**** infak illa da maddi servetler için geçerli değildir.Yetişmiş kişilerin bilgi ve beceri birikimlerini toplum yararına infakı gerekir.

**** çokta sevmiş,aradığımı buldum demiştim. Ertesi gün gittim kapora verip işi bitirmek için..Demez mi emlakçı " sattık kardeşim sizden öncekine ".Gitti hayalimdeki ev ; yine nail olamadım emelime.... Vay böyle şansın içine
**** Seni özledikçe hayat beni iştahlandırıyor.
**** Örneğin; bir şehir plancısı ile anlaşıp , bütün yolları sana çıkarsam ve çıkmaz sokağımda kalsan..
**** Hizmetlerini aşırı reklamlara dönüştürenler sadece kendilerini tatmin peşinde olanlardır.

**** Her daim , köşelerinde meşhurlaşmış kalemlerin makalelerini paylaşmayı adet haline getirenler o bakış penceresinin ezbercisi olarak yaşarlar.
*** Çeşitli argümanları kurum bütçesinden kullanarak,her gün hafızalara isimler kazınsa da silinip gideceklerdir.
**** Kendi kesenizden bir kaç kişiye iftar yemeği vermek, başkalarının sponsoru oldukları davetlere önderlik yapmaktan daha makbuldur.
**** sevgi dünyanın en büyük nimetidir. bazılarına kucak dolusu sunulan,arz edilen sevgiler, mendil açılmamış olsa bile diğerlerine de minnacık da olsa taksim edilmelidir.
**** İnsanları aşağılamayı,kırmayı düstur edenlerden etrafına pis kokular yayılır. ve onlar daima itici tipler olarak göçüp giderler ebediyete..

**** Sahip olduğunuz halıhazır durumlarımıza güvenerek hareket eder, kırıcı ve baskıcı olursanız bir gün aslınıza rucu ettiğinizde pişman ve mahcup olursunuz.
**** Bir levha müntesipliği altında elde edilen kisvelerle kimseyi kafesleyemezsiniz.
**** Başkalarını olur olmaz tenkit edenler,, kendilerine öncelik vermelidirler.
**** hüsnü kuruntusu olanlar sağlıklı ruhsal bir yaşam sürdüremezler.
**** kusurlar ayan beyan ortalıktadır. onların müşahedesinde bulunanlar, kendilerini de unutmamalıdır.

**** Bir insan ederini iyi bilmelidir. ederinin dışında kendine özellik ve uğraşlarla rol biçip oynayanları kimse seyretmek için bilet almaz.
**** Ben küçük bir insan , gururu onuru haysiyeti tam . guruplardan bağımsız, lobisiz,afillisiz,cakasız,tafrasız insan arayan..var mı bilen,tanıyan ...
**** Ben yüreğime birilerini hapsettim ya , kapıyı çift kilitlerle üzerlerine örterim ve asla açmam ..
**** ne zaman sorsam, toplantılardalar.. ya siz iş yapmaya ne zaman fırsat buluyorsunuz ki .. 
**** " Allah bir kulu severse, yalvarmasını dinlemek için onu sıkıntı ile dener.hadis-i şerif"Sevildiğime inanıyorum, çünkü hep sıkıntıdayım.. içten yalvarıyorum da ..meramımı iyi anlatamıyor olabilirmiyim ki ..

**** söndürdüğüm sigaraların izleri var hala avuçlarımda ; büyüklerimizi gördüğümüzde sakladığımız..Geçenlerde 16 yaşlarında bir delikanlının ulu orta , " hey babalık; ateşini versene!" demesi ile suratına patlattığım tokatlarla daha da canlandı hatıralarım.. Vay anasını be; nereden nereye ilerlemiş bir toplum ha.. Anane,örf ,saygılar iflas etmiş bile :: İnsanlık hak getire !!!
**** " garibim çok çekti bu dünyada.. inşallah orada rahat eder" dedi , karşısındakine telefonda..hüzün belki özlem vardı gözyaşlarında.. 
**** aşk dediler, aşık olduk ,aşkım dediler.. yaşadılar kısa süre, birleştiler ..sonra bir gece yarısı usulca ve gizlice aşkı çuvala koyup, kuytu bir yere götürdüler..İki kişiydiler..Çıkardılar çuval denilen yüreklerinden; başını gözünü vura vura ezdiler..Katlettiler caniler.. İki kişiydiler..Ve ayrı istikametlere yürüyüp gittiler..
**** Bizim komşu adet edinmiş.. Her akşam ," şu kalmamış,bu kalmamış sizde var mı ?" diye bir şeyler ister durur.. İyi güzel de bu alışkanlık bahanesi ile yarın bu gün başka bir şey isterse ne yaparım ki ?
**** Örneğin ; rüyama girenler,sabahtan akşama gelseler bir bir yanıma.. ölüler bile ..

***** ne kadar boşa geçmiş, ziyan olmuş yıllar var geride ..Hadi şimdi geçsene ; göreyim delikanlılığını.. Yedirmem sana bir tek saniyemi..
**** ilk defa kısa kol gömlek giydim bu gün.. dirseklerim de ki izlerin görülmesini istemezdim .. ama iyi oldu be, bu zamana kadar yüzüme karşı cesareti olmayanların gıyabımdan konuşmalarına alışkınım nasılsa.. şimdi de arkamdan bakıp konuşsunlar ne var yani.. mutlu olsunlar ...
**** Git de aynaya bak kalktığında ; hani şu boyasız ,şatafatlı takıp takıştırmalarından önce.. Gördün mü sıradan olduğunu !!
**** Ne yapayım yani kara ise gözlerin ; kaşların !! Lensi var, boyası var canım isterse takarım başkasına ..
-****Umursama.. Al benden de o kadar sana.. Sevgi mi ? her zaman mislince fazla !!

****Şu " isteyenin yüzü bir kara,vermeyenin ise iki kara" sözü ne kadar da moral düzenleyici ..Teskin ,teselli edici antidepresan sanki..
**** Her günümde elem , hüzünm ne güzel.. Yaşayıp gidiyoruz işte.. Kime ne .
**** 3-5 gündür elektrik veriyorlar tedavi için vücuduma.. oysa bir lahza baksan, bedel olurdu ömrümce alacağım elektriklere.. senin bakışların santral gibi ..
**** Siz hiç bir şeyi vazgeçmeden çok istediniz mi ? Deneyin de görün ebenizin örekesini ..
**** kararlı idim sahibesinden gerçek bir hikaye yazmaya.. sahi kimdi o, unuttum.. en iyisi hayalimdekileri mi yazmak dersiniz... okuyan olur mu ki 

****  İyi ki her gün tedaviye gidiyorum..Biraz daha tutunuyorum hayata gördükçe; aklım başıma geliyor hemde elektrik verilince !!!
( Manevi İnfak... başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 11.07.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.