ABD Savunma Bakanı Hagel ve Dışişleri Bakanı Kerry, art arda geçen haftalarda Türkiye’yi ziyaret etti. ABD’nin İncirlik Üssü ile ilgili talebi Hagel’in ziyaretinde gündeme geldi.

 

IŞİD’e karşı İncirlik Üssü’nü operasyonlar ve lojistik destek için kullanmak isteyen Hagel’e Türkiye olumsuz yanıt verdi.

 

Ayrıca ABD Türkiye’den, Irak sınırındaki askeri grupların karadan ve havadan desteklenmesini de istedi.

 

Türkiye, İncirlik Üssünün operasyonlarda kullanımına izin vermeyeceklerini ABD’lılara bildirdi. Üslerin sadece insani faaliyetler için lojistik destek amacıyla kullanılabileceği ifade edildi.

 

Türkiye, IŞİD’in elinde bulunan Türk vatandaşları gerekçe göstererek Irak sınırındaki askeri grupların karadan ve havadan desteklenmesi konusundaki çekincelerini de aktardı.

 

Türkiye’nin Cidde’deki toplantı sonuç bildirgesine imza koymamasının da ABD’yi rahatsız etti.  

 

ABD, Türkiye ziyaretinde bildirgenin imzalanmamasından duydukları rahatsızlığı Cumhurbaşkanı Erdoğan ve diğer yetkililere ilettiler.

 

Kerry’nin “Güçlü koalisyon görüntüsü bozuluyor” sözleri üzerine; Erdoğan’ın rehine hassasiyetine değinerek “Terörle mücadele konusunda sonuna kadar destek vermeye hazır olduğumuzu her platformda ifade ediyoruz,” ifadesi yer aldı.

 

ABD kendi kamuoyuna mesaj verme kaygısı içinde olduğundan, bu durumun rehinelerin hayatını riske sokacağını, bu aşamada reklama dayalı girişimlerin içinde olmayacaklarını söyledi.

 

Türkiye’nin çekinceleri sebebiyle ABD’nin İncirlik Üssü’nün kullanımına izin vermemesinden dolayı Amerikan basınında Türkiye’nin IŞİD’e yönelik dolaylı destek verdiğine ve Türkiye-Suriye sınırını IŞİD’in geçişleri sırasında kullandığına dair haberler arttı.

 

Bazı televizyonların “Türkiye teröre destek veriyor” şeklindeki haberleri; “Türkiye üzerinde bir algı operasyonu yapılıyor. Türkiye yabancı savaşçıların geçişine izin veriyor. Türkiye IŞİD’den petrol alıyor,’ gibi haberlerin gerisinde CİA’nın basın yoluyla algı operasyonları devam etmektedir.

 

NY.Times’ın ‘Ankara Hacı Bayram Camii’nden IŞİD’e katılanlar’ haberleri de bu algıya yönelik haberlerdendir.

 

Kendi medyamız içinde bu ülkenin değerlerini hiçe sayarak, bu dış basının operasyoncularıyla birlikte hareket edenler de bir o kadar çoktur…

 

     W.S.Journal “ Türk hükümeti bir Nato üyesi olmasına rağmen, ABD müttefiki ya da Batının dostu olarak davranmayı uzun bir süredir bıraktı,” haberi de bu algı içinde değerlendirilebilir.


Yıllardır Türkiye’nin bu kutsal müttefik dostları, PKK’yı, İŞID’i Türkiye’nin başına bala eden sanki hiç kendileri değillerdir. Hala dost müttefik kazığı yemeye devam edeceğiz? Yoksa bu gidişe bir dur demek gerekmiyor mu?


Ve hala Türkiye’yi çökertmek için her türlü yalan ve çirkef desise projeleri devam etmekte, hem de Türkiye ile alay etmeye kalkmaktadırlar. Varsınlar onlar soysuzluk yapmaya devam etsinler. Onlardan da bu beklenir. Ona göre tavır ve davranış geliştirir, ona göre hareket edersiniz.


Türkiye büyümek ve büyük güç olmak istiyorsa bunun bedelini de ödemeye hazır olmadır. Ona göre yürümeli ve hazırlıklı olmalıdır. Gerisi angarya…


Ant-180914



( Müttefik Kazığı başlıklı yazı Kocamanoğlu tarafından 18.09.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.