Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi   28.08.2014

…………………………………………….

 

       Gaziantep Öğretmen Evinden söz ediyorum .Köprü altı niçin kapalı ? Önce öğretmen evinin bir üyesi  olduğumu söylemem gerekir. Ramazan ayının başıydı. Karakedi Pastanesinin önünden öğretmen evine doğru  yürürken, Neşet KARAKURT Hocamla karşılaştık. Nereye dedim, Dedi Köprü altına gidiyorum. Bu yaştan sonra sana köprü  altı yakışır mı sana diye şaka  yaptığımda, bizim köprü altı tadilatta,  onun  için  Birecikliler Derrneğine giidiyorum dedi.  Fakat aradan geçen üç ay zaman  içinde öğretmen evinde ne bir tadilat var, nede bir değişiklik görülüyor. Burasının adı üzerinde “ÖĞRETMEN EVİ” Burası öğretmenlerimizin bir aile yuvasıdır. Bir soğuk su, bir maden suyu, bir bardak çay veya neskafe içip,   oyun oynayıp vakit geçirdikleri bir yerdir.  Ben şahsım olarak hiçbir oyun oynamam. Ancak Almanya’dan Burhan Özdemir, Ankara’dan Mehmet Şevket İspir veya iş adamı Cuma Salman ile bir araya  gelirsek, birer çay içip, bir açık basra atabiliriz. Bunun dışında öğretmen evi benim çay içip  üç beş arkadaşımla sohbet  ettiğim bir  mekandır.

        Üzülerek söylüyorum, burası öğretmen evidir. Daha açıkçası öğretmenlerimizin evidir. İsim vermek istemiyorum. Bunların içinde çok sevdiğim  ve  saygıdeğer öğretmen arkadaşlarım, öğretmen evi dışında bir çayhane arıyorlar ki, oyun oynayıp vakit geçirmek  için. Ömrünü eğitimle geçiren saygıdeğer öğretmenlerimize bu köprü  altı çok görüldüyse, sözü edilen yeri kapalı tutanlara yazıklar olsun.  Bunlar  burada günah arıyorlarsa, bunun günahı can incitici değildir.Günahı  can incitici yerlerde arasınlar. Tabiri caizse sözünü ettiğim dostlarım, yuvası dağıtılmış kuşlar gibi dağılmış, kendi kendilerie yeniden bir mekan aramaktadırlar. Fakat kafalarına göre yeri hala bulmuş değillerdir. Bunların bu  haline üzülmemek elde değil. Öğretmen evine satranç, dama oyunları gibi,daha  olmayan oyunları getirmeli iken, Köprü altını kapalı tutuyorlar. Sebebini bir türlü anlamış değilim.Aklıma şu da geliyor  .Köprü  altında üç aydır epeyce fare  üredi.  Acaba köprü altını  fare üretimine mi tahsis  ettiler.sorusuda aklıma geliyor.

       Doğrusunu söylemek gerekirse sözümü tekrar ediyorum, bu olay beni çok üzüyor ve zaman zaman düşündürüyor. Neden mi? Burada içki yoktur, kumar da yoktur. O zaman Bu üzücü olayın sebebi nedir? Öğretmen Eviniin Müdürü Hüseyin İNAN Bey  ile dostluğum, ahbaplığım yoktur ama, kendisini iyi tanır ve severim. Oldukça kibar ve saygın bir kişiliğe sahiptir. Kendisini göremiyorum ki, soram.Bazı kişiler müdüden kaynaklanmadığını söylüyorlar O zaman kimden kaynaklanıyorsa o, biraz  duyarlı olsun, konu ile  ilgilensin diyorum. Ben buradan ilgililere sesleniyorum. Lütfen sesimi duysunlar. Ömrünü  ülkemiz çocuklarına verdikleri eğitim ve öğretim ile geçiren öğretmenlerimizi zor durumda koymasınlar. Sözü edilen  KÖPRÜ ALTI’nı hizmete açsınlar diyorum. Onlar KÖPRÜ ALTI’na değil,  daha güzel, daha mükemmel mekanlara layıktırlar. KÖPRÜ ALTI Onlara çok görülmesin YAKIŞIK ALMIYOR diyorum.Saygılarımla.

( Köprü Altı Niçin Kapalı başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 28.08.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.