın her tarafı kan içinde ve kımıldayacak hali yok domuz yüz metre aşağıda derede ölmüş. Omarı alırlar hastaneye götürürler Omar on beş gün hastanede iki ay da evde yatakta kalır. Onu seyreden köylüler Omarı ziyarete geldiklerinde “Omar seni bir kere otluk ağacın tepesinde gördük birde baktık ki domuza binmişsin domuz sefası yapıyorsun vallahi bizi de heveslendirdin keyifli oldumu bari” dediklerinde Omar “ siz dalga geçin başka çaremi mi vardı.  Beni önüne alsa azı dişleri ile param parça ederdi. Bana sorsanız ucuz kurtuldum. Benim neyime gerek çifte kırma tüfek az daha ölüyordum” demektedir.

   Omar artık domuz avı yapmamakta “ ben dersimi aldım” demekte

( Yaban Domuzunu Sırtındaki Adam başlıklı yazı Faruk tarafından 25.09.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.