Böyle yarışma sınavı olmaz!

Malum eğitim düzeyi aynı olan insanları bir göreve alıyorsanız öğrenim düzeyine göre sınava tabi tutmak durumundasınız.Başka türlü bir tercih yolunu seçerseniz dedikodu ve su-i istimale açık olur. Dolayısıyla devlet kurumuna memur alınırken sınava tabi tutmak icap eder. Ancak sınava tabi tutarken bazı hassasiyetlere dikkat etmek lazımdır diye düşünüyorum.

Yakında bir hafta arayla 2 KPSS, 1-DGS sınavı yapıldı, bu sınavları yarışma şartlarına göre değerlendirdiğimiz zaman iki açıdan iki sorun karşımıza çıktı çıkıyor.

Birincisi mevsim farkı; bu eşitsizlik üzerinde çok etkili bir fark, yani ülkemiz 30-45 derece arası sıcaklık farkına sahip bir iklim yaşıyor. Diyarbakır’da yapılan sınav ile Karadenizin herhangi bir şehrinde yapılan sınav şartları aynı değil, burada adaylar nederedeyse sıcaktan bayılacak duruma gelirken, başka başka bölgelerde daha elverişli bir iklimde sınavına girdiler. Dolayısıyla bu tür yarışma sınavlarını ya ilkbahar ya da Sonbaharda yapmak lazım.

İkincisi sınavın Ramazan ayına denk gelmesi ciddi bir sorundur, malum İslam toplumunda yaşıyoruz, hem toplumun kahır ekseriyeti de niyetli, bu da sınavın başarısına yansıyor.Acaba aday o gün Oruç tutmama gibi bir ruhsatı var mı?  Ayrıca olsa bile psikolojisini ne derece etkiler? Kanaatim o ki bu sorunda eşit şartlarda yarışmayı zedeliyor. Dolayısıyla Ramazan ayı hangi mevsime denk gelirse gelsin bu ayda sınav yapmak doğru olmasa gerek.

Bu iki sorun dışında aldığımız duyumlar o ki nitelikli, iyi bir KPSS sınavı geçirdik bundan sonraki sınavlarda bu uyarıya dikkat edilmesini diliyorum. Ayrıca sınav niteliği açısından ezber tarzı soru sormadan, alanıyla ilgili kitap okuduğu takdirde rahatlıkla çözülebilecek sorunun sorulması gerektiğine inanıyorum. Yani her geçen gün çocuklarımızı bu dershane kapılarından uzak tutalım.

 Benden söylemesi

( Böyle Yarışma Sınavı Olmaz! başlıklı yazı Eyüphan KAYA tarafından 24.07.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.