Huzur İslam’da mı iİnsan da mı Vicdanda mı?

Değerli okurlar:
İstanbul trafiğinde giderken birçok arabanın arkasında çıkartma olarak takılmış yazı görüyorum ‘’Huzur İslam’da’’ diye. Kafam takıldı acaba İslam da mı?  Yoksa İslam’ı tam özümsemiş vicdan ve akılda mı diye epey sordum kendime.

Eğer huzur İslam’da ise neden bütün İslam ülkeleri coğrafyası kan gölü, huzur-rahat yok diye insan kendine sormadan edemiyor, ben de kendime sordum.

Acaba gerçekten huzur ne? İslam mı? Akıl mı? Orucun ilk günü olmasına rağmen eğer akıl olmasa, İslam nasıl anlaşılır, nasıl algılanır önce bunu sordum kendime.
 
 
Bir Müslüman olarak elimden geldiği kadar Kur’an’ı okumaya, dini vecibelerimi de yerine getirmeye çalışıyorum. Ama yeterli mi? Bence hayır çünkü Müslümanlıkta adam öldürmek yok, üç gün den fazla küs durmakta yok bütün okuduğum kitaplar bunu söyledi kaynak olarak. Hiçbir ayette de adam öldür diye bir şey yok bilahare kaldı ki İslam dini bir sosyal, adalet hak ve hukuk dini benim algıladığım kadar.

 Huzur İslam’da yazısını okurken Müslüman coğrafyasın da ki şu zulmü, koyun gibi insan boğazlamaları ya da vahşetin her türünü İslam adına yapıldığını düşününce huzur İslam’ın neresinde diye kendi kendime bir daha sordum.

Herkes İslam coğrafyasında büyük bir çoğunluğu İslam’ı kabul etmiş din olarak da kendine seçmiş. Demek ki huzur nerede, hepsi huzur arıyor.

Din bir emir ve yaşayış biçimidir. Adam öldürme ya da el-ayak-kafa kesme dul yetim bırakma din adına ahlaksızlık yapma biçimi değil.

İslam adına, fetva verenlerin İslam ve bu yüce dine ne kadar kötülük yaptıklarını Suriye’de, Irak’ta ve bütün İslam ülkelerinde görüyoruz siz olsanız böyle oluk oluk kan akıtan Allahuekber diyerek İslam adına insan kesen amcasız bir dini kabul ederimsiniz ya da o dine huzurlu bir din diye bakar mısınız?
 
Huzur, adalet, akıl kul hakkı, yaşam hakkı ve en öncede insan olmadan geçer. 

İnsan olan bir insan Allah hiç emretmemesine rağmen bir başka şahsın yaşam hakkına son verme hakkını kendinde bulamamalı hiç bir şekilde.

Koltuk menfaat, çıkar ve bedavacılık İslam dini olamaz ve huzur da vermez vermediği de apaçık aşikâr olarak ortada  

 Huzuru başkalarının malında canında ya da kazancında arayanların  onları  İslam adına sömürmeleri  toplanan yardımları  muhtaçlar  yerine örgütlere aktaranların acaba vicdani huzuru var mı?

Ve bu insanları din adına psikolojik olarak saplantılarına alet ederek birer ölüm makinesi yaparak mı huzur İslam’da olacak.

Ölenlerin yaşam hakkı, o gözyaşları, ağlayan çocuklar, yetim kalan, aç kalan çocuklar eli ayağı kopan çocuklar… Çocukların gözleri önünde kurşuna dizilen insanlar, kadınlar,  huzur evleri o çocukların psikolojisi… Bakınız peygamber efendimiz namaz kılarken Hasan ve Hüseyin secdeye gittiğinde sırtına binerlermiş, onlara şefkat göstererek sesini çıkarmaz namaza devam eder ve sonrada onları severmiş.  

 Şimdi bu çocukları aç-susuz, yerinden-yurdundan ayırandan ağlatandan bir din olabilir mi ya da bu din de huzur olur mu?
 Bir insan aklı ile vicdan muhasebesi yapamıyorsa, nasıl huzurlu olur doğru mu yaptım yanlış mı yaptım diye kendini sorğuluyamıyorsa nasıl huzurlu olabilir ki?

İslam coğrafyasında dünyada eşi benzeri görülmedik bir zenginlik, nimet var fakat ne fen ne de teknoloji var. Dinin üçayağından birini almışlar ilim, fen ibadetten sadece ibadeti almışlar onu da yarım ev çıkara göre uygulayınca durum bu ne huzur ne rahat var İslam ülkelerinde o kadar zenginliğe rağmen bir buluş bir icat yok ve üstünlük hep beğenmediğimiz Hıristiyan, ya da Yahudi ülkelerde.

Hıristiyan diye beğenmiyoruz onlara Müslümanlığın daha iyi bir din olduğunu söylüyoruz peki siz Hıristiyan olsanız bu şekilde oluk oluk kan akıtan çoluk çocuk demeden kadın kız demeden suçlu suçsuz demeden insanları Allahuekber diyerek boğazlayan bir dine seçer veya girer misiniz?   

Adaletin, hürriyetin, hür düşüncenin olmadığı bir yerde insan değerlerinin insanca yaşanmadığı bir yerde, dinde huzurun olacağını hiç sanmıyorum. 
  
Türk-İslam âleminin ramazanı şerifini kutlar, hayırlara vesile olmasını diler rahmeti, bereketi, feyzi sağlığı sıhhati üzerinize olsun der mazlum insanlara Allah’tan hidayet dilerim huzuru yüreklerinde ve akıllarında bulmaları dileğimle… 
 

 Herkese mutlu huzurlu paylaşımcı yaşanabilir bir huzurlu dünya diliyorum.

                                                                                                          Saygılarımı sunuyorum…
                                                                                                          Bekir Akbulut
                                                                                                          29.06.2014




( Huzur İslam’da Mı İinsan Da Mı Vicdanda Mı? başlıklı yazı Ozan İhlasi tarafından 9.07.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.