MUHTEŞEM ÖTESİ HİZMETLERİN HİZMETKARI ,

                                  SOSYAL PROJE İMALATÇISI VE KOORDİNATÖRÜ                         

                                        MÜTEVAZİ FARKLI BİR KADIN PORTRESİ :                            

                                              SN. HİCRAN KARADOĞAN KINIK !!!!!!


     

          “””Yazılmaya değer işler yapıyorsanız; asla unutulmazsınız !!!! “””.

             

                      Çiçeğini burnuna takmış; tutmuş Ürgüp yollarını, ideallerini koymuş bavuluna.. Genç bir hanımefendi.. Eserken emsallerinin başında kavak yelleri; onun sevgiden terli,çatlak elleri...

Anne değil ki... Ama anneliği yaşamış ,öğrenmiş yedi yaşlarında ki onca öksüz ,yetimle...Uzak kalmamak için yuvadan ;kiralamış yakınında bir evi ve başlamış ileride onca projelere rehber ve önder olacak ,Türkiye’de sahasında ilklere imza atacak olan o emsalsiz hizmet elçisinin hikayesi..

Anne olmadan ,annelik yapmak; doğurmaktan öte emanet diye kol kanat germek !!! Onları şefkatle büyütmek; sokağa bırakılmış onlarcasını hayata bağlamak; kaç kere cennet var ki ayaklarının altında.. Onun için ya ; bu dünyada cennet bahçelerde dolaşmak hakkını elde ediş ama hiç belli etmeyişin mütevaziliğinde..

Gitar çalmış baş uçlarında ; nağmeler de vermiş sevgileri; maket uçaklar da bulutların üstünde dolaştırmış.. Ebruli sanatından kesitler öğretirken; beslemiş doyurmuş elleri ile yaptığı yemeklerle ,barındırmış kira evinde.. Saçlarını okşamış, hastalandıklarında başuçlarında beklemiş nemli gözler ve yakarışlarla; esirgememiş anne şefkatini.

Ve en az 25 çocuğa hayat vermek.. O çocuklar şimdi delikanlılar 25 ine gelmiş.. Ama bir tek o Sosyal Hizmet Uzman’ını hala anne bilmeleri ve unutmamaları ,duacısı olmaları ,ayrı ayrı yaşayışlar da birleşen tek şey : O KADIN ANNELERİ !!! " O BİZİM CAN ANNEMİZ " diye koro halinde içten özlemle dolu çığlıkları...

İşte o kadının oralardan başlayan ,gittikçe yükselen ,biriken hizmetleri.. Onca sertifika, plaket,takdir belgeleri ve duvarlara asmayıp çekmecede biriktirilmesi çekmece dolusu ;vitrinsiz yaşam öyküsü.. Kim bu kadın ? Kim bu eli öpülesice kim ? Hakkı değil mi toplumun onu tanıması ve başına taç yapması !!! 


ÜRGÜP/ NEVŞEHİR ÇOCUK YUVASI ... Bugünün; yaşamında 40 yaşını ıdevirmiş, hizmet abidesi Samsun’da ve Türkiye’de ilkleri başarmış sosyal içerikli onca icra edilen projelerin mimarı kadının; Ürgüp Ç.E.K. başlayan hikayesi... 

1972 yılında Yerköy- Yozgat’ta açmış gözlerini yaşama.. Kışın karlar da mı doğmuş, yoksa kara mı doğmuş bilmem ama soyadı : KARADOĞAN !!! Adını koymuşlar : HİCRAN !!!! İsmine inat olsa gerek; hiç kimse hicranlar yaşamasın diye didinmiş durmuş hiç bıkmadan usanmadan…

İlk, orta ve Lise öğrenimini Ankara’da tamamladıktan sonra; 1993 yılında Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksek Okulu’ndan mezun olan Hicran Karadoğan ; 1995 yılında Nevşehir İli Ürgüp Çocuk Yuvası Müdürlüğü’ne Sosyal Hizmet Uzmanı olarak bakanlıkça atanmıştır.

Yukarıda girişte verilen bahse konu okula büyük bir heyecanla ; sanki peri bacalarına nazire yaparcasına bir peri ,bir melek gibi konuvermiştir biçare çocukların hayatına.. Oraya konuşlanma; onun ilk hizmetlerindeki şevki gittikçe ustalığa çevirmeye ve aranılır olmasına yeterli olmuştur.


