Yıllar önce bir çocuk tanıdım İnegöl'lü, masum...içten..dürüst.. Sert bir duruş ama sedeften bir kalp. Sözlerinde samimiyet, üslubunda ciddiyet. Kadere iman, haksızlığa karşı sert duruş. Sevgi dolu bir kalp, mütevazi bir mizaç. Tatlı bir dil, dürüst ve iman dolu bir fıtrat. Mazluma karşı merhamet, zalime karşı mazlumlara yardım etmeyi seven, cesur savaşçı Hz. Hamza yüreği. Hayata karşı asi, yaratana karşı mutlak teslimiyet. Tanıdığım nadir insanlardan biri sevgili kardeşim "Serhat Çiçek"
 
 Bir insana kardeşim demek için kan bağına ihtiyaç yoktur, bunu bir kez daha anladım, hayat bir kez daha gösterdi üniversitede tanıdığım bir dost, arkadaş, kardeş sayesinde ve hayatımın geri kalanında Allah'ın izniyle hep hayatımda var olacağına inandığım bir kardeş.
 Bugün sahip olduklarıma şükrederken hayatımda olduğu için şükrettiğim insanlardan biri olan sevgili kardeşimin varlığını da sizlerle paylaşmak geldi içimden.

 Serhat isminin tüm özelliklerini taşıyan bir kardeşimdir,
S- Hayalperest;  Hayallerine sahip çıkmasını bilen, kurduğu her hayalin de Allah'ın rızasını güden, gerçekleştirmek için tüm teslimiyetiyle savaşan bir savaşçı ruhu.
E- Sıkıntılardan kurtulmak için mücadele eden; En büyük silahı dua'sı, her sıkıntısına kendi üslubuyla "Eyvallah" demeyi bilen, her sıkıntıya O'ndandır diyerek boyun eğen sabreden bir kişilik.
R- Sert yapıya sahip; Ciddiyete verdiği önemden kaynaklanan bir yapı, ama tam tersine sonsuz bir merhamet, yufka bir kalp, sevdiğini delikanlı gibi seven, sevmediğine dürüst bir karşı duruş, açık sözlülük.
H- Sakin ve durağan; Sorunlara ve tatsız durumlara karşı sakin ve analitik bir yaklaşım, 
A- Atılgan ve Enerjik; Heyecanını yaşadığı olaya karşı, son derece atılgan, Enerjisi hep pozitif olan, gülmeyi ve gülümsetmeyi seven ama asla cümlelerinin ölçüsünü kaçırmayan.
T- Duygularını zor açan; Sevgisini, sevincini, mutluluğunu dozunda, ciddiyetini her halükarda koruyan, kendi mizacına göre yaşayan, sevdiklerine karşı saygısı ve sevgisiyle samimi, laubalilikten uzak ancak sevgisine ve samimiyetine inandığı insanlara kalbinin ve dünyasının kapılarını sonuna kadar açan, lakin aksini düşündüren insanlara karşı tam anlamıyla muamma olan bir yapı.

   Serhat'ı ilk tanıdığımda Allah'ın selamıyla kendini takdim etti, ciddi ama samimi bir duruşla, sohbetiyle ufkunuzu genişleten, esprileriyle hem düşündüren hem güldüren, mutsuzluğu mutluluğa çeviren, her bir cümlesinde durup düşünebileceğiniz, hayatla nasıl başa çıkabileceğinizi  mizahi yanıyla gösteren biri.
  
  Üniversite'ye başladığım ilk gün çekingen ve heyecan dolu bir kalple girdim sınıfıma, daha sonra Allah'ın taktiri olduğunu düşündüğüm bir içgüdüyle onun ve ortak arkadaşımız Muhammet'in oturduğu masanın hemen arkasında ki boş masada yerimi aldım, içten, samimi ve saygın bir ifadeyle Allah'ın selamını verip tatlı bir dille "Hoşgeldin" diyerek hayatıma dahil oldu. O gün kalplerimizde hiç bitmeyecek bir kardeşliğin adımı atıldı, sonra ki günler de hayatımın neşe kaynağı haline gelen bir kardeşe sahip oldum, her teneffüs içilen çayların şekeriydi  hoş sohbeti, hüzünlü anlarda yüzümde ki tebessümdü, aklımın fırtınalı olduğu zamanlarımda, durgun bir limandı onun sohbeti, geçirdiğimiz her anı ölümsüzleştirmek adına çektiğim her fotoğrafa sabır ve sebatla gülümseyen, sözünün eri olan bir dost,
 
Sevimli yüzünde kartal bakışıyla ciddiyetini, samimiyetini, sevgisini gördüğüm ruhuna ayna olan gözleri, tebessümle hüznün hep karışık olduğu gülümseyişi,  Allah'ın kusursuz hiç bir şey yoktur deme şekli olduğunu düşündüğüm ince yanaklarında hiç eksik etmediği kirli sakalı, semaya her zaman aşkla şevkle açılan, dua dolu avuçları, sizi sükuta davet eden Allah aşkıyla dolu tatlı bir dil, neşe dolu, hayat dolu, inanç dolu bir insan.

 Hayatta sahip olabileceğiniz en değerli şeydir kadim bir dosta, kardeşe sahip olmak, hüzünlü anınızda, zor anlarınızda sığınacağız bir limandır dost, değil midir ki Allah en muhtaç olduğunuz anda size gönül dostu olarak değerli bir kalp gönderir, gönül dostunuzla edilen her sohbet O'na vardıkça tatlanır, O'nu andıkça mükafatlanır, bir birine mutlak sevgiyi, mutlak varlığı gösteren, derdinizi hafifletmeyi bilendir gerçek dost. 

 Hayatımıza dahil olan onca insan vardır, lakin bazıları sadece tanıştığınız sonradan unutacağınız kişiler olmaz, zaman geçtikçe nazarınız da kıymeti artar, tanıdıkça hayatınıza girme nedenini anlamaya başlarsınız, her insan öylesine girmez hayatınıza ya alacağınız bir ders vardır imtihanımızdır ya da size armağandır.

 Gittiği her yeri teslimiyetiyle gül bahçesine çeviren, hüzünleri sözleriyle hem düşündürüp hem gülümseterek dağıtan, hem bu dünyanın hem öbür dünyanın varlığını bilincinize aşılayan,  Allah'ın bana armağanı olarak düşündüğüm sevgili kardeşim iyi ki hayatımdasın, Allah iki cihanda da yüzünü güldürsün.

Allah'a, her insana böyle bir dost, kardeş nasip etmesi dualarımla...
Sevgiyle kalın.



( Bizim İnegöl-lü başlıklı yazı Emine Işık tarafından 15.09.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.