Yazmak her ne kadar içten gelen bir duygu ile başlasa da yazı yazmak öğrenilebilir. Eğer okuyorsak zaten bir süre sonra yazmaya başlarız ya da en azından aklımızdan geçiririz. Yazı yazmanın bir eğitim ve bir terbiye metodu olduğunu düşünüyoruz, çünkü insanın yazısı aynasıdır aynı zamanda…

Yazı yazmak meselesi varoluşla ilgilidir. Bir insan yazılar yazsa ve bunları sadece kendisi okusa yine de kazançtadır. Çünkü yazmak bir bakıma duyguları ve düşünceleri ve hatta hayalleri, istekleri, gayeleri tahlil etmektir. Tahlil deyince bir şeyi incelemek üzere parçalarına ayırma, analiz etme eylemini anlıyoruz. Duyguların, düşüncelerin vs. analiz edilmesi hem kendimizi, hem başkalarını tanımada önemli bir işlemdir, bir beyin işlevidir.

Hatta bizler bu işlemi ve yazma eylemini bir atılım bir devrim olarak tanımlayabiliriz. Çünkü bu analiz ve yazma eylemi ile insan bir evreden yeni bir evreye geçmiştir. Bir kere kendisi ile yüzleşmeyi göze almıştır, yazılarını okuyan kalp gözleri açık kimselerin gördükleriyle de yüzleşme cesaretini kendinde bulmuştur.

Yazı yazarken beynimiz birçok işlemi aynı anda gerçekleştirir. Mesela eski defterleri (dosyaları) açmak, her kavram için uygun kelime ve deyimleri arşivden (beyindeki) bulmak, bunları mantık süzgecinden geçirip doğru bir sıraya koymak ve bunlardan da önemlisi yazıyı ilgi çekici kılmak ki okuyucunun yazıyı son kelimesine kadar okumasını sağlamak…

İnsan yazarken var olan bir bilgiyi düzgün bir biçimde kendi üslubu ile aktarmalı ya da kendi keşfettiği gerçekleri okuyucunun anlaya bileceği şekilde anlatmalıdır ki; okumak eylemi ilgi çekici bir hale gelsin… Her insanın yazısı kendi aynasıdır, her insan bu aynada kendini seyredebilecek kadar cesur olsun ya da olmasın, sizin için bir şey fark eder mi?

( Yazı Yazalım En İyisi başlıklı yazı Onur Çiçek tarafından 2.09.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.