1 Düşündüren Sözler-24


Resmi gerçek boyutunda görmek için tıklayın.

Resmin ismi:  arı.jpg
Görüntüleme: 0
Büyüklüğü:  41.4 KB (Kilobyte)
ID:	6814


*Sevgi çiçeği, saygı suyu olmadan yaşayamaz. O nedenle sevdiklerinize karşı saygıda asla kusur yapmayınız.
*Toplum önce suça uygun bir ortam hazırlar, sonra bu ortamda suç işlenmesini bekler, daha sonra suç işleyenleri yakalar ve cezalandırır; en sonunda da suçları azaltmanın çarelerini araştırır.
*Özgürlük mücadelesini desteklemeyen sanatçı olamaz. Çünkü sanatçı içinde yaşadığı toplumun ve hatta dünyanın sorunlarına karşı bigâne kalamaz…
*Her şeyini kaybettin ama hâlâ umudun varsa, her şeyini kaybetmiş sayılmazsın. Çünkü en son kaybedilen şey umuttur.
*Kuklayı seyretmeye kendimizi öylesine kaptırıyoruz ki kuklacıyı fark bile etmiyoruz.
*Taşı yontar gibi insanı yontmaya kalkarsan, tabii ki taş kalpli insanlar ortaya çıkar.
*Çağımız iletişim ve bilgi çağıdır. Gelecekte paraya, silaha, toprağa sahip olan değil iletişim araçlarına ve bilgiye sahip olan toplumlar dünyaya hakim olacaklardır.
*Karşındaki insanın dilinin ne söylediğine fazla önem verme; bir de gözlerine bak! Dil yalan söyleyebilir ama gözler asla yalan söylemez.
*Evreni anlamaya çalışmak da bir ibadettir.
*Sabreden sonunda mutlaka bir ödül alır.
*Anlayışı kıt olanın eleştirisi boldur.
*İnsanları ciddiye almaya gör, hemencecik senin üzerinde baskı kurmaya kalkışırlar.
*Yalnız kalmaktan korkanlar, yalnızlığı anlayamazlar ve yalnızlığın verdiği hazzı tadamazlar.
*Hep hayata gol atmaya çalışırsan, yediğin goller attıklarından daha fazla olacaktır. Çünkü bu coşkun bir ırmağın önüne çalı çırpıyla baraj yapmaya benzer. Bırak hayatı, o coşkun ırmak gibi doğal ortamında çağlayarak aksın!
*Hiçbir insan aklının sınırlarını aşamaz; ancak gene de aklının sınırlarını zorlamaktan geri kalmamalıdır.
*Kendisine olan güvenini kaybettiğiniz insanları “ölüler” hanesine yazabilirsiniz.
*Her şeyi bilen olmak istemem, bana gerekli olanları bileyim yeter.
*Yaşanmamışlara ah etmem; yaşanamayacakları ise hiç umursamam. Benim için önemli olan yaşadığım şimdiki andır.
*Güzel bir manzara seyretmek istersen yokuşu tırmanmayı göze almalısın.
*Ölüm de hayatla, hayat bulmuyor mu?
*Beş para etmeyecek adamları satın alanlara şaşıyorum doğrusu!
*Doğrunun yanlışın hızına erişemeyeceği zannedilir. Oysa, doğru kaplumbağaya yanlış ise tavşana benzer ve o meşhur masalda olduğu gibi yarışı sonunda mutlaka kaplumbağa kazanır.
*Hayatınızı güzelleştirmek mi istiyorsunuz? Öyleyse öncelikle düşünceleriniz güzel olmalı.
*Bedbaht kişi, başkalarını da bedbaht ederek huzur bulmaya çalışır.
*En zengin kişi, en çok malı mülkü olan değil en kanaatkâr kişidir.
*Başkasının değil, önce kendi kusurunu gör ve gene öncelikle başkasını değil kendini düzeltmeye çalış.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.) 
( Düşündüren Sözler-24 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 18.07.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.