Kasap Zeyni



Analar yaşarken farkedilir ölünce değil 

Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki: 
'''Kim anası ve babası kendinden razı olarak sabahlarsa onu cennete götüren iki kapı açılır kim ayni sebepten aksamlar sa yine önüne cennete ulaştıran iki kapı açılır Eğer ana - babasından biri mevcutsa bir cennet kapısı açılır Ana - baba zâlim de olsa durum böyledir. Ana - baba zâlim de olsa durum aynidir.» 

Ana - babasının kalbini kırarak sabahlayan kimsenin önüne cehenneme ulaştıran iki kapı açılır Ana - babasının kalbini kırarak aksama varan kimsenin önüne de iki cehennem kapısı açılır 

 

Hâl böyle iken; 

Geçen onca yıllara inat elin arına düşmanın körüne değil de evlatlarının merhametsizliğine katlamak bir değil binlerce kez yaşarken ölmek öldürürmüş insanı

 

Derinden bir iç çekti

Sonra sözü sakız gibi ağzında ki son iki dişinin arasında geveledi,titreyen dudaklarıyla kızım dedi,gözlerim görmese de gölgeleri seçiyorum ya  gençliğimi boşadım şimdi halim kalmadı yokluklar bitiyor hiçliğime ve derinden bir iç çekti… 

 

Ah dedi ah kasap Zeyni sen bu hale düşecek miydin ,dile kolay tam doksan üç yıllık bir yaşam 

Son zamanlarda görmeyen iyice küçülmüş gözlerini kısarak,bizim zamanımızda yokluk vardı dedi 

Yokluk fakirlik ve kursağımızda ki açlık kokusu derinden yine bir of çekti  göz yaşlarımla büyütüp yoğurduğum yedi can dedi tam yedi can.

 

Biri Halil henüz bir yaşına yeni girmişti iş çok kafamızı kaşımaya vaktimiz yok Halil'i uyutup tarlaya tütün kırmaya gittim ve döndüğümde Halil'im salıncağında ölü buldum bizim zamanımız öyle korunma neyim yoktı… Hailimin senesi dolmadan bir oğlum daha doğdu onunda ismini Halil koyduk Halil'in en büyük abisi Salih, onun küçüğü  Vedat, ablası Emine ardından Mustafa ve Arif

 

Ucu ta arşa değen derinden bir nefes ve anlamlı acı tüten bir bakış;yedi can dedi dördünü kara toprak aldı üçü hayatta sustu mevsimler dile gelse de konuşsa üç evlat var ama yok anaları var mı yok mu umurlarında değil!.. 

 

Hâllerinden korkar oldum ah etsem anayım,engel oluyor dilime yine de beddua 

doldu gözleri ve Ey Rabbim sen vaadinde duransın ,bedenimi bundan gayrı güçten kuvvetten düşürme,bu yaşımda aldığım her nefesi zillete düşürmeden günahlarıma kefaret say …

 

 

İnsan ne ekerse onu biçer, öyle bir çağda yaşıyoruz ki,ne ekilen ne biçilen umurumuzda hiç değil !..Akıbetimiz hayrola ...


Not: Kasap Zeyni , ninenin köydeki tanınan takma ismi..


Gönül Aydemir Adıgüzel


( Kasap Zeyni başlıklı yazı GönülAYDEMİR tarafından 23.09.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.