---- Bir şey biter ya... Bir bakmışsınız yeniden başlamış.. Tıpkı ölümler gibi...
---- Hayatınızla ilgili zamanında almayıp ertelediğiniz her karar pişmanlığa sebep olur.
---- Bazıları aşırı ilgi ve sevginin doğurduğu marazdır.
---- Hep kendi yaşamınıza katkı yapmaya çalışırken, topluma hizmet amaçlı uğraşlarda bulunmanız mutluluğunuza büyük katkılar sağlar.
---- Manevi gücünüzü geçmişe yönelik keşkelerle tüketmek yerine;ileriye dönük eylemleriniz için kullanın.
---- Mutluluğu yakalama koşusunda rakibiniz sadece kendinizdir.
---- Yazılmaya değer işler yapıyorsanız; asla unutulmazsınız.
---- Kendine sadakatla çalışan kişi ; başarıya ulaşacağına inanmalıdır.
---- Lafınıza, kim ve kimin nesi olduğunuza değil; icraatlarınızla değer bulursunuz.
---- Hayallerinizde yeşerttiğiniz her neler ise, cesaretle tatbikatına geçin,didinin,çaba sarf edin .. Göreceksiniz hiç beklemediğiniz bir zamanda meyvelerini toplamaya başlamışsınız...
---- Mutlu olmanın yolunu bulmuşsanız, düşüncelerinizde saklı kalmış ideallerinize kavuşmanız kolaylaşacaktır.
---- Hayat bizi yorabilir. Öyle durumlar da pes etmek yerine mola verip nefeslenirsek; daha dinç yolumuza devam edebiliriz.
---- Bir tartışma vukuunda eşler arasında en kestirme mutabakatın yolu; biri zırlayıp dururken diğerinin susmasıdır. Zırlayan nasılsa susacak; işte tam o esnada önceden sessiz kalan var gücü ile taarruza geçebilir. Netice : Berabere ve beraberlik !!!
----Buruk ise sevinçler.. Hüzünler dans etse de yer yer; yine de güzeller !!!
---- Mutluluğun peşinde maraton koşmaya gerek yoktur. Siz gönül kapısını açık bırakın ve onun yolda olduğuna inanın .. Aklen,ruhen kendinizi geliştirerek bekleyin; yeterli olacaktır.
---- Oturdunuz emeklerimin üstüne..Serpildiniz.. büyüdünüz..meşhur oldunuz,tanındınız..Ve unuttunuz...İnsanım ben de ,sabır ise sabır, hoşgörü ise amenna...Hakta kaldınız.. Vereceksiniz,ödeyeceksiniz , almadan gitmem asla.. Çünkü siz beş para etmezsiniz !!!
---- Yaptığınız hizmet ve fedakarca mesailerinizin rutin ve çoğu insanlarca yapıldığını sanmak mütevaziliktir.Bunların hiçte öyle olmadığını toplumca takdir edilip anladığınız da onur ve gururlanmak ise en tabii hakkınız olmalıdır.
----Bunalmak istemiyorsanız, kendi dertlerinizi zaman zaman bir kenara bırakıp çevrenizdekilerin yardımına koşunuz.Böylelikle kendinizi dinlemekten kurtulur ve rahatlarsınız.
---- Hiçbir olay ve düşüncede kararsız kalmayın. Vakit geçtikçe kararsızlığınız sizi yorup tüketir.
---- Aslında bittiğinde başlar her şey..
----Umutlarınızı aç bırakmayın.. Beş öğün doyurun ..  
---- Kötülükleri,adilik ve şerefsizliklerini solumaktayız dünyanın... Gittikçe tükenmekte nefeslerimiz ..
---- Bir sevdaya alışmışsanız artık şaşamazsınız...
---- İzi vardır sevgilerin , bazen güzel,bazen kanamalı... Şiir mısralarına sığınılmakta..besteler yapıp avunulmak da notalarda..çalmakta kemancı tarihler yaratmakta...
---- "Herkesin içinde çocuk vardır " derler ya.. Doğrudur elbette...Ama benim içimdeki çocuklar bile yaşlandılar birer birer...olduk nerede ise akranca yaren..