Onca çocuğu topluma kazandıran , fedakar ,hizmet aşkının en doruğunda olan çiçeği burnunda bir uzman öğretmen... O günün 7 yaşlarında ,bu günse 25 yaşlara ulaşmış ; delikanlılarla büyüyen biri... Şefkat dolu yüreği, sarıp sarmalayan ilgisi ile anneliği yaşatan , onlarla anneliği yaşayan eli öpülesi kadınımız. Başlangıçtaki o çocuklardan biri ile yaptığım söyleşi... Tüylerim diken diken ,gözüm yaşlı ve duygulandı yüreğim. Bu tür kadınlarımızın toplumumuzda bulunmasından öyle gurur duyacağız ki. .Kalemimden ,penceremden ,yüreğimden dökülenler sanırım sizleri de saracaktır.


Kaç zamandır ıslatmadım altımı

çizdiniz ya alt alta güneşleri

hadi toplayın artık biriken listeyi

ben de misafir olmayım evinize 

alın gitarınızı elinize eskisi gibi

kimsesizliğimi çalın tellerinde

gezdirin beni maket uçaklarınız da

sevgilerde uçurun özledim sevgileri

yatırın beni bir yer yatağında

sabah merhaba diyeyim hayata

kahvaltı yapalım birlikte Allah ne verdiyse

doyurun beni anne şefkatinizle..

( Orada büyümüş bir yuva çocuğunun anlatımından; şiirleştirimiş ve bu asil kadına ithaf edilmiştir))


Biyoğrafi yazmak kolaydır oldukça.. Ancak; kolayına kaçmadan bir hayat ve hizmet hikayesine dönüştürmek ; hak edenlerde esirgemediğim tarzımdır. Ne yapsam ,yine de çok eksikler olmaması mümkün değildir.

Ürgüp’te görevine devam ederken Psikolog Mustafa KINIK ile tanışan ve bilahare aynı yuvada birlikte çalışan Hicran Karadoğan 1998 yılında evlenmişlerdir. 

1995- 2005 yılları arasında Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumuna bağlı Nevşehir, Trabzon ve Samsun İllerinde ki teşkilatlar da idareci, sosyal hizmet uzmanı olarak değişik kadrolarda görev ifasına müteakip; 2005 yılında Samsun Valiliği bünyesinde kurulan AB Proje Ofisinde proje uzmanı olarak çalışmaya başlayan kahramanımız AB Destekli SKE Düzey 2 Bölgeleri Kalkınma Proğramı izleme ekibinde görev aldı.

Samsun Kalkınma Ofisi; Samsun Hizmet ve Engelliler Koordinasyon Biri,minin kuruluş çalışmalarında yer alan KARADOĞAN; Samsun ve çevre illerde çok sayıda “ AB Proje Hazırlama ve Yönetme” eğitimlerinde eğitmen olarak üst seviyede görev icra ederek yüzlerce eğitmen yetiştirdi.

“Ekolojik Oyuncak”, “Gençlere Can Simidi “,”Bitkisel Örücülük”,”Eğitime Bir Işık Geleceğe Bin Destek, “ Mikro Kredi “,” Suçla itilafa Düşmüş Çocuklar ve Ailelerinin Eğitimi”,” Çocuklara açılan Bilişim Penceresi”,” Samsun’da Kadının Durumu”,” İstihdama Bir Adım Daha”,” Elele” gibi ilimizin kalkınmasına direkt katkı sağlayan bir çok projenin hazırlanmasında ve uygulanmasında çok önde ve etkili roller aldı.

2011 yılından bu yana , Samsun Valiliği Yerel Eşitlik Birimi Koordinatörlüğünü

Büyük bir başarı ve özveri ile yürütmekte olan Hicran KARADOĞAN (KINIK) ; Kadının İnsan Hakları Eğitim Proğramı,Ana Çocuk Eğitim Proğramı,Aktif Vatandaşlık ve Yurttaşlık Eğitim Proğramı Eğiticisi olup; İlimizde mevcut çok sayıdaki Sivil Toplum Kuruluşunun yönetim kurullarında da görev almaktadır. Aslında şu an bir çoklarını es geçtiğimden emin olabilirsiniz.

