Gümrük ve Ticaret Bakanımız bir süre önce çocuklarımızın sağlığını tehlikeye sokacak ucuz kırtasiye ürünleriyle ilgili vatandaşlarımızı uyarmıştı. Özellikle boyalarda kullanılan EN 71 maddesine dikkat çekmiş ve bu kanserojen maddeyi içeren kırtasiyelerin alınmamasını istemişti.

 

O zaman sayın bakanıma sormak istemiştim: “Türkiye’de artık üretim yapılmıyor çünkü Çin malları daha ucuza geliyor. Mademki kanserojen madde içeren bu kırtasiye ürünleri Çin’den ithal ediliyorsa siz de gümrük ve ticaret bakanıysanız, çocuklarımızın sağlığını tehlikeye sokacak bu ürünlerin ülkemize girmesine neden göz yumuyorsunuz?” diyecektim ama sayın bakan kabine değişikliği nedeniyle birkaç gün sonra görevden alınınca vazgeçmiştim.

 

Bugün Kimya Mühendisleri Odası aynı uyarıyı yapınca bu alanda ciddi bir kontrolsüzlük, bir boşluk, başıbozukluk olduğuna kanaat getirdim ve yazma, sorgulama gereği duydum.

 

Kişi başına düşen milli gelirin 18 bin dolar (!), asgari ücretin de 891 TL olduğu ülkemizde vatandaşımız çocuklarının okul ve kırtasiye giderlerini en uyguna alma derdine düşüyorlar. İşte burada da Çin malları giriyor devreye. Bu Çin malları ki birçoğu ileri derecede kanserojen madde içeriyor. Sayın eski bakanımızın  ve Kimya Mühendisleri Odalarımızın da ifadesi bu yönde.

 

İşte benim takıldığım nokta burası. Bu ürünlerin ülkeye girişine izin veren, bunları kontrol edemeyen kim?

 

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bunların ülkeye girişine izin veriyorsa hangi hakla sağlığımızı tehlikeye atıyor ve bunları yurda sokuyor? Yok, kontrolsüz giriyorsa bu zararlı ürünler, o halde kapılarını kontrol edemeyen Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ne işe yarıyor?

 

Oyuncaktan, tekstilden, kırtasiyeye bilmem kaç kalem ürün giriyor ülkemize Çin’den ve bunların çoğu kanserojen madde içeriyor. Bunların kontrolü nasıl yapılamıyor, niçin halkımızın sağlığı böylesine hiçe sayılıyor? Buradan gelen kâr düşünülüyorsa, sağlıksız ürünlerin sebep olduğu kanserin verdiği maddi ve manevi zarar hiç hesaplanmıyor mu?

 

Hadi vatandaş cahil, bilinçsiz ya da imkanları buna elveriyor, devlet ne iş yapıyor? Çok mu zor bu adi ürünlerin ülkeye girişini engellemek? Halkına daha kaliteli ve uygun fiyata tüketim maddesi sunabilmeli devletimiz. Yoksa devlet olmanın ne anlamı var? Sadece vatan, millet, bayrak edebiyatı yaparak olmuyor bu işler, o milleti, o vatan çocuğunu, o bayrağın altındakini koruyamıyorsan hiçbirisinin bir anlamı yok!

 

Öyle gazetelere beyanat vermek çözüm değil, herkes işini yapsın!.. Sokmayın bunları ülkeye, zehirlemeyin çocuklarımızı!..




( Sağlığımız Kime Emanet? başlıklı yazı M. Kuvancı tarafından 23.09.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.