Gazetecilik, zordur...

Sabır ister, bilgi ister, tecrübe ister...

Zorluklar karşısında pes etmeyen, kar, kış, yağmur, çamur, sıcak, soğuk, gece gündüz demeden, kamuoyunu bilgilendirmek için ekmeğini bu işle kazanan ve işini severek yapabilen kişidir gazeteci...

Eğer gerçekten gazeteciliği seviyorsan ve bir ur gibi bünyene girdiyse oradan asla çıkmaz...

                            ***

         Zerrin Erdoğan, Yazmayı Asla Bırakmadı

Gaziantepli’dir. İlkokulu, ortaokulu ve liseyi başarılı bir şekilde bitirdikten sonra Eskişehir Anadolu Üniversitesi Tarih Bölümü kazandı. Burayı da başarıyla bitirdi. Bununla da yetinmedi. İkinci bir üniversiteyi kazandı. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Çocuk Psikolojisi Eğitimi Danışmanlık Bölümü’nü de başarıyla tamamladı.

Gazeteciliği sevdi. Zamanla gazetecilik ruhuna bir nakış gibi işlendi. Yıllarca Sabah, Günaydın, Bugün, Akşam ve Güneş gibi çok sayıda gazetede çalıştı. İşini en iyi şekilde yapabilmek için mücadele verdi. Zerrin Erdoğan, fiili olarak gazeteciliği bıraktı.

Hayatına memur olarak devam eden Erdoğan, Gaziantep yaşamını sürdürüyor.

Felçli annesine bakarak hayatını sürdüren Erdoğan, gazeteciliği fiili olarak bıraksada yazmayı asla bırakmadı. Fırsat buldukça hep yazdı. Yazmaya da devam ediyor.

Erdoğan, gazetecilik yaptığı dönemlerde haberleriyle birçok karanlık olayın aydınlatılmasını sağladı.

Zerrin Erdoğan, çok okuyan, araştıran, yüreği sevgi dolu, paylaşımcı, aydın birisidir. Giyimiyle, kuşamıyla, aldığı aile terbiyesiyle, örnek bir cumhuriyet hanımefendisidir.

Erdoğan’ın fiili olarak gazetecilik yaptığı dönemlerde haberleri ses getirirken bu kez de yazıları ses getiriyor.

İşte o ses getiren ve büyük beğeni toplayan yazılarından birisi Zerrin Erdoğan’a belki de hayatının en önemli ve en anlamlı ödüllerinden birisini kazandırdı.

Hem de Türkiye topraklarından çok çok uzaklardan bir yerden. Kosova’dan...

                            ***

         Mamuşa, Akif Büteç ve Uluslararası Domates Festivali

         Kosova Cumhuriyeti’nin 5 bin nüfuslu tek Türk Belediyesi olan Mamuşa Belediye Başkanı Arif Büteç, Kosova’nın en sıkıntılı dönemlerinde yüreğindeki Türklük aşkıyla memleketine sahip çıktı.

Halkıyla hep iç içe olan Büteç, Mamuşa’yı kabuğundan çıkararak Mamuşa’nın ve Kosova’daki Türk toplumunun dünyaya tanıtılması için büyük çaba sarf etti.

II.Mahmut zamanında Tokat’tan Mamuşa’ya Türk aileler getirilip yerleştirilmiş. Bu yüzden de Mamuşa adının II.Mahmut’tan geldiği rivayet edilir. II.Mahmut döneminde yaptırılan camiler, hamamlar vb. Türk mimarileri günümüze kadar gelmiş.

Mamuşa 2000 yılı sonrası Belediye olmuş. Nüfusunun büyük çoğunluğu Türklerden oluşuyor. Mamuşa’da kalan nüfus ise Arnavut ve Boşnak. Kosova’nın Prizren şehrine 16 km. uzaklıkta olan Mamuşa, Anadolu’nun herhangi bir tipik Türk kasabası gibi. Buradaki Türk soydaşlarımız, Türk kültürünü yaşatmak, gelecek kuşaklara taşımak için mücadele ediyor.

Her yerde Türkçe konuşuluyor. Hatta eğitim dili bile Türkçe. Kosova’nın en modern okulu bile Mamuşa’ya yapılmış.

Kosova’nın ekonomisinin en hareketli yeri yine Mamuşa. Mamuşa’nın toprakları verimli. Günlük hayatta en çok tükettiğimiz ürünlerden olan domates, Mamuşa’nın en önemli tarım ürünlerinden birisidir.

