ABDULHADİ  BAY  VE  KUMRU  DERGİSİ

                                            Ahmet AYAZ

                                            Gaziantep  Güneş  Gazetesi   01.7.2014

…………………………………………………………………………………………………….

 

      Av. Abdulhadi Bay ve Kumru Dergisi  edebiyatımızın hamalı diyorum  ama, acaba yanlış mı  dedim diye biraz düşündüm. Acaba,  kültür sanat ve edebiyatımızın  yıldızı desem mi doğru olurdu?  Ama hiç de yanlış demedim kanaatindeyim.  Gaziantepte yayın hayatını  2010 Nisan dan bu yana sürdüren “KUMRU DERGİSİ” hakikaten de kültür sanat ve edebiyatımızın yükünü sırtına şelek etmiştir. Kumru Dergiisi sadece Gaziantep’in kültür sanat ve debiyatına değil, Türkiyenin ve bütün Türk Devletlerinde olduğu gibi, İran ve Irakdaki şair yazar ve sanat adamlarının isimlerini edebiyat tarihine geçirmektedir.

       Gaziantep’in kültür sanat ve edebiyatına hizmet eden ünlü isimler oldu. Başta cemil Cahit GÜZELBEY  olmak üzere, Şakir Sabri YENER, Hulusi YETKİN, Mehme t  SAĞLAM, Ali Nadi ÜNLER,  Adil DAİ, Uğurol  BARLAS, Mehmet HENGİRMEN,  Bülent  AĞCABAY,  Lütfiye AYDIN,  Akten  KÖYLÜOĞLU,  Onat KUTLAR, Abdullah Edip ÇİTÇİ, İbrahim Halil YAKAR,  Erdal  CEYHAN,  Cumhur  Seydi  APİ giibi  zatı muhteremler.  Bu isimlerin çoğunu  destekleyen bir kurum ve kuruluş  muhakkak  olmuştur.

       Ben de  Gazi Şehrin Kültür Sanat ve Edebiyatına, Mehmet Sağlam’ın yayınladığı  “YÖRE” Dergisinde ve  Ankara Üniversitesine bağlı “TÖMER”in yayınladığı “ALLEBEN”  Dergilerinde,  genellikle Barak Kültürüne ağırlık vererek yazılar yazdım.  Karacaoğlandan 1998 tarihine kadar, Antep  üzerine yazılmış şiirleri kitaplaştırdım, basımını Halit Ziya Biçer üstlendi ve yaptı.  12. Yüzyıldan 2003 yılına kadar  Gaziantep’in kültür  sanat ve  edebiyat adamalarını,  “Gaziantepte Kültür Sanat ve Edebiyatta  İz Bırakanlar” başlığı  altında hazırlayıp kitaplaştırdım, Şahinbey Belediye Başkanlığı yayınları olarak,  Yaşar AĞYÜZ Şahinbey Belediyesi  Yayınları  olarak basımını yaptı ve dağıtımını üstlendi. Gaziantep’imizin kültür sanat ve edebiyatı hakkında yayınlayacağım kitaplara da  o zamanın valilerinden Muammer GÜLER, Erhan TANJU ve Lütfullah BİLGİN Beyler, bana  yardımmcı olacaklarını söylerlerdi. O günlerde tembelliğim tutttu. Yoksa 2000 şer bin adet basılıp biten kitaplarımın  ikinci baskılarını yapabilirdim. Kitaplar ancak arşivlerimde kaldı.

        Abdulhadi  BAY ve KUMRU DERGİSİ’ne gelince;  Av. Abdulhadi BAY, kendine güvenen, yiğit ve yürekli bir innsandır. Hiç bir  kimseden yardım talep etmez, yapılan maddi  yardımı kesinlikle kabul etmez. Bütün  harcamaları cebinden karşılar.  Kumru Dergisi nin  basımı yapılıyor, Dünya Devletlerinde Türkçe okuyup Türkçe yazan şair ve yazarlarımıza,  ücretsiz olarak ulaşmaya çalışıyor.  KUMRU DERGİSİ. Gaziantep’te Velic İş Merkezinin  7. Katındadır.  Kumru Dergisine bir yer tahsis etmiştir  Av.  Abdulhadi  BAY .  Sözü edilen yerde haftanın her  cumartesi günü saat  13.30 da sanat severler toplanıyorlar, dünden bugüne Türk Şiiri ve edebiyatımız konuşuluyor. Üç  üniversiteden  mezun  olduktan sonra Türk Dili ve Edebiyatını  okuyan Abdulhadi  BAY,  edebiyat öğretmenlerimizden Abdullah KILIÇ, Zeki  GÜL ve  Yılgör ATÇI ile birlikte edebiyatımız  konuşuluyor, hece  Şiirinin kuralları tartışılıyor ve  sanat severlere, öğretmeye çalışıyorlar. Ayrıca  her hafta   bir şairin şiirleri okunuyor, hayatı  anlatılıyor. Ayrıca çekimi yapılıp kayda geçiriliyor.

        Ben burada bugün Kumru Dergisinin Sahibi  Abdulhadi BAY ve Genel Yayın Yönetmeni Gülhun ERTİLAV, Editör Barbaros Hayrettin ERTİLAV çiftine teşekkür edip, Kumru Dergisine uzun ömürler dilerken,  Abdullah  SOYLAĞ,  Dr.  Ahmet ÇEVİK, Tamer ABUŞOĞLU, Ali  ATALAR,  Birol GÜNGÖR,  Fahri  ANLAROĞLU,  Kemal  POLAT,  Özcan YILMAZ,  Bilge KAZAZ, Kemal  KÜÇÜKCAN,  Hanifi  AKIN, Muhittin ARAR, Gökhan Veli  KİŞİOĞLU, Meral  Can ULUDAĞ, Halit Ziya Biçer, Ercüment Asaf YANIÇ, Mehmet Rağıp  GÜZELBEY,  Abdullah ÖZER’in  de,  az veya  çok,  kültür sanat ve edebiyatımıza  hizmetten,  nasıplerini  aldıklarını söylemem  gerekir. Çünkü  kültür, sanat ve edebiyat adamlarımızın, edebiyat tarihinde izleri görülmelidir. Bu yazımı bu düşünce doğrultusunda yazdım.

 

 

                                        

( Abdulhadi Bay Ve Kumru Dergisi başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 1.07.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.