Bu günkü gazetelerin birinde bir haber bir vatandaş alelade bir araba almış ama arabaya istediği fiyat beş yüz bin lira. Arkadaş plakasından dolayı 06 RTE 53 yani açacak olursak (Ankara-Recep Tayyip Erdoğan-Rize)arabaya beş yüz bin lira para istiyormuş. Bir dangalak iki yüz otuz beş bin lira vermiş ve de vermemiş. Haberi görünce önce güldüm, sonra dişlerimi gıcırdattım, sonra küfrettim. Sonra da şu cümleyi kurdum ''İnsanlar bu kadar salak olabilirler, bundan daha fazla bir salaklık olamaz, mümkün değil.''



Arkadaşım velev ki o plakayı ya da o plakalı arabayı aldın, o kadar parayı verip de, hayır sonra ne olacak? Ne zannediyorsun sonrasında olacak olayları? Sana bütün devlet kapıları ardına kadar açılacak filan mı zannediyorsun? Ya da Recep Tayyip Erdoğan seni arayıp ''Aman birader bana o plakayı altı yüz bine satar mısın filan mı diyecek?'' Kızın devlet dairesinde genel müdürlüğe mi yükselecek, oğlun devletten ihale mi alacak milyon dolarlara...


Yazının tamamını okuyunca arabanın değerinin aslında bin lira olduğunu ve adamın plakaya bakarak arabaya dokuz bin lira verdiği de yazıyor. Sen salaksan, bir şey demiyorum ama başka salaklar da var demek ki? Yine altta ki açıklamalarda çok yüksek paralar teklif edildiği hatta iş adamlarının ve bürokratların aracı almak için sıraya girdiği de yazıyor. Demek ki devlet de yalakalığın da sınırı yok eğer doğruysa...


Bunlar herhalde insanlar ile dalga geçiyorlar. Ya sayı saymasını bilmiyorlar ya da ömürlerinde hiç temiz bir sopa yememişler. Velev ki o arabayı bir enayi aldı diyelim. Sayın Cumhurbaşkanının yanına gelip de ''Ooo koçum benim nereden buldun bu arabayı yahu biz de yıllardır böyle plakalı bir araba bulabilmek için Türkiye'nin altını üstüne getirmiştik helal olsun sana.'' filan diyeceğini zannediyor galiba...


Milyonlarca insanın açlık sınırı altında yaşadığı, bir o kadarının da asgari ücret ile çok zor geçindiği bir ülkede yaşarken bunları gazete sayfalarında görmek hakikaten insanın ruhunu da daraltıyor, midesini de bulandırıyor. Ve ben böyle saçma sapan insanların saçma sapan davranışlarını gazetelerde hem de ciddi denilebilecek gazetelerde gördüm mü umudu mu keser gibi oluyorum bu ülkenin insanlarından. Bırakın kardeşim araba plakalarını millet geçim derdinde fazla uyanıklığın da lüzumu yok... 

( Fazla Uyanıklığın Lüzumu Yok başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 17.08.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.