''Erken kalkan Yol Alır'' diye çok güzel bir söz vardır dilimizde. Unutma ki sen başını yastıktan kaldırıp da doğan güne ve güneşe merhaba dediğin zaman milyarlarca karınca ve çekirge, yüz binlerce kuş, milyonlarca ağaç aklına ismi gelmeyen binlerce on binlerce canlıda hayata ve yeni güne merhaba demektedir...




Merhaba ey güzel insanlar, merhaba ey güzel olmaya çalışan çabalayan insanlar, kötülüğü kendine uğraş edinmiş insanlar size de merhaba, belki bir gün aklınıza eserde kendinizi düzeltmeye çalışır ve iyi insanların saflarına katılmak için can atarsınız Rabbimizin hidayeti ve dilemesi ile... Öyle diyor Yüce Allah bir ayeti kerimede ''Allah dilemezse siz hiç bir şey dileyemezsiniz.''




Şu içinde bulunduğumuz mübarek aylarda ve günlerde ortalık çok da sakin ve huzurlu değil sizinde algıladığınız gibi. Oysa güneş aynı güzellikte ve canlılıkta doğuyor bütün yeryüzünde ki insanların üstüne, ne kadar güzel. Allah'ın ayetlerinden ve nişanelerinden biri olan Ay durup dinlenmeden göz kırpıyor biz insanlara. Sen de ona göz kırpabiliyor musun gecenin bir vakti balkonundan? Aman girme bulutun arasına ay kardeş, o zaman hainler, alçaklar gecenin karanlığını kendi karanlıkları ile birleştirip üstümüze salarlar kinlerini ve öfkelerini.




Çoğu zaman evimin kapısından çıkarken, bahçedeki çiçekler, ağaçlar ile ya da sokak kedileri, serçe ve güvercinler ile selamlaşırız. Kimisi alır selamımı, kimisi almaz, kimisi de alır mı almaz mı anlayamam. Olsun ben göndereyim de, selam Allah'ın selamı neticede, selamımı alanda sağ olsun almayanda...




Her yer beton olmuş artık günümüzde, çevrede toprak bulmak nerede ise imkânsız. Allah'tan oturduğumuz sitede çevre düzenlemesi yapmışlarda zamanında az miktar toprak bulabiliyorsunuz. Ham maddemiz çamur ve toprak, doğumdan ölüme kadar bizim ile iç içe aslında. Ben de yürüyüş yaparken mümkün mertebe basmaya çalışırım o yumuşak ve zarif maddeye. Yerine göre toprak gibi verici olmak, ama çamurlaşmamak da lazım değil mi?




Zaman zaman benim de başıma gelir sıkıntı ve buhran. Dünya'da çok sıkılan, çok bunalan insanlar, en çok sabra ihtiyacınız var benim ve de herkesin olduğu gibi. Size tavsiyem suyun insana sekine veren sakinleştirici özelliğinden yararlanın. Sinirlenmek ve fevri davranışların sonucunda aklımıza gelmeyen bir sürü olumsuzluk ile karşılaşabiliriz. Unutmayın ki hapishaneler de bir anlık öfkesinin kurbanı olup yirmi yıl dört duvara mahkûm insanlar hiç de azımsanmayacak miktarda...




Fırsatlar hiç bitmez hayatımızda. Onlar yedi gün yirmi dört saat önümüze, yüce Yaradan tarafından bir şekilde çıkartılır. Trafikte zıtlaşırsınız birileri ile, işte fırsat size. İnip adam ile kavga etmek yerine alttan alıp saygılı davrandığınız zaman o fırsatı sevaba çevirdiniz demektir. Hz. Muhammed sav.'de bir kutsi hadis de öyle buyuruyor. ''Gerçek pehlivan güreşte rakibini yenen değil, öfkelendiği zaman öfkesini yenendir.'' Yol kenarında ekmek gördünüz, aldınız ıslattınız ve uygun bir yere kuşlar için koydunuz. Bahar gelmiş börtü böcek çıkmış yürürken yerde bir kırkayak, basmadınız ve yanından geçtiniz. Mahallenin bebelerine birer sakız, çikolata aldınız. Bunun gibi yüzlerce fırsat her saat her dakika çıkar durur karşımıza. Fırsatları değerlendirmek ve büyük bir kazanca dönüştürmek biraz aklı olan bir insan için hiç de zor değil. Hepinize en derin sevgi ve saygılar yine...

( Her Gün Yeni Bir Başlangıç Yeni Bir Umuttur başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.07.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.