Resmi gerçek boyutunda görmek için tıklayın.

Resmin ismi:  mum.jpg
Görüntüleme: 0
Büyüklüğü:  7.5 KB (Kilobyte)
ID:	6791



*Meyvesi yok diye ağaç kesenler, gölgesi var ya!
*İyiler haksızlıklar karşısında, bir şeyler yapmayarak kötülerden yana çıkmış olduklarının farkında değiller mi?
*Yenildiğinde değil, umudunu kaybettiğinde gerçekten mağlup sayılırsın.
*İnceleyip araştırmadan, sorgulamadan vardığın her sonuç, tartışmalıdır.
*Bağışlarsan bağışlanmayı hak edersin; seversen sevilmeyi, verirsen almayı…
*Başkalarına kötülük ederek kendine iyilik edemezsin; başkalarını küçülterek kendini büyütemeyeceğin gibi…
*Sessiz kalarak anlatamadığını, gürültü çıkararak hiç anlatamazsın.
*İyimsere göre bir gece iki gündüz arasındadır; kötümsere göre ise bir gündüz iki gece arasındadır.
*Yasalar sustuysa, güçlüler konuşuyordur.
*Köpeklerin birbirlerine hırlaşmaları seni yanıltmasın. Onlardan uzak dur, çünkü hırlaşmayı kesip sana saldırmaları hiç de sürpriz sayılmayacaktır.
*Dikta rejimlerde insanlara önce çaresizlik, sonra sessiz kalma ve itaat öğretilir. 
*Meyve dolu dal rüzgârda daha kolay kırılır. Kabahat rüzgârda mı meyvede mi?
*Dinleyici olmak zordur, konuşan olmak ise çok kolaydır.
*Evrende her şey değişir. Değişen her şey aslında bir başka şeye dönüşür, ama asla kendine dönüşmez.
*Biri sana hakkını veriyor ise ona teşekkür etmek, hele minnettarlık duymak zorunda hiç değilsin.
*Çiviyi çakarken onu bir gün çıkarmak zorunda kalabileceğini de hesaplamalısın.
*Gülmenin çirkinleştirdiği bir yüze hiç rastlamadım.
*Ne zaman olgun bir insan olabilirsin? Acılara gülmeye başladığında…
*Aldatıldığının farkında değilmiş gibi davranmak o kişiyi aptal yerine koymaktır. Bırak o aptal, aldattım diye sevinsin.
*Marifet doğru söz söylemektir; güzel söz değil.
*Kapitalizmin en büyük kötülüğü, insanlar arası ilişkilerden saygıyı çıkarıp yerine çıkarı koymasıdır.
*Yarın yaparım, diyorsun ama yarının olup olmayacağını bilmiyorsun.
*Deniz öğretmendir, kaptan da öğrenci.
*İçini dökecek bir dosta ihtiyacı vardı. Bulurum umuduyla yola çıktı. Günlerce aradı, aradı… Bulamadı. Sonunda bir de baktı ki, geçen zaman nedeniyle içindekiler yok olup gitmiş. O günden sonra zamanı en iyi dost olarak belledi.
*Oyunun kurallarını koyan da oynuyorsa, büyük bir ihtimalle karşılaşmayı da o kazanacaktır.
*Anlamıyorsan öğrenemedin; anlatamıyorsan bilmiyorsun demektir.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)

( Düşündüren Sözler-17 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 13.07.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.