Resmi gerçek boyutunda görmek için tıklayın.

Resmin ismi:  ofh.jpg
Görüntüleme: 0
Büyüklüğü:  55.1 KB (Kilobyte)
ID:	6789

*”Affettim!” demek yetmez, sana yapılan kötülüğü de unutmalısın.
*Zalime boyun eğerek onun zulmünden kurtulamazsın.
*Başkalarını küçülterek sen büyüyemezsin, ama başkalarını büyütürken sen de büyüyebilirsin.
*Sarhoşla tartışma, hırsızla dolaşma, deliyle eğleşme, dostunla dalaşma, randevusuna sadık olmayanla görüşme, kirpiyle öpüşme, kardeşinle didişme, mağdur rolü yapanla ağlaşma.
*Ego yükseldikçe sevgi azalır. O nedenle yüksek egolu insanlardan çok kötü âşıklar çıkar.
*Nefret tarlasına sevgi, yalan tarlasına gerçek ekemezsin.
*Gönül denizimde yüzmek istemeyen; ya bu denizi görmüyordur ya da böyle bir denizde nasıl yüzüleceğini bilmediğinden boğulmaktan korkuyordur.
*Karamsar kişi, açılma ihtimali bulunan bütün kapıları farkında olmadan kapatandır.
*Üzülen, acı çeken insanları seyrederek onların dertlerine çare olamazsın. Aç olana ekmek, susayana su ver ki sıkıntılarını gidermelerine yardımcı olasın.
*Emperyalizmi yenecek olanlar içlerinde vatan, millet, insanlık sevgisini taşıyan bağımsızlık ve özgürlük aşığı adil insanlardır. Diğerlerininki ise bir slogan olmaktan öteye gidemeyecek olan sözlerdir.
*Yılgınlığa düştüğün an, kaybetmeye başladın demektir. Korkma, usanma, moralini bozma, şöyle bir silkelen ve üzerindeki bu yükü atıver gitsin. 
*Ailene, tanıdıklarına, toplumuna ve insanlığa vereceğin hizmet sadece ödemen gereken bir borçtur. Bunun için övgü ya da ödül bekleyemezsin.
*Mücadele gücün yetersizse sorun ne kadar küçük olursa olsun başarısızlık kaçınılmazdır.
*Karanlığı aydınlatanın sadece ışık olduğunu sanırız. Değildir. Çünkü bir de gülüş vardır…
*Toplumsal sınıf çatışmalarının tek bir nedeni vardır: Çıkar. Bunu kaldırırsanız çatışma da biter. Ancak söylemesi kolay, yapması çok zordur.
*Hem Tanrının yarattıklarına zulmedeceksin, dünyayı cehenneme çevireceksin; hem de Tanrı’dan seni cennetine almasını isteyeceksin! Bunun adı olsa olsa yüzsüzlüktür…
*Yoksullar birbirleriyle kendi istekleri ile savaşmazlar, zenginler tarafından savaştırılırlar.
*Cevaplarınla değil, sorularınla fark edilirsin.
*İyimser sorunları görmeyen, anlamayan ya da umursamayan demek değildir. İyimser, sorunların farkındadır ve mutlaka bir çözüm yolu olduğunu da bilir. 
*Gerçek bazen garip ve şaşırtıcıdır, ama her zaman doğrudur yani yalan olmayandır.
*Adaletsizliği önlemek için bile adaletsizlik yapılamaz.
*Kapitalist hammaddeyi senden alır, seni düşük bir ücretle işçi olarak bu hammaddeyi işleyen bir fabrikada çalıştırır ve senin ürettiğin bu mamul maddeyi sana en yüksek fiyattan satar. 
*Düşüncelerini kelimeler ve dil sınırlar; genişletmek, zenginleştirmek için hayallerini kullanmalısın.
*Dikkat et! Şöhret peşinde koşarken karakterini kaybetmeyesin!
*Her bütün parçalardan oluşur, her parça da bir bütünün içinde yer alır.
*Sende varsa verebilirsin, sende yoksa istediğin kadar cömert ol; neyi vereceksin?
*İnsanların yaşama hakkını yok etmeyi düşünen kişi, kendi yaşama hakkını da tehlikeye atıyor demektir.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)

( Düşündüren Sözler-16 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 12.07.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.