Hem Mamuşa’nın tanıtılması hem de Mamuşa domatesinin marka olup dünyaya tanıtılması için Mamuşa’da 5 yıldır da Uluslararası Domates Festivali düzenleniyor.

Mamuşa Belediyesi tarafından bu yıl 22, 23 ve 24 Ağustos 2014 tarihleri arasında Uluslararası Domates Festivali’nin 6.sı düzenlendi.

Ayrıca festivalde bu yıl ilk defa Türk Dünyası Hizmet Ödülleri verildi. Mamuşa ve Kosova’daki Türkleri’n tanıtılmasına katkıda bulunan 27 kişiye verilen Türk Dünyası Hizmet Ödülü’nü alanlardan birisi de Değerli Büyüğüm, Meslektaşım, Ablam Gazeteci-Yazar Zerrin Erdoğan’dı.

                            ***

         “Gururumuz Mamuşa” Ödül Getirdi     

Değerli Büyüğüm, Meslektaşım, Ablam Gazeteci-Yazar Zerrin Erdoğan, 3 Ağustos 2014’te aydinses.com sitesinde yayınlanan ve büyük beğeni toplayan “Gururumuz Mamuşa” adlı yazısında, Kosova Cumhuriyeti’nin tek Türk Belediyesi olan Mamuşa Belediyesi’ni konu alan bir yazı kaleme almıştı.

Erdoğan, o yazısında her yönüyle Mamuşa’yı anlatmış, Mamuşa’nın tanıtılmasında büyük rol oynamış, okuyucularını Mamuşa ile buluşturmuştu. “Gururumuz Mamuşa” yazısı Erdoğan’a, Kosova Cumhuriyeti’nin tek Türk Belediyesi olan Mamuşa Belediyesi tarafından bu yıl ilk defa verilen “Türk Dünyası Hizmet Ödülü”nü kazandırdı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ahmet Davutoğlu başta olmak üzere çok sayıda devlet büyüğü, rektör, iş adamı ve gazeteci de Türk Dünyası Hizmet Ödülü’ne layık görüldü.

                            ***

         Türk Dünyası Hizmet Ödülleri Devam Edecek

         Bu yıl ilk defa verilen Türk Dünyası Hizmet Ödülleri, bundan sonrada verilmeye devam edecek.

5 yıldır başarıyla gerçekleştirilen Uluslararası Domates Festivali’nin bu yıl da 6.sı görkemli bir şekilde yapıldı.

Festivalin her geçen yıl olgunlaşarak ve üstüne yeni bir şeyler koyarak büyüdüğünü belirten Mamuşa Belediye Başkanı Arif Bütüç, amaçlarının Mamuşa’nın ve Kosova’daki Türk toplumunun daha fazla tanıtılmasını sağlamak olduğunu söyledi.

Büteç, Türk Dünyası başta olmak üzere tüm dünyanın ilgisini Mamuşa’ya çekmek olduğunu ve bu yıldan itibaren kendilerine maddi manevi katkıda bulunan devlet büyüklerine başta olmak üzere çok sayıda kişiye Türk Dünyası Hizmet Ödülü’nü vereceklerini kaydetti.

                   ***

Zerrin Erdoğan’ı Tebrik Ederim

Beklenmedik bir anda...

Türkiye topraklarından çok çok uzaklardan...

Kosova’dan...

Böylesi bir ödülün gelmesi...

Elbette anlamlı ve güzeldir...

Kosova Cumhuriyeti’nin tek Türk Belediyesi olan Mamuşa Belediyesi tarafından bu yıl ilk defa verilen Türk Dünyası Hizmet Ödülü’nü alan 3 gazeteciden birisi olan Değerli Büyüğüm, Meslektaşım, Ablam Gazeteci-Yazar Zerrin Erdoğan’ı tebrik eder, çalışmalarında başarılar dilerim.

         Sevgiyle, hoşça ve dostça kalınız...

 

İletişim: [email protected]

[email protected]

[email protected]

[email protected]

GSM: 0(506) 935 73 17

Facebook/mehmetsahincileroglu

Twitter/msahincileroglu

 

( Zerrin Erdoğan Ve Türk Dünyası Hizmet Ödülü başlıklı yazı Şahincileroğlu tarafından 22.09.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.