Özlem ile bekledik gelse diye bayramı, geldi gitti işte o da bir çırpıda. Layıkıyla yaşayabildik mi o meçhul işte. Fakirleri, yoksulları kimimiz gözetti, kimimizin de umurunda bile olmadılar yalan mı? Boş vermişlik doğamızda var zaten ''Amaan! Tembel şeyler çalışıp kazansalardı ya.'' dedik. Oysa ki geçmişlerinde neler yaşadıklarını, başlarına neler geldiğini, ne badireler atlattıklarını bilemezdik, öğrenmeye de çalışmadık zahmetler edip.




Kader kader deyip suçu kadere atmaya bayılırız millet olarak oysa Rabbimiz Allah cc de bir ayetinde şöyle buyuruyor. ''Biz her insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık.'' demek ki birazcık gayret, birazcık çalışma ile insan dünya hayatında da bir şeylerin sahibi olabiliyor, bu pencereden bakacak olursak. Tembel tembel, miskin bir şekilde oturup da birlerinden medet beklemek Müslüman'a hiç yakışmayan bir davranış şekli, buradan o sonuç çıkıyor.




Her bayram öncesinde ve bayram zamanı bangır bangır trafik kuralları ile ilgili görsel basında yayınlar yapılmasına rağmen trafik kazalarının önüne bir türlü geçilemiyor. Artık buna cahillik mi desek, vurdum duymazlık mı desek, dikkatsizlik mi desek? Ne sayarsanız sayın. Şoför arkadaş bizim yollarımız her ne kadar çoğu yerde duble yol (Çift gidiş geliş) olsa da belli bir sürat in üstünde ki hızları kaldırmıyor, niye hâlâ inat ile aşırı sürat yapmaya kalkıyorsunuz anlamak gerçekten zor. İnanın insanın yüreği dağlanıyor ve parçalanıyor. Aynı aileden dört kişi, beş kişi bakmışsınız yok olmuşlar. Akrabalarının yüreklerine düşen ateşi varın siz düşünün artık.




Birçok İslam Coğrafyası bayramı kan ve gözyaşı içinde karşıladı ve uğurladı. Hangi birimiz dert ettik o mazlumların acılarını, yoksulluklarını ve onlara reva görülen zulümleri. Mutlaka hepimizin içi parçalandı ama yine de eğlence programlarını izlemekten, tatil beldelerinde günümüzü gün etmekten kendimizi alamadık. Oruçlarımızı tuttuk tutmasında, çoğu zaman trafikte sinir kat sayımız arttı ağzımızı da bozduk zaman zaman. Şunu unutmayalım hiç bir zaman ve halimize hep şükür edelim ''İlimde kendimizden ileri olanlara zenginlikte de kendimizden aşağıda olanlara bakıp gıpta edelim.'' Hırs, haset, çekememezlik insana ve Müslüman'a hiç yakışmayan davranış biçimleri. Zekâtı da sadece Ramazan ayına has bir ibadet zannedip ara vermesek iyi olur. Hepinizin günleri bayram coşkusu ile dolu olsun her daim...

( Bayram Bayram O Da Bitti Gitti başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 31.07.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.