İsim:  kahve.jpg
Görüntüleme: 0
Büyüklük:  7.2 KB (Kilobyte)


*Hayatı okumak çok zor bir iş değildir. Sadece yapman gereken tarafsız bir gözle hayata bakıp yorumlamaktır.
*Hırsız beş kuruşluk malınızı çaldığı için kızarsınız da, bir geveze saatlerinizi çalar sesinizi çıkarmazsınız!
*İçinden gelerek gülümseyen, kahkaha atan insanların yanından ayrılmayınız. Çünkü gerçek huzur ve mutluluk oradadır.
*İnsanlara selam vermeden önce bak, yargılamadan önce anlamaya çalış, dost olmadan önce sına…
*Sözler saklanmayı çok iyi bilir; gözler ise aksine hiç bilmez. O nedenle “Doğru mu yalan mı söylüyor? Seviyor mu sevmiyor mu?” gibi sorularınızın cevabını karşınızdakinin gözlerinden öğrenin.
*Kibrine mağlûp olup sevdiğini kaybettiysen, zaten sen ona layık değilmişsin.
*Bir kişiyi iyi tanımak istiyorsanız, onun kendi değil başkaları hakkında söylediklerine bakınız.
*Üç çeşit insan vardır: Aynalarla dost olanlar, aynalara düşman olanlar ve aynalarla işi olmayanlar.
*Her yanınızda olanı, arkanızdan gelecek zannetmeyin; her arkanızdan gelenin de yolun sonuna kadar sizi takip edeceğini düşünmeyin.
*Yaşatırsan, yaşamayı da hak edersin.
*Gözleriyle ağlayanlar olduğu gibi, ağızlarıyla ağlayanlar da vardır.
*”Keşke”lerimizle mutluluğumuz arasında bir negatif korelasyon vardır. Yani bunlardan biri artarken diğeri azalır, biri azalırken diğeri artar.
*Her başlangıcın bir sonu vardır; her son da yeni bir başlangıçtır.
*Kendi fikirlerini çürütebilecek kadar cesur musun?
*Kendini kullandırtmak istemiyorsan her şeye “evet” deme. Yeri ve zamanı geldiğinde “hayır” demekten çekinme.
*Komşunun evini yaktıysan, yanma sırası senin evine geldi demektir.
*Fikir, icat edilmiş en gelişmiş silahtan daha etkilidir.
*İstediğin kadar güçlü ol, zalim ol; ama asla düşüncelerime engel olamazsın!
*Fidan eken ağaç kesemez, iyilik eden kötülük biçemez.
*Soytarının kralın cenazesinde döktüğü gözyaşları kendi içindir.
*Malını yoksullardan korumaya çalışan kişiye “zengin”, malını yoksullarla paylaşan kişiye “gönlü zengin” denir.
*İşini yaparken her şeyi unutan kişi, dünyadaki en mutlu kişidir.
*Savaşı bitirmek için “savaşma!” diyenlere inanmıyorum. Çünkü savaşı bitirmek için de savaşmak gerekir.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.) 


( Düşündüren Sözler-26 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 22.07.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.