---- Bulur yeni yeni ,bitmez talan .. etraf yamyam ve soytarılar, şakşakçılar eşliğinde yaratır zaman.. Oynar palyoçalar, döner dolaplar da.. Kül kedileri küllere gömülür.. Atlı karıncalara binmiş geçer zaman meçhullere..Pollyanna hala yetişir umutlara zırh olur...Ve gömülür ölüler.. Huzur orada bulunur...
---- En muhteşem sevgi, bunu karşınızdakinin ruhunda hissettirmek ve yaşatmaktır.
---- Aklınızı,mantığınızı, hayata dair birikimlerinizi,kültürünüzü gittiğiniz her yere götürün. Hiç ayırmayın yanınızdan. Yeri, zamanı geldiğinde kuıllanmaktan imtina etmeyiniz. 
---- Abartılı dertler yaşamın kösteğidir.
---- Bir uğraşınız yoksa, o boşlukta sağa sola yalpa yapma riskiniz yüksektir.
---- Şu yaşam denilen elbise öyle bir oturdu ki bedenime...Mecburen giyinip kuşanıp taşıyorum her zeminde..
---- Öğrendiklerinizi,okuduklarınızı,duyduklarınızı hemen kabullenmeyiniz. Onları akılda var olan süzgeçten,elekten geçirerek ; doğruları aklınızla yakalayıp,kullanınız. Çünkü; sahip olduğunuz en muhteşem veri akıldır.
---- Zamanın da , yerli yerinde yapılmayan tenkit ve uyarılar çirkinliklerin doğmasına vesile teşkil eder.
---- Öncelikle çalışma yönteminizi belirlemelisiniz.. Ve o çerçeve içinde oluşturacağınız ataklarla işinize sarılmalısınız.
----Mesleki anlamda her dala gösterilecek merak ve harcanacak mesai bir dalda en iyi olmanızı engeller..
----Hiciv kaba saba küfürler değil, kibarca alay edebilmektir .
---- Üretilen proje size ait olsa bile ,sahada icrası ve başarı ekip işidir. Onları geri planda bırakmak,illa önde olma gayreti ise karakter zaafiyetidir.
---- Başkalarının emek ve projelerini çalıp, kendi eseriymiş gibi kürsü ve basında lanse eden,sahiplenen zihniyet kul hakkında kalırken, etrafında nefret eden kişiler yaratır.
---- Sadece yaşına ise saygınız karşınızdakinin ve cinsiyetine ise sevginiz, siz insan bile değilsiniz.
---- Peşrev olmaz zurna da.. Öyle çıktık hayatın yoluna.. ne çıkarsa amenna.. Heyamolaların takıldık arkasına.. vura vura dalgalara.. Haydi rastgele !!!
---- sinirlenme; her şey aklına uymaz ya..Dinle; düşünce,fikir bu..Gelmedi mi işine kalk iki dön şöyle.. yandan yavrum yandan; çalkala ... Rahatla !!!

---- Yumuşacıktır sözlerim.. Balon hafifliğinde .. İşte o hafiflik ve yumuşaklığında düşer bazılarının başına demir veya beton ağırlığında tonlarca..
---- ömrümüzün çoğu geçiyor gündüzler de... gözümüz kör değil görüyoruz işte .. rezillikler bulaşmış belimize... keşke yaşasaydık hep geceler de.. daha çokta olsa pislikler karanlık kalırdı bize..
---- en zor iş insan olabilmektir.
---- Bütün mesele atıl vaziyette bekleyen kendimize has özellik ve kuvvetleri harekete geçirmeyi başarabilmektir.
---- Tahakkuk ettirilmemiş hiç bir düşünce kıymet ifade etmez..
---- Ne olacak benim halim ..Daima bir şeyleri takar kafama,neden,niçin,nasıl soruları peş peşe..Hiç bakmadan adam mı,külhan mı,azılı mı, gariban mı,kadın mı, hayvan mı olup olmadığına.. düşünürüm işte gündüzünde gecesinde ..ve tespit tamamsa vururum nalına mıhına..umursamam en delikanlısını da. neyse söyler,yazarım Allah'ına..

( İnsan Olmak ... başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 22.08.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.