Evli; 2 çocuk annesi olan , hizmetleri ile toplumun önde gideni, sahasında yol gösterici,idol olan KARADOĞAN’ın artık evinin veya makamının duvarlarına sığmayacak kadar çok olan birkaç takdir,teşekkür belge plaketleri ile 50 ye yaklaşan sertikalarından da kısaca bahsetmemek abes olacaktır.

Valilikçe verilen takdirname, İl Özel İdaresi, Canik Belediyesi ve EDES (Engelliler Destekl Proğramı) verilen Hizmet Teşekkür Belgeleri yanı sıra Soroptimist Derneğince hizmet ve katkı Plaketi yanısıra Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği 20 yıl hizmet plaketleri sıralanabilir..

“Ana Çocuk Eğitim Proğramı”, “ Kadının İnsan Hakları Proğramı”,” AB formatında proje hazırlama ve izleme Eğitimi”,” Bölge Kalkınması için proje hazırlama ve Uygulaması”,” Toplumsal Cinsiyet Eğitimi”, “ Sivil Toplum geliştirme ve Kapasite Geliştirme” vs. gibi çeşitli Alanlarda çeşitli kurumlarca verilen 50 ye yakın sertifikalar. 

Takdir, teşekkür, hizmet belge ve plaketler ile sertifakolik, bu konuda doyumsun olan kadınımız 5 er senelik periyotlarda Ana Çocuk Eğitim ve Kadının İnsan Hakları Proğramında çok sayıda kişiye eğitimler vermiş ayrıca sayısız eğitmenler yetiştirmiştir.


Nasıl biridir ? Gel de anlat anlatabilirsen.. Eksantrik, gizemli ve egzotik !!! Alışılagelmişin dışında , bilinmeyenleri çok ve bulunmayan...Farkın farkında olabilmeyi başaran ve tespit eden; bilinmeyenli denklemlerini şehla bakışlar da mahfuz ;mütevazi ve memur bir aile mensubu, lojman kültüründe eşit ve saygılı ve de mütevazilik öğretilmiş hep.. Sakin,huzurlu,çalışmayı seven,iş kolik, proje üretim fabrikatörü, insanlar arasında ayırım asla yapmayan,adil,yaşama sevinci ile dopdolu,özgüven deposu, ne olursa olsun yargılamayan insanı her hali ile sevebilen,hayata geniş bir pencereden bakan farklı bir insan.. Başa taç edilecek, önünde saygı ile eğilenilecek ve öpülecek bir kadın !!!

            "Samsun'da Kadının Durumu", " İstihdama Bir Adım Daha", " 81 İl Kadın Hikayeleri " " Monbinge" gibi projeleri  hayata geçiren ve  ülkemizde ilk olan proje yaratıcı ve mimarı olan kahramanımız; İlimizde her türlü sosyal içerikli bir çok projenin sunumcusu,takipçisi ve uygulayıcısı olarak sivil toplum kuruluşlarının danışmanı,yol göstercisidir.

              Kendisinin sosyal hizmet uzmanı, eşinin psikolog oluşu avantajını çocuklarının mükemmel yetişmelerinde harfiyen kullanan harika bir anne, ne önde ne arkada ama hep yanyana eşit şartlar da,saygı ve sevgi dolu yürüttüğü mutluluk dolu bir eş, aile kavramını en üst seviyede gören eksiksiz,becerikli bir ev kadınıdır.

              İşi insan ve toplum olan Karadoğan; bireylerin,ailelerin kendisi dışında gelişen sorunlarının çözümüne katkı sağlayan,yeniliklere açık, " dayanışma ,yardımlaşma yoksa iğnsanlık iflas etmiştir" diyen , kollektif akıl ve değişime açık, kadın bakış açısını önemseyen, toplumsal cinsiyet eşitliğini önemli gören; makyajsız ve gizemli bir kadınımızdır.

               Yıllar önce bir yuvada başlayan maraton hala bıkılmadan koşulmakta; her adımda bir çok insan eğitilmekte ,projeler hazırlanıp hayata geçirilmekte ve büyük bir istekle ilk günkü heyacan ve azimlere tecrübesini koyarak eforla iyiliklere,topluma hizmetlere, güzelliklere koşmaktadır.

                İyi ki varsınız.. Siz ve sizin gibiler olduğu sürece bu toplum daha yaşanılır,daha mükemmel olacaktır.

                Yolunuz açık olsun .. Size yaşamak helal olsun.


( Proje Üretim İmalatçısı Bir Muhteşem Kadınımız başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 29.08.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.