ÖNSÖZ

Bismillahirrahmenirrahıym

 Hamd Allah(c.c.)' ya,salat'ü selam Rasülullah (s.a.v.)'e ve o'na tabi olanlara olsun.

 Kıymetli okurlarım,

 Bu şiir kitabımda; Aşk,sevda,sevgi,milli ve dini şiirleri bir arada yayınladım.

 “Şiir; sağnak haline gelmiş aşkın gözyaşlarıdır… Şiir duyguların çağlaması değil; yüreğin ağlamasıdır. Bazen bir şiir çok şey anlatır anlayacak olana... Bazen de bir roman bile fazla seni duymayana... Düşüncelerin birikip imbiğimizden damlamasıyla fikir; duyguların birikip yüreğimizden çağlamasıyla şiir oluşur… Şiir; aşkın sözcüklerde görülme halidir…”

 Şiirlerimde;çirkinlikleri yerdim,güzellikleri övdüm,Dertleri,hüzünleri,sorunları,Allah,peygamber ve insani aşkı paylaştım.

 Güzel şiirler, petekten damla damla sızan bala benzer. Bunlar, insanın ruhuna tat verir.

  “Şair; sözden incileri, yürek tespihine dizendir. Şiir, şuurun çocuğudur. Şuurun rahminde büyür, beslenir. Şiirle şuur arasında bağlantı vardır. Ağzından çıkanı kulağı duymuyorsa o, şiir katına yükselmez. Şuurun olduğu yerde şiir olur. Şuurun olmadığı yerde şiir aramak, çöplükte gül aramaya benzer. Karanlıkta yitirdiğini, sokak lambası altında arayanlar bulamazlar. Yitirdiği yerde aramalılar.

Şiir yüreğe hitap eder, Kalbe yakınlığı oranında şiirdir. Şiir yazılmaz, söylenir. Şiir, yüreğin dumanıdır. Yürek yanıyorsa, dumanı şiir suretinde tüter. Şiir bu manada, inilti, sızlayıştır. Şiir, sözün özüdür. Şiir, sözün süzülmüş şekli, usaresidir. Gül yağı gibi bir şeydir. Şiir, nesrin süzülmüş halidir.” "Şair, kâğıt karalamak için şiir yazan değil, yazdığıyla ders verendir."Şairleri susmuş bir millet, helakı hak etmiştir."Şiir, söz sanatlarının en önemlisi ve etkilisidir. Bu özelliği nedeniyle Hz. Peygamber'den bu yana tüm müslümanlar tarafından önemsenmiş, değer verilmiştir. Bu olgu, bir sanat olarak şiirin mübahlığının da tartışılmaz kanıtıdır. Ne var ki konuya tek tek ürünler açısından bakıldığında hüküm değişebilir. Bu durumda belirleyici olan şiirin içeriğidir.


İçeriği bakımından gayri meşru bir şiir, mübahlık sınırlarını aşarak haramlar dairesine girmiş sayılır.

(Peygamberi hicveden kâfir ve İslâm dışı) şairler ise, onlara sapık kimseler uyarlar."(Kur'ân-ı Kerim,Şuara Suresi-224.)Şuara sûresi âyetleri şairleri aydınlatmakta, onlara yol göstermektedir.'

Peygamberimiz Efendimiz Hz. Muhammed (s.a.v) konu ile ilgili olarak “Onları (kâfirleri, İslam düşmanlarını) hicvet, çünkü nefsimi elinde tutan Allah’a yemin ederim ki, senin şiirin onlar için oktan daha etkili ve yaralayıcı olacaktır” buyuruyorlar.

 Resulullah (salallahu aleyhi ve sellem)'a, bir bedevi geldi. (Dikkat çekici bir üslubla) konuşmaya başladı. Efendimiz (sav): "Şurası muhakkak ki beyanda sihir vardır, şurası da muhakkak ki şiirde de hikmetler vardır." buyurdu.

Resulullah (salallahu aleyhi ve sellem) buyurdular ki: "Bir şairin söylediği en doğru söz Lebid'in söylediği şu sözdür: "Haberiniz olsun, Allah'tan başka her şey batıldır. Ümeyye İbnu Ebi's-Sait müslüman olayazdı."

Hz. Ömer:

"Ey İbnu Ravâha! Sen Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın önünde ve Allah'ın Harem bölgesinde şiir mi okuyorsun?" dedi. Ancak Resülullah:

"Ey Ömer bırak onu. Onun şiirleri, Mekkeli kâfirlere okdan daha çabuk tesir eder!" diyerek müdahale etti."

"Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm), Kureyza günü, (şâiri) Hassân İbnu Sâbit'e:

"Müşrikleri hicvet, zîra Cebrâil seninle beraberdir!" dedi."

Şiir, söz sanatlarının en önemlisi ve etkilisidir. Bu özelliği nedeniyle Hz. Peygamber'den bu yana tüm Müslümanlar tarafından önemsenmiş, değer verilmiştir. Bu olgu, bir sanat olarak şiirin mübahlığının da tartışılmaz kanıtıdır. Ne var ki konuya tek tek ürünler açısından bakıldığında hüküm değişebilir. Bu durumda belirleyici olan şiirin içeriğidir. İçeriği bakımından gayri meşru bir şiir, mübahlık sınırlarını aşarak haramlar dairesine girmiş sayılır. (Peygamberi hicveden kâfir ve İslâm dışı) “… şairler ise, onlara sapık kimseler uyarlar." (Kur'ân-ı Kerim, Şuara Suresi-224.) Şuara Sûresi âyetleri şairleri aydınlatmakta, onlara yol göstermektedir.'

 Dini,İslam'i, ve ilahi vecibeleri hatırlattım.Yaşantımı ve yaşadığım yerleri yazdım.Hayallerimi,duygularımı,gerçekleri kaleme aldım.Barışa,kardeşliğe,sevgiye,hoş görüye kadar ne varsa,yıllar içinde yoğunlaştığım konuları dilimin döndüğünce değinmeye çalıştım.Şiirlerimi de siz değerli okuyucularımın istifadesine sunmaya karar verdim.Beşer şaşar,Bu eserde ;İstemiyerek sehven hata yapmış olabilirim.Hatasız kul olmaz.Yüce Allah’tan hatalarımı af etmesini niyaz ediyorum.

Şiirleri tashih yapan, değerli şair-yazar Ali Rıza Navruz beye teşekkür ediyorum.

“İnsan ölür kalır eseri,merkep ölür kalır semeri” .İnsanlığa faydası olacak bir eser bırakmış isem;

Bundan da büyük bir mutluluk duyuyorum.Saygılarımla.

 Adem Armağan

19.10.2014

TALAS/KAYSERİ

( Gönül Kıvılcımı Şiir Kitabım başlıklı yazı Adem Armağan tarafından 20.09.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.