" EGEMEN GÜÇ VE KADIN !!!".. Bir söyleşiye konulmuş başlık.. İçeriğini bilmiyorum; henüz mecmuayı temin edemedim.. Sadece başlığı çok çarpıcı ve bir kaç söz etmek istedim. Keşke bu başlıkta(VE) kelimesi kullanmasa idi. Ama bir gün bu başlık EGEMEN GÜÇ : KADIN VE ERKEK olacaktır; olmalıdır !!!


Başlıkta egemen gücün erkek olduğu malumdur. Bu egemenlikte ise hemen bir gönül almaca, bir parmak bal çalmaca,ama farkında olmadan kadını her zaman ikinci plana yani geriye atan ağızlara sakız olmuş, örfsel bir yutturmaca deyim ileri sürülecektir. " HER BAŞARILI ERKEĞİN ARKASINDA BİR KADIN VARDIR !!!! "


Ne kadar hoş ,kıymet bilir bir cümle ilk bakışta..İçerisine girer,düşünürsek aslında burada kadını arkaya atan bir aldatmaca vardır. Gururunu okşayarak üstünü kapatma fiiliyle geçiştirilmektedir.Akşam o kadar hatanın ardından gönül almak için eve bir demet çiçekle gelmeye benzemekte adeta.


Pekala ; başarılı olmuş,toplumda çeşitli sahalarda önde giden onca müstesna kadınımızın arkasında kim vardır ? 


Aslına bakarsanız ; erkek karekteri genelinde kadınının kendi önün de olmasını istemez ve bunu kaldıramaz. Erkek; önde giden eşini taşımakta,hazmetmekte daima zorlanmaktadır.


O halde; biz erkekler kadınlarımızın arkasında olmayı istemezken; başarılı olanlarımızın arkasına neden kadınlarımızı koymaktayız.


Ataerkil bir toplumda bu vecizler, uygulamalar maalesef kaçınılmaz olmaktadır. Yapılacak iş; bu ayrımcılık ve yer tesbitlerinin arkasında, önünde şeklinde tefrikinden vazgeçmektir.


Gelin bu vecizi değiiştirilim ve " HER BAŞARILI ERKEK VE KADININ YANINDA EŞİ VARDIR !!!" diyelim. Ne önde ne arkada yan yana,el ele, gönül gönüle birlikte başarılı günlere ,başarılara imza atalım . Ne dersiniz ????



Bakın ; hep geriye attığımız,arkamızdaki kadınlarımıza neler diyoruz zaman zaman . O halde ???


**** Sadece bir gün sev.. Şöyle çisentili bir yağmur,hafif rüzgar tenimizi ürpertsin, bulutlar kaybolsun ,yıldızlar çıksın gökyüzünde, cırcır böcekleri şarkılar söylesin, dalgalar sakin olsun denizde , uzanalım kumsala; kursun masamızı martılar.. Sessiz geçsin gemiler uzaktan.. El ayak çekilsin .. Tutalım ellerimizi, çırpınsın yüreğimiz.. Sadece bir gece işte.. Ve öyle dalalım nefeslerimiz yüzümüzde dolaşırken uykuya..Ve uzaktan gelen ezan sesinde açalım mahmur gözlerimizi.. Sonra el salla git nereye istersen !! Vücudunun izi kalsın kumsalda hatıran... Ben idare ederim ömrümce ve severim işte son nefesine..


**** Mesken tuttum sahilleri; martılarla komşu,arkadaş,belki dost olmak için.. Onların kanat çırpışlarına, sabahlara dek ağlayışlarına ortak olmak ne güzel.. Sırlarını çözmek, hikayelerini yazmak her martının.Merhaba martılar.. martılarım ..

**** Mavi ve sakindi deniz.. Birden kan rengine dönüştü; dalgalar hırçınlaştı siyahlara büründü.. Göç etti martılar.. Bir kızılca kıyamet koptu, kayboldu yakamozlar.. Hadi dön artık martı kanatlarında dön.. Süt limana dönsün deniz !!!

.

( Ne Önde Ne Arkada.. El Ele Yan Yana ... başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 11.09.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.