Ayten Alpman'ın söylediği şarkı gibi, bir başkadır benim memleketim...

Hiçbir ülkeye benzemez,  sanıyorum dünyada tek ve benzersiz.

Özgürlükler sonuna kadar yaşanır, sınırlarımız delik deşik, giren çıkan belirsiz, neden niçin diye soran yok, karışan yok...

"Ülkemizdeki savaştan kaçtık, can güvenliğimiz için sığınmacı olarak geldik" derler.  İnsanız ya! Buyrun diyerek kucak açarız. Onlara  özel çadırlar kurarız  sözde geçici olduğu düşünülen  kamplar oluştururuz. Günde üç öğün yemek ile diğer ihtiyaçlarını da karşılarız. 

Karşılarız da önce can sonra canan deniliyordu lakin  kendi yoksullarımızı ve aç vatandaşlarımızı görmezden geliriz, ahhh...

Ne güzel bir memleketimiz var!!!

Böyle yaşamak büyük rahatlık olmalı ki, diğer akrabalar, eş dost tanıdıklar da çağrılır. Başlangıçta 100.000 olarak düşünülen tahmini mülteci sayısı 1.500.000 (bir buçuk milyonu)  geçer. Daha da devam eden sığınmacı gelişleriyle bu sayının yakın bir tarihte 3-4 milyonu bulacağı düşünülmekte.

Biz onları "misafir" olarak düşünsek de onlar kalıcı olmayı ve yerleşmeyi düşünmektedirler. Özgürlükleri kısıtlanmış olarak kamplarda yaşamak istemeyenler, genelde büyük kentlere ve yurdun muhtelif yerlerine dağılarak halkımızın merhamet duygularıyla, üretmeden ve çalışmadan yaşamanın kolaylığında "paraziter" bir hayat sürme yoluna gitmektedirler.

Uzat sağ elini, aç avucunu, boynunu da sola bük, ezik bir ses tonuyla  "ablacım  abicim ben Suri, bi yardım" de gelsin şıkır şıkır paralar. Böyle rahat bir yaşam  bizim ülkemizde...

Ne güzel memleketimiz var!!!'

Yerli halkımıza "Biz geri dönmeyeceğiz, siz gidin bu şehirden"  diyebilecek kadar da arsızlaştıklarını gören ve bu işin çözümsüzlüğünü anlayan hükümetimiz  24 ağustos 2014 tarihli   int. haberinde Başbakan yardımcısı  Beşir Atalay  "Birlikte yaşamak artık kaçınılmaz" demektedir.   http://www.milliyet.com.tr/birlikte-yasamak-artik-kacinilmaz/siyaset/detay/1930015/default.htm

Mart 2014 verilerine göre 2 milyon 747 bin işsizimiz varken  sığınmacılara iş yaşamında eşit koşulların sağlanması düşünülüyormuş. Kendi işsizlerimizi düşününce yüreğim acıyor.

Sığınmacı olmak varmış bu ülkede,

Ne güzel bir memleketimiz var bizim!!!

Ali isimli bir yorumcunun http://www.toplamhaber.com/Cizre'de-Olaylar-cikti/ky86688/ linkini verdiğim bu habere yorumunu paylaşıyorum sizlerle: 

"""ALİ:
Molotof atar baris isterPusu kurar baris isterTas atar baris isterProvakasyon yapar baris isterHirsizlik yapar ozgurluk isterElektrigi kacak kullanir devlet bize baksin isterYapilan tesisleri bombalar is isterFeodal yasar demokrasi isterOgretmen oldurur egitim ister """ 
 
Ne yaparlar, ne isterler?
 
Türk olma da ne olursan ol bu ülkede, pek çok imkan önüne serilmekte...
 
Ne güzel bir memleketimiz var bizim!!!
 
16 yaşındaki ehliyetsiz sürücü 22 yaşındaki üniversite öğrencisinin ölümüne sebep olan trafik kazası yapıyor, sorgulanıp serbest bırakılıyor.
 
O sürücüye marş anahtarını veren baba veya anne sorumlu tutulmuyor, anahtarı bizzat vermedilerse bile yeterli saklama önlemini almadıkları için 16 yaşındaki reşit olmamış oğullarının işledikleri suçtan dolayı birinci derece sanık durumundalar ama  es geçiliyor.
 
Annenin feryatları gökleri deliyor "oğlum öldü" diye,  diğerinin  babası  sevinçli "oğlum serbest" diye...
 
Ne güzel bir memleketimiz var bizim!!!
 
Zenginin karısı porche arabasıyla gelir kuyumcudan pırlantalar alır bir kuruş vergi ödemez.  Gariban evine aldığı ekmek, yağ, tuz salça için vergi öder, sevsinler...
 
TV dizi oyuncuları aldıkları haftalık bölüm başı astronomik ücretlerle yatlarıyla, botlarıyla ve yurt dışı gezileriyle hava atarlar, asgari ücretli aile babaları da yüklü borçların yaptığı psikolojik bozukluk sebebiyle kendilerini boğaz köprüsünden atarlar.
 
Ne güzel memleketimiz var bizim :-((
 
Riskli bölgede yollarımız  kapatılıyor, kimlikler kontrolden geçiyor. Bombalar, Molotoflar can alıyor.
 
35.000 şehit sayılarımıza  yenileri ekleniyor :-((  
 
Ve hala daha arkası kesilmeksizin şehitlerimiz geliyor:-((
 
Ama çözüm süreci  devam ediyor!
 
Hiç bir ülkeye benzemeyen ne güzel memleketimiz var bizim.
 
 
2009 verilerine göre (wikipedia) ülkemizin % 98,6  sı Müslüman.
 
Hırsızlıktan hüküm giymiş suçluya soralım, Müslümanım der.
 
Dolandırıcıya soralım o da Müslümandır.,
 
Katil de Müslüman,
 
Gelinine sahip çıkarak onun kocası olan kayınpeder de müslüman,
 
Büyük kentlerin bilindik caddeleri kenarlarında geceleyin kendini pazarlamak için  dekolte kıyafetlerle müşteri bekleyen  bayanlar da Müslüman olduğuna göre,
 
Düşünüyorum da,
 
Biz ne oluyoruz, biz neyiz?
 
Selam ve saygılarımla...
 
Yurdagül Alkan.
 
 
 
 
 
 
 
 

 

( Bir Başkadır Benim Memleketim başlıklı yazı Gülalkan tarafından 26.08.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.